Kombi do 45000

27 Gru 2018, 14:35

niebieskooki napisał(a):Ze 120KM łączy się jeszcze większe zużycie paliwa.
nie do końca, bo większa moc = mniejsze obciążenie silnika w czasie przyspieszania = niższe spalanie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Gru 2018, 15:40

Spalanie jest prawie takie samo 1,4 i 1,4t a co do jazdy próbnej to jest nijak vs normalne użytkowanie. To auto nagle się wkręca i nagle traci ciąg...efekt jedziesz obok tira i jak źle trafisz w tą chwile przyrostów to jesteś ugotowany już nie mówiąc o prostym włączeniu się do ruchu na trasie gdzie jeden jedzie 90km/h a inny 120km/h g
Wtedy podczas zmiany biegów trzeba przytrzymać gaz a start robić jak na zawodach... Do tego są jeszcze zmienne pt. Obciązenie auta, górki, wiatr itp.
Mnie osobiście 500l z obciążeniem chciał zabić i tylko fart że dotyczyło to dwupasmowej drogi i trąbieniu innych uczestników ruchu. Problem w aso fiata jest znany tylko oficjalnie nikt o tym nie mówi. 1,4 95km.sprawdza się tam gdzie teraz jest mój były 500l czyli wioska, zakupy w pobliskim społem i raz w tyg.wycieczka do miasta 15 km.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Gru 2018, 16:10

niebieskooki napisał(a):Ze 120KM łączy się jeszcze większe zużycie paliwa.

To jest nieprawda. Silnik 1,4 t jest (jak sama nazwa wskazuje turbodoładowany) zatem jak większość uturbionych silników pali jak 2,0 jak korzystasz z jego osiągów, lub jak 1,4 jak z nich nie korzystasz. Różnica polega na tym, że możesz z nich korzystać i wyższe obroty przekładają się na lepsze osiągi a nie wyłącznie na hałas we wnętrzu.
A jednocześnie turbodoładowany silnik ma moment przy rozsądnych obrotach rzędu 3000 obrotów czego niestety nie uświadczysz w niskopojemnościowym wolnossaku
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

27 Gru 2018, 17:17

może jest tu jakiś użytkownik tipo i wypowie się jak jest z użytkowaniem. jechałem ze znajomym raz i nie było tragedii tragedia jest jak jadę moim vwpolo z moją narzeczoną na mazury i chce coś wyprzedzić moim 55konnym silnikiem gorzej chyba w tipo nie będzie jak sądzę. Kusi mnie bardzo auto z salonu kuszą też pozostałe moje typy co o nich sądzicie ? pewnie też będzie obława na octavie 3 105km :)
niebieskooki
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 07 10 1984
Auto: nie mam

27 Gru 2018, 20:46

Nówka Tipo 1.4T bez gazu z salonu za 53 900zł:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Gru 2018, 13:39

54000 to nie mój budżet. Muszę trzymać się budżetu 50000 za nówke i najlepiej 40000 może z groszem za używke. Octavia 3 105km kupię za około 40do 43000zl z 50000 przebiegiem, astra j hb, kombi za 45000 też widziałem 140km z przebiegiem 50000, no i ten tipo 95km. Ciekawostka odnośnie astry j mój brat mam 1.6 115km jeździłem i byłem zadowolony. Więc dla czego z lżejszym tipo nie miało by być podobnie?
niebieskooki
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 07 10 1984
Auto: nie mam

28 Gru 2018, 13:55

Ale nie przeczytałeś tego co mówię...silnik 95km 1,4 z tipo nie jedzie jak miałby 95km więc wyliczanie mas nie ma sensu. Ten motor ma jakiś problem i tyle. Mam kolegę który robił audyty dla serwisów fiata i mówił miże próbowali dojść o co chodzi ale nie udało się. Zostało to zwalone na pochodzenie silnika czyli dawne lata bloku i nowa głowica16v. Mi osobiście przypomina to problem głowicy i jej możliwości. Jak Ci odpowiada ten tipo to bierz go. Będzie oszczędnie i silnik się nie psuje a na jazdę uważaj.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Gru 2018, 14:35

A jak się ma 1.2 105km w octavi do 95km tipo ? Ktoś posiada może z forumowiczów 1.2 105km ?
niebieskooki
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 07 10 1984
Auto: nie mam

02 Sty 2019, 10:47

ma się nijak. Piszemy a ty nie rozumiesz. Silnik fiata 95KM jest silnikiem wolnossącym i uzyskuje moc i moment w zakresach obrotów w które 90% kierowców się nie zapuszcza. Aby ten silnik uzyskiwał chociaż połowę z papierowych możliwości musi być stale na obrotach powyżej 3500. Poniżej czyli tam gdzie będziesz ty nie ma ani mocy ani momentu a biorąc pod uwagę gabaryty i masę auta osiągi w zakresie obrotów 1800 - 3000 są dramatyczne. silnik skody (czyli vw) mimo że awaryjny i upierdliwy jest turbodoładowany znaczy to tyle że moc ma nieco wcześniej ale jest to zupełnie nieistotne ponieważ w zakresie obrotów 1800-4000 czyli takich na których jeździsz jest intensywnie wspomagany przez turbosprężarkę i odczucia osiągów są diametralnie inne. Oczywiście turbina powoduje pewne opóźnienie reakcji na gaz ale jak już zatłoczy, jak ciśnienie w układzie wzrośnie poczujesz osiągi jakbyś jechał wolnossącą dwulitrówką o mocy 180 KM (oczywiście w tym samym przedziale obrotowym). Tak więc przestań oceniać silniki przez pryzmat - ten ma 10 koni więcej więc różnica osiągów będzie niezauważalna tylko czytaj co do ciebie napisano. 105 KM w astrze trzycylindrowej 1,0 (oczywiście turbo) daje radę a burczy przy tym conajmniej "zajadle", 1,4 w merivie 90 KM wolnossące nie jedzie w ogóle i jakiekolwiek wyprzedzanie powyżj 80 km/h jest to droga przez mękę.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

02 Sty 2019, 11:15

No to tipo odpada. A co myślicie o poprawionej wersji silników tsi? Rozglądałem się i do 50000zl można kupić vw golfa 7 1.4 i seata Leona 1.2. Może to nie gabaryty kombi, octavi i tipo ale hb też mógł by być w ostateczności. Silniki podobno już bardzo mało awaryjne. Golf i leon lżejsze auta od octavi więc może i mniej spalą
niebieskooki
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 07 10 1984
Auto: nie mam

02 Sty 2019, 12:49

Spójrz na astre 1,4 T, przyjemne auto. Tsi poprawiają co chwilę, jakie są te obecne dowiemy się za parę lat jak zrobią odpowiednie przebiegi bo w bełkot marketingowców nie ma co wierzyć.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

02 Sty 2019, 13:23

Na astre j 140km byłem przekonany ale po pierwsze z przebiegami do 50000 mało ich po drugie skrzynia biegów wadliwa. Chciałem kupić i sam zagazowac chyba bezpieczniej
niebieskooki
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 07 10 1984
Auto: nie mam

02 Sty 2019, 13:36

Skoro skrzynia biegów w astrze jest "wadliwa" to obawiam się, że nic nie kupisz bo każde auto ta rynku jest na podobny sposób "wadliwe".
Przelicz sobie swój roczny przebieg jaki podajesz w pierwszym poście, pomnóż razy 4 bo na 4 letnią, zadbaną astrę Cię stać. A teraz zastanów się jeszcze raz dlaczego ktoś ma kupić nowe auto i praktycznie nim nie jeździć.
[link do opeluzywane.pl wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Sty 2019, 15:25

czteroletnie auta z przebiegiem poniżej 50kkm? Kolego zastanów się. Kto położy 80 tys w salonie aby nie jeździć. Czteroletnie auto jest po leasingu z przebiegiem 100 - 150 tys albo po duuużym dzwonie i szkodzie całkowitej. auta które ci się wymarzyło rozchodzi się po rodzinie albo znajomych i do ogłoszeń nie trafia. Obawiam się że nic nie kupisz albo szrota składanego z trzech po pierwszym właścicielu z Niemiec pomijając rzecz jasna Mustafę, Zdzisia i Wiesia jako pośredników.
Wadliwa skrzynia?
Owszem te skrzynie mają swoje wady ale o dziwo do przebiegu 150 tys nic się nie dzieje a nawet jak się zadzieje da sie to naprawić za 2 tys złotych. Jeżeli takie koszty i wady cie przerażają pozostaje jeździć autobusem lub zostać przy tym co masz.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

02 Sty 2019, 16:54

INVI podał we wcześniejszej wypowiedzi fajna stronkę i jest tam kombiak 140km 50000 przebiegu za 49900 zł. Pasował by
niebieskooki
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 07 10 1984
Auto: nie mam