Kombi/Minivan w trasę do 30k.

03 Sie 2019, 10:00

Dzień dobry,
przejrzałem wasze forum i dziękuje za mega kopalnie wiedzy - na tej podstawie dokonałem jakiejś wstępnej selekcji odnośnie tego co by mi mogło odpowiadać.
Przechodząc do sedna, aktualnie mam megane ii 1,6 16 v w gazie i jestem bardzo zadowolony - głównie ze względu na koszty użytkowania. Aczkolwiek w związku z powiększeniem się rodziny czas na zmianę na coś większego.
Auto używane będzie głównie na wyjazdy do domu rodzinnego 300 km z czego 80% to autostrada - w okresie zimowym/deszczu dojazdy do pracy 10 km.
Jak już wspomniałem jestem mega zadowolony z megany, dlatego myślałem o megane iii 1.6 110 km jednak została mi odradzona z powodu słabych osiągów "autostradowych" i dlatego że za podobne koszty jazdy mogę mieć sporo wygodniejszą lagune 2.0 t 140 km - i to jest aktualnie mój faworyt. Biorę pod uwagę też (przy zwiększeniu budżetu do 35k) insingie 1,8 140km.
Jednak, przy jeżdżeniu megane ii w gazie praktycznie za darmo :D, trochę obawiam się kosztów eksploatacji (nie jestem pewien, czy przy moich przebiegach będzie opłacało się wkładać do ww. gaz).
No i moje pytanie czy faktycznie utrzymanie samochodów tej klasy jest (oprócz oczywistych kosztów) jakoś mega wysokie, i drugie czy jest coś co byście mogli polecić dodatkowo do wzięcia pod uwagę.

PS. brałem pod uwagę jeszcze Mondeo 2.0 aczkolwiek zostało mi odrodzone przez fanboy'a marki, że podobno ma spore problemy z elektroniką co nie do końca mnie przekonuje.
Mloc
Nowicjusz
 
Posty: 7

03 Sie 2019, 10:38

hmmm nawet nie przychodzi mi do głowy inne auto które miało by większe problemy z elektroniką niż coś z koncernu PSA.
Auto jest godne polecenia. Zastanawiam się dlaczego nie weźmiesz pod uwagę Diesla skoro chcesz auto na trasy. Mógłbyś wybrać Megane III z 2.0 DCI, będziesz miał oszczędnie i dynamicznie a koszta naprawy jeżeli wystąpią to nie przekroczą wartości montażu instalacji gazowej jak i jej serwisowania.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Sie 2019, 10:41

Co do diesla, sugerowałem się poradnikiem znajdującym się na forum, krytycznym w podjęciu decyzji był fakt dojazdu do pracy ~10 km w okresie zimowym. Z tego co tam wyczytałem, będzie to dość męczące dla tego typu silnika .
Mloc
Nowicjusz
 
Posty: 7

03 Sie 2019, 11:27

Te pierdolamento tyczy się starego diesla, następuje postęp czasu, teraz diesel nagrzewa się do oprymalnej temp w 2-3 km ( chyba że mieszkasz na syberii), ratuje Cię też to ze jezdzisz w trasy. Ja bym brał Diesla.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Sie 2019, 16:31

Dzięki za poradę, wezmę też Diesla pod uwagę, zwłaszcza, że zależy mi na czasie a im więcej opcji tym szybciej się znajdzie coś konkretnego.
Jeżeli biorę pod uwagę Diesla myślałem jeszcze o następujących modelach:
-Mondeo mk4 2.0
-Citroen c5 2.0
-Laguna 2.0
- Pegout 508 2.0 ??

Pytanie czy w tym budżecie jest w stanie wyłapać coś sensownego? Patrząc po ogłoszeniach wydaję się, że tak.
Mloc
Nowicjusz
 
Posty: 7

03 Sie 2019, 21:50

Mondeo, C5 i Laguna spoko\
Do 508 trzeba 5k dorzucić
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodór receptą na zmiany klimatu
    Do 2050 roku rynek wodoru może osiągnąć poziom 2,5 biliona dolarów, co przełożyłoby się na redukcję rocznej emisji CO2 o 6 gigaton. To 20 procent redukcji koniecznej do tego, aby nie dopuścić do podniesienia się średniej ...

04 Sie 2019, 19:45

Avensis 2.0 D4D T-27 Może ?
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie