[+/-10k] kombi/sedan LPG

14 Lip 2018, 17:46

Witam!

W okolicach września planuję zakup nowego auta. Do tej pory woziłem się Golfem III w dieslu i pora na zmiany. Potrzebuję auta o nieco większej przestrzeni w bagażniku, stąd decyzja o zakupie kombi/sedana. Planowałem zakupić Golfa 4, ale wybrałem jednak LPG ze względu na szalejące ostatnio ceny, a ciężko o takiego Golfa. Cena oscylująca w granicach 10k, z tolerancją do tysiaka więcej.

Sporo jeżdżę na autostradzie, stąd zależy mi na w miarę sensownej mocy, stąd auta z silnikiem 1.6 raczej odpadają jeśli chodzi o większe auto. No i oczywiście zależy mi na normalnych kosztach eksploatacji.

Zrobiłem już rozeznanie i daję kilka propozycji (jestem otwarty na inne):

- Audi A4 B6 1.8T - auta chyba nie trzeba przedstawiać, dobry gaz ponoć dobrze współpracuje z tym silnikiem.
- Honda Accord VII 2.0 - mankamentem lakier, miałem Hondę w rodzinie i to było jedno z lepszych aut (niezawodne, rzadko się psuło), tylko czy w tej cenie da się znaleźć sensowny egzemplarz?
- VW Bora 1.8T - ponoć tani w eksploatacji.

Z tego co czytałem, Ople Vectra C są dość awaryjne i uciązliwe przez to w eksploatowaniu.

Co jesteście w stanie mi powiedzieć o ww. samochodach, ewentualnie dodać swoją propozycję?

Z góry dziękuję!
Miscellaneous
Nowicjusz
 
Posty: 11

14 Lip 2018, 17:52

Jeśli masz 10 tys. to:
-nie kupisz A4B6 1.8T, w tej kwocie pozostaje A4B5 1.8T, ale on nie jest najtańszy w eksploatacji
-Accord VII 2.0 - tak samo jw., w tym budżecie Accord VI
-Bora 1.8T - nie było tego silnika w Borze, tam najelpszy będzie 2.0 8V

Passat 1.8T ok
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Lip 2018, 17:56

Jak to nie było?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta

A jak wyglądają koszty eksploatacji + ceny części do Passata? Czy nie wypada przypadkiem podobnie jak A4 B5?
Miscellaneous
Nowicjusz
 
Posty: 11

14 Lip 2018, 18:02

Był taki silnik w Borze jak najbardziej..Bora to Golf IV w sedanie czyli wszystko to samo silniki też, po prostu coś jak Leon i Toledo

i owszem Passat B5 to jest to samo co A4 B5 czyli koszta zbliźone, jak ma być tanio to lepiej coś na bazie Golfa IV czyli kompaktowa klasa

Nie wiem czego szukasz od auta bo płyta Golfa IV jest dość ciasna a więc i miejsca mało i przestrzeni ogólnej, za to prosta budowa, częsci tanie, wiadomo 1,8T ma turbo, dwumas, zaworki, czujniki itd..
ale im wyższa klasa tym drożej.

Z 1,8T jest taki problem że skrzynia 5 średnio wypada, więc jak autostrada to może 1,9 tdi i 6 biegów?

Niektórzy polecają 2,8 Vr6 tam masz 6 biegów, napęd 4x4 i 204 konie ;) ale to dla konesera raczej były te silniki w Golfie IV, Borze Passacie itd..
ciężko coś polecić, na autostrady muszą byc w miarę mocne silniki i dobrze stopniowane skrzynie.
Ostatnio edytowany przez Pionek, 14 Lip 2018, 18:09, edytowano w sumie 1 raz
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2018, 18:07

No własnie tylko ciężko o Golfa, kombi są w silnikach 1.4 lub 1.6... (Oczywiście mowa o obecnej sytuacji na rynku.) Stąd chyba lepiej skupić się na Borze?
Miscellaneous
Nowicjusz
 
Posty: 11

14 Lip 2018, 18:11

No tak tylko zastanów się jaki silnik 2,3 V5? Czy 1,8T?
1,8T na autostrady w podstawowej wersji może być troszkę chyba za głośny.
albo Audi A4 B5 2,8 ale tutaj koszty trochę będą wysokie niestety.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2018, 18:16

Chyba nic nie będzie głośniejsze na autostradzie od mojego Golfa 3 1.9 D ; )

Pytanie o ile OC będzie droższe w 2.3? Do tej pory płaciłem 500-600 za diesla z 94', a za 1.8T koszty wydaje mi się mogą być podobne. No i co jeszcze przemawia za silnikiem 2.3, poza samą głośnością?
Miscellaneous
Nowicjusz
 
Posty: 11

14 Lip 2018, 18:27

Tzn dla mnie 2,3 V5 lepsze od 1,8T nie jest, fajnie brzmi ale tak to po prostu dynamiczniejszy silnik, natomiast jak piszesz o autostradach..
To co innego w Borze można wybrać?
odrzucasz 1,6 a potem wybierzesz 2,0 które ma 10 koni i 25 Nm więcej?
Nie odczujesz tego aż tak wg mnie.

Oc od pojemności aż tak nie zależy, chyba że 1,8 a 4,2 V8 ;)

Może po prostu szukaj, przejedź się, 1,8T albo 2,3 V5 i porównaj

No fakt 1,9D na pewno był głośny ale ja jakiś czas temu interesowałem się autem pt. Audi TT 1,8T i byłem zdumiony że przy wyższych prędkościach pomimo 180 koni fajnie auto zasuwa ale jest głośno bo są dosyć wysokie obroty.
Czy Ci to pasuje bo dla mnie troszkę za głośno wyje silnik i jazda 200 km autostradą 150 km/h byłaby męcząca.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2018, 18:36

Dźwięk dźwiękiem, ale jak się ma to do reszty? Np. spalanie, awaryjność, ewentualne naprawy, współgranie z gazem?
Miscellaneous
Nowicjusz
 
Posty: 11

14 Lip 2018, 18:53

Miscellaneous napisał(a):Np. spalanie, awaryjność, ewentualne naprawy, współgranie z gazem?


Hmm...niech Ci wystarczy informacja, że VW nie rozwijało dalej tej konstrukcji;P

Popatrz na volvo s40/v40
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2018, 18:55

I co mam rozumieć przez to, że jej nie rozwijało? ;p
Miscellaneous
Nowicjusz
 
Posty: 11

14 Lip 2018, 19:04

Pionek napisał(a):Był taki silnik w Borze jak najbardziej..Bora to Golf IV w sedanie czyli wszystko to samo silniki też, po prostu coś jak Leon i Toledo


Ok, rzeczywiście był, ale jak patrzę jaka jest oferta tych 1.8T na otomoto to tam jest 7 sztuk:
-jeden wieś tuning, silnik ze zwiększoną mocą na 265KM
-dwa rodzynki z Szwajcarii w Radomiu
-cztery igiełki prosto z Niemiec....
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Lip 2018, 19:10

Miscellaneous napisał(a):I co mam rozumieć przez to, że jej nie rozwijało? ;p


Wrzucili do golfa iv, bory i toledo, montowali kilka lat a później już nikt o wynalazku V5/VR5 nie słyszał.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2018, 19:12

No okej i to znaczy, że ta jednostka nie jest warta uwagi?
Miscellaneous
Nowicjusz
 
Posty: 11

14 Lip 2018, 19:16

Jeśli liczysz się z dość słabym stosunkiem osiągi/spalanie, troszkę wyższymi kosztami niż R4 (np łańcuchy rozrządu) i tym, że nie każdy józek mechanik będzie chciał to naprawiać to możesz brać
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km