Kombi/VAN/duże benzyna, do 15tys. dla przeciętnej rodziny

11 Gru 2015, 22:29

Witam,
Na początku przyszłego roku będę szukał auta.
Ponieważ moje roczne przebiegi to około 10-12 tys. (70% miasto, 30% trasa) szukam benzyny (z ewentualną opcją w przyszłości na gaz).
Potrzebuję auta, które zmieści rodzinę 2+2 (w bagażniku wózek, zakupy, rzeczy z pracy- a więc dużo). Nie wiem czy ta dwójka dzieci to ostatnie słowo mojej żony :)
Z uwagi na powyższe szukam taniego (do 15-16 tys. zł) kombi lub vana.
Ponieważ, póki co milionerem nie jestem liczy się dla mnie niezawodność auta i brak większych awarii. Dobrze by było gdyby auto wytrzymało minimum 4-5 lat eksploatacji.
Szukam auta około 10 letniego, jestem z południowej wielkopolski, niestety nie mam garażu więc auto "pod chmurką".
Z tego co zauważyłem wybór jest ogromny np. (linki przykładowe- zachęcam do zamieszczania swoich- może się komuś przy okazji przyda):

1. Ford focus kombi:
[link do oferty na Allegro wygasł]
- z tego co wiem to źle znoszą gaz, poza tym nie wiem czy zaliczają dużo awarii, sylwetka nawet ładna, ale czy nie za mało miejsca w środku?

2. Mondeo kombi:
[link do oferty na Allegro wygasł]
- podobnie jak wyżej problem z gazem, podobno jakieś problemy z korozją, czy to prawda? duże spalanie.

3. Nissan Primera Kombi:
[link do oferty na Allegro wygasł]
- i to jest ciekawostka, sylwetka ujdzie, bagażnik duży, i bardzo tania w zakupie (czemu?). Miałem kiedyś starą Micrę - była nie do zajechania.

4. Vectra C:
[link do oferty na Allegro wygasł]
- najbardziej mnie się podoba, dużo miejsca w środku, duży bagażnik, ale jak z naprawami? drogie? dużo ich? czemu ona taka tania?

5. Citroen C5 II:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- piękne auto ale czy nie nawala elektronika i zawieszenie? czy nie będzie drogi w naprawach? bagażnik duży, dużo miejsca w środku to na +,

6. Opel Zafira A:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- szczerze - żonie się podoba a mnie nie - mam wrażenie że to stara konstrukcja (chyba jest na bazie astry G - tak?).

7. Peugeot 407 kombi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- piękne auto, ale czy awaryjne? czemu ceny są na takim niskim poziomie? auto mimo lat wygląda nieźle.

8. Skoda Octavia tour:
[link do oferty na Allegro wygasł]
- jakoś do tego auta nie umiem się przekonać- niby wiem, że jest proste i przez to niezawodne i że racjonalnie chyba uzasadnione jest jego kupno (?),

9. Citroen Xsara Picasso:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- bardzo tanie w zakupie auto, można wyhaczyć dobre roczniki, czym jest spowodowana ta niska cena? Pogłoski o szwankującej elektronice są prawdziwe?

10. Mitsubishi Lancer kombi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- nie mogę zrozumieć czemu taki tani- co prawda mały w środku ale zawsze myślałem, że Mitsubishi musi kosztować.

11. Opel Astra H kombi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- ciekawe auto, astry zawsze się dobrze sprzedawały, tylko czemu mają one ceny wyższe niż Vectra C ?? jaki silnik kupić ? zakładam, że 1,4 to za słaby. Mało silników z 1.8 125KM. Jakie są koszty eksploatacji w porównaniu z Vectrą C? Jak się ma ten opel do mitsubishi lancera kombi? gdzie więcej miejsca? co lepsze?

12. Ford C-max:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- ciekawy w środku, nie ma osobnych foteli z tyłu jak xsara picasso ale też dużo miejsca, nie wiem jak z awaryjnością tego auta, no i spalanie- podobno lubi swoje wypić (jak ford), atrakcyjny wygląd nawet.

13. Fiat Croma:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- niesamowicie dobre opinie ma to auto w internecie, że wygodne, że duże, że dobrze się prowadzi, niestety jest mało benzyniaków, do tego większość 2,2 litra (wysoka składka OC na pewno będzie). Poważny kandydat.

14. Peugeot 307 SW:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- jedni zachwalają a inni nie - nie wiadomo co myśleć. Czemu ceny ma jak 407 skoro 407 jest wyższym modelem?

Jak widać w załączonym poście wybór jest duży (z jednej strony to dobrze ale przez to można też wtopić).
Mile widziane konstruktywne wypowiedzi co do zamieszczonych aut.
Sądzę, że wiele rodzin ma podobny dylemat i może ten post coś rozjaśni.

Miłego dnia, pozdrawiam,
2rx
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Renault Thalia
Silnik: 1,5 dci
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2004

12 Gru 2015, 10:33

Dla Twoich wymagań van będzie wskazany skoro możesz doczekać się trzeciego dziecka w kombi bedzie wtedy problemem się upakować.

1,2,3,7,8,10,11,12 będą za ciasne. Niektóre z tych aut jak np 407 to jak na swój gabaryt totalnie nie praktyczne samochody. Miejsca z tyłu jak na lekarstwo.
307, Croma, Vectra C, C5, czy w210, volvo V70 mają spore bagażniki.
w210 az 600litrów...ale ta korozja i koszty utrzymania !
Croma tylko 1.8 to samo Vectra 2.2 ma wtrysk bezposredni i pare bolączek.
C5 bardzo wygodny 2.0 minimum. 307 powyżej 04r.

Polecił bym Tobie rozejrzeć się za Hondą Stream 2.0. To bardzo trwałe auto z dobrym silnikiem, który mozna zagazować i bez problemów z elektryką.
Link przykładowy (fotki)
[link do oferty na Allegro wygasł]

W temacie gnicia najlepiej byłoby coś znaleźć w ocynku.
Tu z tanszych aut, a przestronnych mam na myśli Opla Combo Tour.
Niestety benzyny nie uświadczysz. Gnic nie gnije wogóle miałem kiedyś takiego stał pod chmurką przez 5 lat. Na plus przestronne wnętrze, duzy bagażnik i drzwi suwane. Mozna też spróbować w tym segmencie czyli Berlingo, Partner...
Komfort jazdy takim autem nie odbiega od jazdy osobówką.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Gru 2015, 12:04

1. Raczej od 15k, słabo z gazem. Poza tym cięzko kupić dobry egzemplarz bo duża część tych aut pochodzi z floty. Często silniki 1.6 i marne wyposażenie a szkoda bo patrząc na właściwości jezdne warto kupić z silnikiem 2.0 :ok:

2. Mondeo Mk3 z gazem jak Focus, chyba że 2.5 v6 ale ciężko znaleźć dobry egzemplarz u nas a sprowadzenie to wyższa akcyza. Bardzo fajne auto rodzinne, z dużym bagażnikiem. Po lifcie poprawiono zabezpieczenie antykorozyjne. Przeważają nieszczęsne diesle TDCI

3. Primera = Laga II czyli królowa lawet w (moim zdaniem) okropnej budzie. Poza tym nie ma plusa Laguny w postaci bardzo dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego. Po prostu gnije. Później cięzko będzie też to sprzedać.

4. Vectra C ma ocynkowaną blachę, naprawy bardzo tanie. Samo auto przestronne, silnik 1.8 125KM oraz 2.0T świetnie współpracują z gazem. W tym budżecie znajdziesz wersję przed face liftingiem, czyli nie taką jak wkleiłeś. Silnik 2.2 jest kiepski przez bezpośredni wtrysk. Zbiera się m.in. nagar przez co auto traci moc. Instalacja gazowa kosztuje kilka tysięcy. Na - Vectry tandetne wnętrze i 1.8 nie będzie demonem prędkości.

5. C5 II generacji to bardzo fajny samochód, nie ma co się bać zawieszenia czy elektroniki która w tym modelu została bardzo poprawiona. Świetne silniki, które współpracują z gazem, dobre wyposażenie oraz zabezpieczenie antykorozyjne. Na - wnętrze niewiele różni się od poprzedniej generacji oraz cięższa odsprzedaż niestety. Dużo egzemplarzy z polskiego salonu. :)

6. Zafira w tym budżecie tylko pierwsza generacja na którą szkoda tyle kasy wydawać, chyba że w ciekawej wersji OPC. Tak czy inaczej wnętrze czarne jak to w Oplu ale nie tak tandetne jak w Vectrze C, więcej silników współpracujących z LPG (1.8-2.0). Zabezpieczenie antykorozyjne na wysokim poziomie, wyposażenie dobre. Na - prowadzenie, nie będzie jakieś mega super.

7. 407 mało przestronny samochód, wariująca elektronika czy kiepskie przednie zawieszenie wielowahaczowe. NA + ładny design, bogate wyposażenie i dobre silniki. Szybko traci na wartości w przeciwieństwie do poprzednika 406. Ciężka odsprzedaż.

8. Octavia mniejsza niż Mondeo czy vectra i jak już to nie 1.6 (chodzi o bezpieczeństwo wyprzedzania..) a silniki tj. 1.8 125 czy 2.0 8v nie spalą więcej. Szkoda kasy na ten model, podobnie jak Zafira A, chyba że znajdziesz RS. Inaczej celuj w okolicę 10k. Szukaj dobrze wyposażonych. Auto proste, nie gnije ale trochę na flotach tego jeździło więc czujność wzmożona. Części tanie jak barszcz.

9. Xsara Picasso - wariująca elektronika, zdarzały się samozapłony. Podatna na boczne podmuchy wiatru, dużo bardziej niż Zafira. Dobre wyposażenie, dobre silniki ale słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Cięzka odsprzedaż.

10. Lancer - szczerze to nie miałem większych styczności. Mało tego jest po prostu. Jednak japońska technika pozwala mi stwierdzić iż silniki benzynowe będą dobre, przynajmniej większość. Wnętrze takie sobie. Cięzko będzie sprzedać bo to nie tak popularne auto jak Honda czy Mazda

11. Astra H, tak jak Focus, tylko że dobrze znosi gaz i ma dużo gorsze wnętrze.

12. C- MAX wyższy Focus i droższy. Nie jeździł we flotach. Najlepiej prowadzący się mini VAN

13. Croma z benzyną będzie mułowata choć to bardzo udany Fiat. Fajne wyposażenie, przestronność i ładny design. Części tanie, prowadzenie mogłoby być lepsze, ale wszystkiego nie można mieć.

14. 307 SW będzie ciaśniejszy ale wyposażenie, silniki, zabezpieczenie antykorozyjne czy ceny częśi na +. Szybko traci na wartości niestety.

Ode mnie Mazda 6. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

13 Gru 2015, 21:59

Dziękuję bardzo za pomoc. Trochę auto odpadło zostają:
- Ford focus C-Max (za prowadzenie najlepsze w Vanach),
- Citroen C5 II kombi - skoro poprawili elektronikę to jest to pewnie najwygodniejsze auto z całego zestawienia,
- Opel Vectra C (przed face liftem), z silnikiem 1.8 benzyna (piękne auto),
- Fiat Croma z silnikiem do 2 litrów (tego prawie w ogóle nie ma),
- Peugeot 307 po FL (od 2004 roku),

Cromy w takim silniku nie znajdę (próżne szukanie) więc praktycznie zostały tylko C-MAX, Vectra C kombi, Citroen C5 II kombi, Peugeot 307 po FL (ale ten z osobnymi siedzeniami a nie ławą z tyłu- nie wiem czy to byłą specjalna wersja czy jak?). Ten Peugeot z osobnymi fotelami z tyłu i silnikiem 2.0 140KM nawet jest ciekawy (ciekawe czy ten silnik daje lepszą frajdę niż w C-Max 1,8, Vectra C 1,8 i Citroenie 2,0). Może taki peugeot 140KM będzie miał trochę ikry mimo, że to kombi rodzinne (?), a może za dużo wymagam od tych aut.
Pozdrawiam.
2rx
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Renault Thalia
Silnik: 1,5 dci
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2004

13 Gru 2015, 23:57

2.0 140KM już w C5 I generacji był tak na styk, trzeba go dość wysoko trzymać przy wyprzedzaniu, ogólnie bardziej kanapowóz, do tego prowadzenie dupy nie urywa - jest przyjemne, ale w zakrętach nie ma tej pewności co w Vectrze C rodziców, ale tam 1.8 122KM niedomaga mocą. Jeżeli 307 jest lżejsze będzie się prowadzić lepiej.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Gru 2015, 11:34

Nie myślałeś może nad Mazdą 6 GY ? Sam taką posiadam od pół roku, jedyne co w niej zrobiłem to wymieniłem pasek klinowy i pompę klimatyzacji ( używana za 300zł ). Za rocznik 2003 dałem łącznie z opłatami 14 tys zł. Silnik 2.0 benzyna, podobno bardzo nie zawodny do tego dobrze spisuje się z LPG ( sam nie posiadam ), spalanie benzyny średnie nie przekracza u mniej 8 litrów. Pełne wyposażenie tzn. klima automat, dsc, 6x air bax, wszystkie szyby w elektryce, tempomat itd. Główny minus tego modelu to korozja, W mojej Maździe nadkola były robione jeszcze za naszą zachodnią granicą, czego dowód mam na zdjęciach. Obecnie ani grama korozji. Bagażnik bardzo duży - u mnie wykorzystywany jak na razie podczas remontu, do tego świetne prowadzenie i niezłe osiągi.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007