Kompakt, diesel, 4-5 letni do 35-40 tysięcy

27 Sty 2014, 12:45

pierwszy post na forum tak więc na początek - cześć ;)

Obecnie jeżdzę yarisem, 1.0, rocznik 2007 - auto bardzo w porządku - niestety nieco za małe na obecne potrzeby.

Czego szukam:

1. Kompakt - rocznik 2009-2010, ale nie są to sztywne granice oczywiście
2. Rocznię około 20 tysięcy, zdecydowana większość w trasie, auto kupowane na kilka lat (co najmniej 4-5), więc myślę, że lepszy będzie diesel
3. co jest ważne - spalanie, dobra relacja ceny/jakości, bezawaryjność

Mój obecny faworyt - auris d4d, 90 km... jakie są Wasze typy?
PiotrPiotr2
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: yaris

27 Sty 2014, 13:01

Fiat Bravo z 1,9JTD/120KM zje Toyotę dynamiką, spali tyle samo i wbrew pozorom to udane auto pod względem nie psucia się. I najważniejsze, łatwo o auto z polskiego salonu od pierwszego właściciela. Podobne cechy mają Hyundai i30 i Kia Cee'd z silnikiem 1,6Crdi, który jest nie gorszy od fiatowskiego i można kupić coś z 2012r od dilera!
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Sty 2014, 13:19

a jak wypada porównanie aurisa i fiata pod kątem przestrzeni (głównie interesuje mnie przód i bagażnik) oraz pod kątem utraty wartości?
PiotrPiotr2
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: yaris

27 Sty 2014, 13:57

W środku podobna ilość miejsca w obydwu. Więcej miejsca jest w przypadku koreańców szczególnie z tyłu.
Bagażnik większy jest w Fiacie
Spadek wartości niższy w przypadku Toyoty

W Toyocie trzeba uważać na auta po flotach, bo 90% z tym silnikiem właśnie jest po przedstawicielach handlowych.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Sty 2014, 16:57

Ja jeszcze zaproponuję Astre H 1.9 CDTI- ten sam co w Fiacie. Albo Focusa z silnikiem 1.6 TDCI 90KM ( brak dwumasy, DPF, turbiny ze zmienną geometrią łopatek), lub Puga 307 z silnikiem 1.6 HDI. Jest to ten sam silnik co w Focusie. Jest to konstrukcja PSA.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

27 Sty 2014, 17:12

A co powiesz na BMW 1 120d??? Myślałeś o niej???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda we mgle
    Jazda we mgle to jak jazda w chmurach, z tą tylko różnicą, że ich dolna podstawa styka się z powierzchnią ziemi. Kierowanie samochodem w takich warunkach wpływa negatywnie na percepcję wzrokową , m.in. trudniej ocenić ...
    Kalkulator jednostek ciśnienia
    Najczęściej używaną jednostką w samochodach do określenia ciśnienia jest jednostka "bar" lub "psi", ale warto wiedzieć jak przeliczamy pozostałe jednostki z którymi możemy się spotkać przy obsłudze samochodu.

27 Sty 2014, 18:50

fiat zaciekawił mnie bardzo - czy silnik diesla 1,6 to w tym aucie równie udana konstrukcja jak 1,9?

w bmw boję się nieco kosztó utrzymania - ceny opon, napraw etc
PiotrPiotr2
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: yaris

27 Sty 2014, 19:04

PiotrPiotr2 napisał(a):fiat zaciekawił mnie bardzo - czy silnik diesla 1,6 to w tym aucie równie udana konstrukcja jak 1,9?

w bmw boję się nieco kosztó utrzymania - ceny opon, napraw etc


Ceny opon będą identyczne w każdym samochodzie bo do każdego samochodu możesz założyć każde :D. BMW Wcale nie jest takie drogie w serwisie jak się mówi. To większość mity... BMW Będzie trochę droższe gdy już coś się popsuje, w przypadku Fiata będzie to tańsze ale za to Fiat będzie się dużo częściej psuł. Podejrzewam że w ciągu np. 5 lat wyszedłbyś +/- na zero (czyli że BMW i Fiat pociągnęło by tyle same gotówki). No i Fiat to nie BMW pod względem... Pod każdym względem :mrgreen:... Tu nie ma co gadać w sumie.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Sty 2014, 19:44

no ale gdzie dieslowi 2,0 BMW do 1,9 Fiatowskiego. Szczególnie te pierwsze 2,0d od BMW są lipne (szwagier ma w e90) i zdarzały się pęknięte korbowody w pierwszych wypustach
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... ony-silnik
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Sty 2014, 19:48

dzida napisał(a):no ale gdzie dieslowi 2,0 BMW do 1,9 Fiatowskiego. Szczególnie te pierwsze 2,0d od BMW są lipne (szwagier ma w e90) i zdarzały się pęknięte korbowody w pierwszych wypustach


Różne są opinię na temat 2.0d. Generalnie bardziej chodzi o ten wcześniejszy 2.0d niż piszę. A silnik 1.9 JTD to faktycznie dobra jednostka... Jedno ALE :naughty:. Samochód to nie silnik. Gdzie całej reszcie Fiata do całej reszty BMW. Samym silnikiem nie pojeździ :wink:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Sty 2014, 19:51

dokładnie, ciężko porównywać auto jedno do drugiego, bo to przepaść więc głównie chodzi o to co chce autor jednak ja osobiście kupiłbym 1ke z benzyniakiem 2,0 wzwyż, a diesel to tylko 3,0
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010