Edquar napisał(a):nim kolega wyżej zacznie tak łykać wszystko co tu mu ktoś napisze, jak małe dziecko, radzę poczytać od czego zależy przyspieszenie auta, co to jest moment obrotowy i moc to tak dla własnego dobra i potem wrócić do tematu, a szczególnie ostatnich postów
Chłopie zejdź na ziemię. Nie patrzymy na to co te auta oferują w piku mocy i niuta tylko na ogólną charakterystykę.
Wytłumaczę Ci na czym to polega tak żeby autor zrozumiał.
Mamy tu o tyle problem że suche cyfry są podobne bo nie jest to porównanie 1,6 turbo do 1,6 bez turbo.
Więc to jest tak niut który odpowiada nam za sprawne przyspieszanie kiedy silnik 1,6 mpi z vw jeszcze śpi motur z e15 robi przysiady i rwie się do roboty
Wchodzi około 2k.rpm a ten już pompki nawala i ma pewnie około 140nm a 1,6 vw dalej się przeciąga i ma otwarte jedno oko pewnie przy 2k.rpm ma coś ze 120nm
Kierowca jedzie normalnie więc silnik z toyoty od 2k.rpm robi sobie te pompeczki i jest mu dobrze bo jest stałość fajnie dostępnego 140 nniuta aż do pewnie 4k.rpm. Natomiast w 1,6 mpi nie ma żadnej stałości bo silnik się przeciąga i albo kolego mnie depnij albo jak kładę się spać
Więc teraz mamy następną porę dnia silniczków
Depnąłeś vw i ten na wkurw...ie że mu przeszkadzasz wystrzelił i to co się w nim tliło (120-130nm) wskoczyło przy 4k.rpm na full niut coś koło 148nm. Ty chcesz go dalej deptać a on Ci pokazuje środkowy palec i mówi teraz to mnie cmoknij ja idę spać już się zmęczyłem i od 4krpm i (148nm) do 6krpm on już jest w piżamie gdzie przy 6k.rpm śpi mocniej niż przed rozpoczęciem jazdy czyli ma pewnie ze 110niuta.
Teraz zróbmy to samo z dual vvti. Nasz silniczek robi już pompeczki od 2k.rpm.mając 140nm stałego poziomu i depczemy go
On się na nikogo nie obraża wskakuje na 4krpm gdzie wlatuje mu 158nm i... widzisz jego zadowolenie
oni Ci nie pokazuje środkowego palca tylko mówi jedziemy dalej aż do 6k.rpm.
Tak więc od 4 do 6krpm ma dostępne 158-150nm. Do 120 nm pewnie spadnie już pod czerwonym polem.
Podsumowując:
dual vvti startuje od 2krpm na 140nm trzyma go do 4krpm a potem wskakuje na prawie 158nm i trzyma go do 6k.rpm.
1,6 mpi przy 2krpm ma 120nm nie ma go jak trzymać bo nie ma głowicy i cały czas zwiększa niuta razem z obrotami do 148nm przy 4krpm co wskakuje tylko na sekundę bo dalej nic nie trzyma tylko przy 6k.rpm na 115nm.
Moc tu też jest podobnie jest moment kiedy się kreska mocy skrzyżuje z kreską niuta wtedy zazwyczaj niut spada i można jeszcze pojechać trochę mocą tylko że mamy podbnie jeden agregat śpi a drugi jeszcze robi pompki.
Teraz niech autor tematu sam sobie odpowie co mu bardziej odpowiada.
Edquar napisał(a):To w takim razie ile Nm ma vag 1,6 przy takich 2500 rpm a ile np. Kia Ceed 1,6?
Natomiast co do golfa 3? no cóż te silniki nie produkowali księgowi, nie było ekologii i auta jeździły nawet już podłogi nie miały, odpalały gdy tylko prądu starczało.
Tu będzie trochę inaczej bo przy 2,5k rpm pewnie będzie ze 140nm sukcesywnie rosnące do około 6krpm. więc dalej lepiej niż 1,6mpi.
Kolego techniki nie oszukasz