Kompakt do 35 tys

02 Lis 2018, 12:16

Cześć!

Planuję w najbliższym czasie zakup samochodu za maksymalnie 35 tys złotych.

Jeżdżę około 20 tysięcy rocznie, w cyklu mieszanym.
Zależy mi, żeby samochód był stosunkowo tani w utrzymaniu i, na ile to możliwe, bezawaryjny.

Skrzynia biegów: raczej manual
Paliwo: raczej benzyna (odstraszają mnie perspektywy naprawy turbin/dwumasów w dieslu)
Nadwozie: sedan, ewentualnie combi

Osiągi nie są dla mnie najważniejsze, stawiałbym bardziej na wyposażenie.

Obecnie moją uwagę zwróciły:

Chevrolet Cruze 1.8, 2010 - 2011 rok
Volkswagen Jetta A6 1.4 TSI (Niestety, turbo, jednak ta jednostka ma dobre opinie)
Ford Focus Mk3 1.6i

Co sądzicie o tych propozycjach?
A może zaproponujecie coś innego?
Z góry dzięki!:-)
Asertywny
Nowicjusz
 
Posty: 13

02 Lis 2018, 12:41

Asertywny napisał(a):Paliwo: raczej benzyna (odstraszają mnie perspektywy naprawy turbin/dwumasów w dieslu)


Większość obecnych na rynku modeli ma w palecie benzyniaki z turbo i w większości przypadków są to udane i trwałe konstrukcje.
Koło dwumasowe w benzyniakach jest szeroko stosowane od powiedzmy 10 lat (wcześniej również w niektórych modelach/z mocniejszymi silnikami). Po prostu sposób rozwijania nm przez silnik benzynowy sprawia, że jest ono zwykle bezobsługowe.

Asertywny napisał(a):Chevrolet Cruze 1.8, 2010 - 2011 rok


Auto technicznie spoko. Ma jeden minus - jakość wykonania wnętrza, jest po prostu badziewne :ok:
Cruze jest oparty technicznie na astrze - w jej przypadku jest już o wiele lepiej we wnętrzu, technicznie też do niewielu rzeczy można się przyczepić - astra j to dobry wybór.

Asertywny napisał(a):Volkswagen Jetta A6 1.4 TSI (Niestety, turbo, jednak ta jednostka ma dobre opinie)


"Dobre opinie", hmm zależy do czego porównujesz, jeśli do innych silników spod znaczka VAG to może i spoko, jeśli do konkurencji to już nie bardzo.

Asertywny napisał(a):Ford Focus Mk3 1.6i


Spoko.

Wybierałbym pomiędzy "bliźniaczką" cruze czyli astrą j 1.4T/1.6T/1.6 i focusem - no ale tutaj poszedłbym jednak w EB (no chyba, że osiągi wolnossącego 1.6 Ci wystarczą to spoko)

Z względnie tanich w użytkowaniu kompaktów masz też fiata bravo no i kia cedd/hjundaj i30. Możesz też zerknąć w stronę civic'a VIII - nie każdemu się podoba ale auto technicznie ok.

Na Twoim miejscu, szukając kompakta w takim budżecie postawiłbym na volvo s40 z końcówki produkcji. Silniki spoko, wyposażenie w większości egzemplarzy również niezłe a do tego wysoka jakość wykonania.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Lis 2018, 13:12

Focus 3 to dobra opcja, mozna polecic zarowno wolnossacy silnik ( 1.6 125km ) jak i turbo ( 1.6 150km )

jeśli osiągi na poziomie sprintu do setki w 11 sekund Cie nie odstrasza i planujesz zwiazac sie z autem na kilka lat to w okresie uzytkowania wolnossacy bedzie napewno tanszy w utrzymaniu

W sedanie można polecić jeszcze A4 B7 w 2 wersjach silnikowych 2.0 MPI oraz 1.8T oba silniki pancerne i bezproblemowe, oczywiscie jak w przypadku focusa w perspektywie kilku lat uzytkowania wolnossacy bedzie tanszy w utrzymaniu, 2.0 robi setke w 10 sekund
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2018, 19:55

Cruze sobie odpuść, badziewie nie auto.

A4 B7 2.0 lubi olej, w Danii mają taki zwyczaj, że nie zaglądają pod maskę i nie sprawdzają oleju, znajomy ma takie Audi 2.0 i 2 razy już wymieniała silnik :D
No i dobrze wyposażone Audi (bez korbek z tyłu) swoje będzie kosztowało.
Tak samo widziałem kilka Mazd 6 z olejem poniżej minimum.

1.4 TSi poprawiali, poprawiali, poprawiali, pewnie nadal poprawiają ... to już bym chyba wolał jakiegoś pewnego diesla.
tomekdk
 

02 Lis 2018, 22:15

Dzięki za odpowiedzi!:-)

A co sądzicie o Lancerze, 1.6 lub 1.8 z mniej więcej 2012 roku?
Nadwozie bez różnicy
Asertywny
Nowicjusz
 
Posty: 13

03 Lis 2018, 09:56

Asertywny napisał(a):A co sądzicie o Lancerze, 1.6 lub 1.8 z mniej więcej 2012 roku?


Auto technicznie jest spoko, bez większych wad. Sporo użytkowników narzeka na słaby stosunek osiągi/spalanie. Nooo ale to już kwestia zastosowania stosunkowo prostego w budowie silnika (brak turbo/pośredni wtrysk).
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie bój się parkować tyłem - to proste!
    Wąskie miejsca postojowe na parkingach podziemnych, na przykład pod biurowcami czy galeriami handlowymi, to dla wielu kierowców prawdziwe wyzwanie. W takich przestrzeniach najlepiej parkować tyłem – ten manewr ...

03 Lis 2018, 11:21

Asertywny napisał(a):A co sądzicie o Lancerze, 1.6 lub 1.8 z mniej więcej 2012 roku?
Nadwozie bez różnicy

Lancer to bardzo przestronne i niezawodne auto, a silnik 1,6 należy do najoszczędniejszych silników w swojej klasie(u mnie średnie spalanie koło 6l/100km). Do normalnej jazdy nadaje się bardzo dobrze, a i z wyprzedzaniem nie ma najmniejszych problemów(redukcja, czasem nawet o 2 biegi jednak konieczna). Poniżej stówki jest bardzo cicho, do 120km/h jest cicho, do 150 znośnie, powyżej 150 głośno :mrgreen:
Popsuć się, nie za bardzo jest co. To proste auto z poprzedniej dekady.
Części eksploatacyjne tanie(auto globalne). Serwis, wbrew obiegowym opiniom też tani. A i zabezpieczenie antykorozyjne na wysokim poziomie, co japońcom nie zdarza się zbyt często :mrgreen: :ok:
Invi napisał(a):Sporo użytkowników narzeka na słaby stosunek osiągi/spalanie.

Dotyczy to raczej wersji 1,8. Osiągi niewiele lepsze od 1,6, a spalanie co najmniej +2l.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lis 2018, 13:34

Sorry yeti, ale jakoś te Twoje numerki wydają się dziwne.
Wolnossący silnik 1.6 o mocy 117 koni w aucie ważącym 1375kg, skrzynia 5-biegowa, a spalanie jak w 6-biegowym dieslu :shock:

W Maździe 3 z 2010 roku, 1.6 105 koni, skrzynia 5-biegowa, 1150kg masy własnej, miałem średnie spalanie 7,5l w okresie letnim (nie jeżdżę praktycznie po mieście), a na trasie Dania - Polska średnie wychodziło 8,9l/100km (średnia prędkość zarzucana na tempomat to 150km/h).

W Hondzie Civic 1.8 140 koni, skrzynia 6-biegowa, 1200kg wagi, przy spokojnej jeździe nie udało mi się zejść poniżej 6,5l/100km, a średnie oscylowało koło 7l/100km.

Dopiero w dieslach mam średnie 6l/100km ...

A tu wychodzi, że benzynowy Lancer 1.6 bierze 6l/100km i kręci się, że aż miło.
Nie czaję tego.
tomekdk
 

03 Lis 2018, 15:31

tomekdk napisał(a):Wolnossący silnik 1.6 o mocy 117 koni w aucie ważącym 1375kg, skrzynia 5-biegowa, a spalanie jak w 6-biegowym dieslu

Wyraźnie napisałem, że to MOJE średnie spalanie(przy 150 pewnie też weźmie te 9). A większość mojej codziennej jazdy, to jazda miejsko-podmiejska z przewagą tej drugiej. Wczoraj pojechałem na mazury tam i z powrotem 500km. większość trasy 100-120km/h ale było też z 10km na 1 i 2 biegu, a także ze 100km 140km/h.
komputer pokazał 6l/100km, a dziś przy tankowaniu wyszło 5,8. Wiem, że niektórym ciężko uwierzyć w takie spalanie, ale możesz poszukać moich postów z przed 4 lat-też byłem zaskoczony :mrgreen: Tak dla ścisłości, masa auta to 1260kg.
tomekdk napisał(a):A tu wychodzi, że benzynowy Lancer 1.6 bierze 6l/100km i kręci się, że aż miło.
Nie czaję tego.

Czy kręci, że aż miło :?:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

, lancer pewnie będzie trochę lepszy :mrgreen:
Jeździłem szybszymi autami, ale na lancera nie narzekam. Trzeba tylko umieć się przestawić na wolnossaka :mrgreen:
A to jeden z najnowocześniejszych silników starej daty(na wielopunktowym wtrysku) MIVEC potrafi odłączyć dwa cylindry przy małym obciążeniu.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2018, 12:22

Jeszcze raz dzięki wielkie za odpowiedzi :ok:

Póki co najbardziej nastawiłem się na Focusa, jednak ostatnio moją uwagę przyKŁUŁ ( :happy: :lol: ) Cactus pierwszej generacji, tej z Airbumpami.
Powód - malutkie spalanie, wygodne wnętrze, no, i wygląd.
Myślę, że biorąc pod uwagę oszczędności na stacji benzynowej, mogę dopłacić, zeby kupić lepszego cactusa.
Co o Citroenku sądzicie? Mowa tu o benzynie 82 KM
Asertywny
Nowicjusz
 
Posty: 13

04 Lis 2018, 12:27

Asertywny napisał(a):Myślę, że biorąc pod uwagę oszczędności na stacji benzynowej, mogę dopłacić, zeby kupić lepszego cactusa.


Ale jakie oszczędności na stacji i w czym niby cactus jest "lepszy"?

Asertywny napisał(a):Co o Citroenku sądzicie? Mowa tu o benzynie 82 KM


Jeśli czujesz wewnętrzną potrzebę zapłacenia kilkudziesięciu tysięcy za auto o dynamice matiza to wtedy spoko.
Strzelam, że kiedy będziesz jechał z włączoną klimą to wyprzedzę Cię rowerem;P
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km