Asertywny napisał(a):Paliwo: raczej benzyna (odstraszają mnie perspektywy naprawy turbin/dwumasów w dieslu)
Większość obecnych na rynku modeli ma w palecie benzyniaki z turbo i w większości przypadków są to udane i trwałe konstrukcje.
Koło dwumasowe w benzyniakach jest szeroko stosowane od powiedzmy 10 lat (wcześniej również w niektórych modelach/z mocniejszymi silnikami). Po prostu sposób rozwijania nm przez silnik benzynowy sprawia, że jest ono zwykle bezobsługowe.
Asertywny napisał(a):Chevrolet Cruze 1.8, 2010 - 2011 rok
Auto technicznie spoko. Ma jeden minus - jakość wykonania wnętrza, jest po prostu badziewne
Cruze jest oparty technicznie na astrze - w jej przypadku jest już o wiele lepiej we wnętrzu, technicznie też do niewielu rzeczy można się przyczepić - astra j to dobry wybór.
Asertywny napisał(a):Volkswagen Jetta A6 1.4 TSI (Niestety, turbo, jednak ta jednostka ma dobre opinie)
"Dobre opinie", hmm zależy do czego porównujesz, jeśli do innych silników spod znaczka VAG to może i spoko, jeśli do konkurencji to już nie bardzo.
Asertywny napisał(a):Ford Focus Mk3 1.6i
Spoko.
Wybierałbym pomiędzy "bliźniaczką" cruze czyli astrą j 1.4T/1.6T/1.6 i focusem - no ale tutaj poszedłbym jednak w EB (no chyba, że osiągi wolnossącego 1.6 Ci wystarczą to spoko)
Z względnie tanich w użytkowaniu kompaktów masz też fiata bravo no i kia cedd/hjundaj i30. Możesz też zerknąć w stronę civic'a VIII - nie każdemu się podoba ale auto technicznie ok.
Na Twoim miejscu, szukając kompakta w takim budżecie postawiłbym na volvo s40 z końcówki produkcji. Silniki spoko, wyposażenie w większości egzemplarzy również niezłe a do tego wysoka jakość wykonania.