Kompakt do 35k - dylemat

11 Lip 2019, 17:51

Witam, szukam samochodu jak w temacie i po poczytaniu tego forum coś mi się już wyklarowało, jednak wciąż potrzebuję porady.

Samochodu szukam w benzynie, jeżdżony będzie koło 7 km do pracy w jedna stronę dziennie po mieście, raz w miesiącu trasa 200 km, sporadycznie w ciągu roku dłuższe wypady. Liczę, że maks 15000 km rocznie.

Jako że jestem zielony, chcąc ograniczyć ryzyko wpadnięcia na minę, chciałem kupić samochód „używany z salonu” - czy to dobry pomysł?

Mam juz jakieś typy, chciałem prosić o ocenę:
http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkas ... 2013/27933

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Albo bardziej budżetowo: https://zdunek.pl/samochody/uzywane/6821/opel-astra

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)
malesnik
Nowicjusz
 
Posty: 5

12 Lip 2019, 12:31

Pierwszy link już nieaktualny.
malesnik
Nowicjusz
 
Posty: 5

12 Lip 2019, 12:52

Niestety każde ogłoszenie trzeba zweryfikować na miejscu, jak jesteś zainteresowany, bo zdarzały się przypadki powypadkowych z salonu, także nie ma co wróżyć z fusów.
Za ok. 200zl Znajdziesz ludzi, którzy Tobie auta prześwietla na miejscu.
tomekdk
 

12 Lip 2019, 13:03

Niestety ale kolega powyżej ma rację, niech salon nie uśpi twojej czujności.
Pamiętam jak ucząc się jeszcze w szkole średniej miałem praktyki w Seat-Mitsubishi. W ramach rozliczenia za nową Alhambrę przyjęli Borę po dachowaniu, w której szpachla odpadała z drzwi..
Oczywiście później w ogłoszeniu sprzedaży już tych informacji nie było :wink:
maciejsr50
Nowicjusz
 
Posty: 9

12 Lip 2019, 13:45

Ok, dzięki wielkie za informację.
Właśnie znalazłem człowieka, tylko się zastanawiałem, czy ma to sens brać go do salonu.
Teraz wszystko jasne ;)

Powiedzcie mi jeszcze proszę, czy tak na pierwszy rzut oka z ogłoszenia ta Astra 1.4 T dobra jest? Jechać ją sprawdzić?
malesnik
Nowicjusz
 
Posty: 5

12 Lip 2019, 15:13

wygląda normalnie ale i tak podstawa to VIN w łapie i sprawdzenie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lip 2019, 18:25

Za 35tys mozesz miec fajnego seata leona fr 2.0tsi 200 km ktory da Ci duzo frajdy z jazdy
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lip 2019, 20:16

Dzięki, nawet kusząca wizja, ale to ma być samochód rodzinny na najbliższych parę lat, też dla żony, później i 2 +1.
malesnik
Nowicjusz
 
Posty: 5

13 Lip 2019, 20:29

malesnik napisał(a):Dzięki, nawet kusząca wizja


Zapomniał tylko Ci napisać, że pakiet startowy przy tym silniku to kwestia dodatkowych 4-5k :mrgreen: O ile oczywiście będzie jeszcze warto go robić
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Lip 2019, 22:14

Moze skonczysz te prowokacje?
Ostatni raz odpisuje na tego typu wpisy bo pozniej znowu dostane bana na tydzien
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lip 2019, 22:22

Nie denerwuj sie tylko poproś kolegę invi o wyjaśnienie co jest zawarte w pakiecie startowym.
Raziel11 napisał(a):Ostatni raz odpisuje na tego typu wpisy
i to bardzo dobra decyzja :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16578
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lip 2019, 10:10

24.12.2018

Raziel11 napisał(a):Pamiętaj jeszcze ze pakiet startowy do tych silnikow to koszt ok 5 tys

Raziel11 napisał(a):Tak, rozrzad, oleje, filtry, odma, swiece, zaworki, czyszczenie nagaru, hpfp itp


03.03.2019

Raziel11 napisał(a):Celuj od razu w 2.0 200koni ale niestety zarowno na leona, golfa jak i a3 masz o jakies 5-10tys za malo.
Awaryjnosc nie jest duza, koszty eksploatacji typowe dla nowoczesnych turbodoladowanych silnikow, pakiet startowy dla tego silnika to ok 4 tys wiec juz masz ok 30-35tys zakup i 4tys serwis.


12.06.2019

Raziel11 napisał(a):W zależności od rocznika, przebiegu, wyposażenia ok 30-35tys za FR 2.0 TFSI 200km + 4tys na pakiet startowy.


13.11.2018

Raziel11 napisał(a):Od 30tys mozesz szukac FR'a ale miej na uwadze ze jeszcze ok 4tys kosztuje pakiet startowy


02.11.2018

Raziel11 napisał(a):Po zakupie licz jeszcze 4k na pakiet startowy, pozniej olej co 8tys, zawieszenie wahaczowe, tarcze klocki wiadomo troche droższe, zalezy od przebiegu trzeba tez miec na uwadze sprzęgło.


26.09.2018

Jest 200 konny 2.0TFSI za 40tys da sie spokojnie kupic zadbany egzemplarz. Silnik sam w sobie ma kilka bolączek które wypada zrobic zaraz po zakupie, pakiet startowy to koszt ok 4 tyś po takim zabiegu nic tylko lac paliwo i cieszyc sie z frajdy z jazdy, problem poboru oleju nie dotyczy tego silnika, podobnie jak wadliwy rozrzad bo mamy tutaj rozrzad na pasku [/quote]

11.09.2018

Raziel11 napisał(a):2.0 tfsi to dobry silnik ale na start trzeba duzo wiecej wydac na pakiet startowy, pisalem w innym temacie koszt ok 4 tys gdzie na 1.6 wydasz max 1tys


Kao napisał(a):Nie denerwuj sie tylko poproś kolegę invi o wyjaśnienie co jest zawarte w pakiecie startowym.


Już spieszę z odpowiedzią, tzn Raziel spieszy

Raziel11 napisał(a):pisze tutaj o rozrządzie, zaworkach turbo, odmie, popychaczu pompy paliwa, swiecach, cewkach, i wyczyszczenie dolotu.


Czyli wrzucamy te 4-5k w silnik, gdzie przy "normalnym silniku" zrobienie rozrządu + wymiana świec + olej z filtrem to kwestia 1000, może do 1500 (nie mówimy o wynalazkach).
Oczywiście wszystko w aucie, które kosztuje 30k a sam "silnikowy pakiet startowy" wynosi 15% ceny zakupu. A gdzie jakieś hamulce? Opony jeśli będą potrzebne? Co z poprawkami np. zawieszenia?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2019, 14:36

Invi napisał(a):Czyli wrzucamy te 4-5k w silnik, gdzie przy "normalnym silniku" zrobienie rozrządu + wymiana świec + olej z filtrem to kwestia 1000, może do 1500 (nie mówimy o wynalazkach).

Mozna odpuscic sobie wymiane cewek poki dzialaja i juz koszty zmniejszaja sie o 1000.

1500zl za pakiet startowy to sie zmiescisz jak kupisz jakiegos prostego wolnossaka z rozrzadem na pasku, kup cos na lancuchu ze zmiennymi fazami rozrzadu i tak samo dojdziesz do 2.5tys, jaki wiec jest sens klocic sie o kilka setek drozszy pakiet startowy?
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2019, 14:45

Raziel11 napisał(a): kup cos na lancuchu ze zmiennymi fazami rozrzadu i tak samo dojdziesz do 2.5tys,

Na dniach będę sprzedawał to coś na łańcuchu ze zmiennymi fazami rozrządu i nie mogę dojść na co nowy właściciel miałby wydać tyle kasy :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2019, 14:54

Raziel11 napisał(a):kup cos na lancuchu ze zmiennymi fazami rozrzadu


Wiem, że jesteś zaślepiony VAG'iem ale wypadałoby zauważyć, że wymiany łańcuchów rozrządu w pakiecie startowym to charakterystyczna cecha aut właśnie tego koncernu. W przypadku konkurencji łańcuchy z małymi wyjątkami są względnie bezobsługowe.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km