Kompakt do 40-50 tys.

20 Kwi 2023, 14:21

Witam wszystkich, jako że jestem przed wyborem nowego samochodu i mam kilka dylematów na które nie znalazłem odpowiedzi postanowiłem założyć tu konto i zasięgnąć porady

Szukam jakiegoś kompaktowego, 5-drzwiowego hatchbacka który posłuży mi jakiś czas i jego eksploatacja nie będzie sprawiała wielkich, kosztownych problemów. Jeżdżę zarówno poza miastem jak i w mieście, głównie sam, czasem zabieram więcej pasażerów i jakiś bagaż na różne wypady.

Obecnie mam Fiata Bravo, a zastanawiam się głównie pomiędzy 3 modelami, dokładnie w tej kolejności: Fordem Focusem Mk III po lifcie, Seatem Leonem III i Kią Ceed II, wizualnie mi się podobają i słyszę raczej dobre opinie o tych konstrukcjach, ale jestem otwarty na inne propozycje.

Jak te samochody wypadają w porównaniu ze sobą? Jakie silniki polecacie a jakich się wystrzegać? Jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne tych samochodów (tu słyszałem o problemach z koreańskim autem)? Czy może macie jakieś inne propozycje z podobnego segmentu i w podobnej cenie?
szym96
Obserwowany
 
Posty: 2

20 Kwi 2023, 19:54

Przy takim użytkowaniu raczej benzyna. Jeśli ma być tanio to wolnossący silnik. Jeśli wolnossący silnik to ceed albo jego "bliźniak" i30. Ewentualnie focus jeśli po lificie montowali jescze 1.6/105 albo 1.6/125
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Kwi 2023, 20:40

Widziałem że montowali te wolnossące 1,6 w poliftowych Focusach, ale nie wiem czy teraz po latach jeżdżenia dieslem z turbo przywykłbym z powrotem (mam 1,9 Multijet). W takim mieszanym użytkowaniu jak moje myślę że diesel nie stanowiłby też problemu, stosunkowo często zdarza mi się wyjeżdżać w trasy po 50km albo więcej. Z tego co czytałem silniki TDCi w Focusach były dość chwalone. W rodzinie mamy też Mondeo z 2.0 TDCi i złego słowa o tym konkretnym silniku nie powiem. Jeśli 1,6 i 1,5 TDCi też są porównywalne to byłoby dobrze. Wielką niewiadomą są dla mnie silniki 1,5 ecoboost, o 1.0 i wcześniejszym 1.6 dobrych słów słyszałem mało dlatego mam do niego dystans.
szym96
Obserwowany
 
Posty: 2

20 Kwi 2023, 22:18

Mazda 3 2.0 benzyna
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

21 Kwi 2023, 08:50

Przejście z diesla na wolnossące 1.4 100 KM w Ceed będzie bolesne :D

Jak coś to masz bardzo udany 1.6 CRDi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe III generacji
    Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...