Kompakt do 40 tys. złotych, prośba o pomoc w wyborze

11 Gru 2010, 14:28

Proponuję rozejrzeć się za tymi modelami, które Ci odpowiadają, przejechać się każdym, ocenić wnętrze samochodu, jakość wykonania itp, abyś mógł pod koniec obiektywnie ocenić wszystkie obejrzane. Zaproponowałbym Ci jeszcze Volbo S60, ale nie wiem, czy gustujesz w nadwoziu typu Sedan. Samochód jest rewelacyjny. Spalanie niskie(w Dieslu), jakośc wykonania bardzo dobra, bagażnik też dość spory.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

11 Gru 2010, 14:58

Sedan jak najbardzie może być. Volvo s40 raczej nie brałem pod uwagę, gdyż cenowo zbliżony jest do Hondy Accord i Mazdy 6, opinie jednak w zakresie bezawaryjności ma dużo gorsze. Z tego co wiem ma dużo wspólnych częsci z Fordem Mondeo, który jest sporo tańszy i w najnowszej generacji wygladający naprawdę imponująco.

W Łodzi, gdzie mieszkam jest kilka interesujących propozycji w zakresie Peugeot 308

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Na autocentrum.pl Peugeot 308 jest wysoko oceniany w zakresie niezawodności, jednak nigdy nie miałem okazji nim jechac. Nigdy nie posiadałem też auta produkcji francuskiej, a panuje jednak dośc powszechna opinia o dużych kosztach serwisu i napraw aut tego pochodzenia.
visigoth
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Łódź
0

11 Gru 2010, 15:32

Serwis i naprawy są(stosunkowo) drogie u każdego producenta. Mi 308 nie pasowałby pod względem wykończenia wnętrza i jakości materiałów, jakie w nim zastosowali. Awaryjność to nie wszystko :wink:
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

11 Gru 2010, 18:31

Akurat pod względem jakości materiałów i wykończenia wnętrza 308 to jeden z najlepszych samochodów w segmencie.
Jakbyś miał pytania odnośnie 308 to pytaj śmiało :smile:
Moi rodzice mają takiego od końca maja, póki co 30tys. km nim zrobiliśmy więc mogę już co nieco o nim powiedzieć.
Co do kosztów serwisu to akurat bzdura bo przegląd kosztuje 500zł więc w odniesieniu do konkurencji dość niewiele.
Polecam lekturę:
[link do AutoGaleria wygasł]
[link do AutoGaleria wygasł]
Poza tym: http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... pakty.html i http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... alnej.html
Moim zdaniem to nadal jedna z najlepszych pozycji w klasie, a wiem co mówię bo w momencie zakupu objeżdziliśmy zdecydowaną większość tych samochodów.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

11 Gru 2010, 18:45

Ciężko mi uczciwie ocenić materiały 308, zwłaszcza, że ostatnio jeżdzę samochodami klasy premium. Skoro kolega <b>Jasiek90</b> twierdzi, że materiały są dobrej jakości to nie bedę się tu kłócić, gdyż zapewne ma większe doświadczenie z samochodami kompaktowymi.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

11 Gru 2010, 18:48

Nie trzeszczą, są w większości miękkie i estetycznie wykończone.
Wiadomo, że są znacznie lepiej wykonane auta ale nie za te pieniądze.
Od Civica i Mazdy 3 z pewnością lepiej, w szczególności od Civica bo w Maździe przynajmniej dokładność montażu elementów deski jest typowo japońska.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault MORPHOZ - elektryczny samochód przyszłości
    Renault jak zawsze proponuje samochód, który wręcz fizycznie dostosowuje się do różnych potrzeb rodziny. Elektryczny - zaprojektowany na nowej platformie modułowej CMF-EV, opracowanej przez Alians, która ...
    Renault Twizy w Łazienkach Królewskich
    Renault Twizy zostało zaprezentowane przy hipodromie w Łazienkach Królewskich, w czasie finałów zawodów jeździeckich w skokach przez przeszkody. Twizy daje początek nowej epoce pojazdów elektrycznych, ...

11 Gru 2010, 18:57

A w nowym Civicu jak wyglądają materiały? Przejechałem sie kilka razy wersją Type-S i wydawało mi się wszystko OK.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

11 Gru 2010, 19:19

Jasiek90, dzięki za przyłaczenie się do dyskusji. Podane przez ciebie artykuły prasowe dotyczą wersji Premium. Mam pytanie, jak jest z kwestią komfortu podróżowania, w tym ilości miejsca na tylnej kanapie, jakości zawieszenia i jego elastyczności w zwyczajnej wersji. W peugeot 308 niepokoi mnie nieco mały bagaznik - tylko 348 litrów wobec aż 485 Hondy Civic.

W poprzednich postach wspominałem o Seacie Toledo. Co sądzicie o Seacie Leonie np tym:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Stylistycznie Seat Leon jest śliczny, o wyraźnie sportowym rysie, nalezy do grupy VW zatem wykonanie solidne. Słyszalem jedynie plotki, iż z uwagi sportowy wygląd często jest "piłowany" na wysokich obrotach co fatalnie odbija się na trwałości elementów napędu.

I kolejna alternatywa

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Niby to fiat, ale w ogladałem jakieś testy w telewizji i Fiat Bravo pobił VW Golfa, Opla Astrę i Skodę Octavię. Podobno silnik i jakoś wnętrza na poziomie zdecydowanie lepszych marek.
visigoth
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Łódź
0

11 Gru 2010, 22:34

Ja jechałem Civiciem i powiem tak: wnętrze nie zachwyca.

Z komapktów radziłbym ci poszukać:
BMW serii 1 - ale nie 116 bo awaryjny silnik
Mazdę 3 - zawieszenie jak w Focusie, awaryjność mniejsza (podobno - mnie rozczarowały 2 Fordy i Forda mieć nigdy nie zamierzam, ale może to po prostu uraza, ogólnie Focus ma dobre opinie)
Seata Leona - też przyjemne autko, ogólnie brat bliźniak Golfa, Audi A3 i Skody Octavii (te same zawieszenie, silniki, skrzynie i inne podzespoły) więc jak chcesz to za nimi też możesz się porozglądać bo jeżdżą tak samo tylko inaczej wyglądają :)
Hyundaia i30 - dobra proporcja osiągów i spalania to 1.6 CRDI 115KM a z benzynowych (lepszy wybór do miasta) 1.4 110KM lub 1.6 125KM chociaż ten drugi jest już mniej oszczędny. Zamiast i30 możesz też kupić Cee'da (podobnie jak w przypadku Seata, KIA i Hyundai to te same autka)
Fiata Bravo - ma bardzo przyjemne benzyniaki z turbo

Honda Civic mimo dyskusyjnego wyglądu i rozczarowującego wnętrza też jest dobrą opcją.

Odpuść sobie Mitsubishi Lancera (bo z 1.5 jest zamulony, a w 1.8 będziesz narzekał na spalanie, wyciszenie nie jest jego najmocniejszą stroną - a dodatkowo bagażnik w Lancerze to nieporozumienie, chociaż ogólnie fajny wóz), Toyotę Corolle/Aurisa, Citroena C4 (gdyby ci przyszło do głowy go nabyć).


I jeszcze jedno - unikaj poleasingowych/pofirmowych aut jak ognia.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka
0

12 Gru 2010, 00:19

Myślałem o hyundai i30 ale raczej w wersji beznzynowej 1.6. Przy zbliżonej do samochodów japońskich bezawaryjności jest od nich sporo tańszy. Sądze że najlepszą opcją byłby i30 benzynowy 1.6 w wersji Comfort -posiada praktycznie wszystkie udogodnienia i wyposażenie w cenie wersji podstawowych innych kompaktów.

Poza tym Hyundai ma bardzo duże rabaty na nowe wozy co być może pozwoliłoby rozważyć jednak kupno nowego samochodu. Cz ktos orientuje się w jakiej wysokości po nowym roku Hyundai może oferować upusty na i30 z rocznika 2010? Jak to wyglądało w poprzednich latach?
visigoth
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Łódź
0

12 Gru 2010, 20:11

W cenniku najtańsza wersja i30 kosztuje 49 tys. zł, wiec nawet z bardzo wysokim upustem zapłaciłbyś jakieś 42 tys. Ale przypominam, że to będzie totalny golas, a nie wiem, czy takowy Cię zainteresuje...
Na allegro znalazłem kilka nowych i30, które są juz chyba po znacznych upustach:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Wątpię, żebyś znalazł ten samochód taniej. Pozostaje więc przed Tobą ciężki wybór, bo zasugerowanych samochodów masz naprawdę sporo.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

12 Gru 2010, 21:05

Od przybytku głowa nie boli. W przypadku nowego mógłbym wysupłać trochę więcej grosza. Teraz rabat na Hyundai i30 wynosi ponad 8.000 złotych, a tak sobie myślę, że po nowym roku upusty będą jeszcze jeszcze większe.

http://otomoto.pl/hyundai...-C12521071.html


Ten model Hyundai i30 nie ma klimatyzacji. Samochód który chcę kupić może nie mieć kierownicy, ale klimatyzację chociażby manualną musi mieć.

Jak sądzicie, czy lepiej jest kupić nowe auto np. za 50 tys złotych, stosunkowo słabo wyposażone, czy 2-3 letni kompakt w przyzwoitym standarcie, czy też 4-5 letni wóz wyższej klasy w pełnej opcji.
visigoth
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Łódź
0

12 Gru 2010, 21:23

<b>visigoth</b>- uważam, że kwestia rodzaju samochodu to już indywidualna sprawa. Jednemu będzie pasował nowy samochód za 50 tys. zł, innemu 2-3 letni kompakt, a jeszcze innemu będzie pasowała klasa wyższa.

Sam jestem osobą, która woli samochody klasy premium. Po nowym roku prawdopodobnie wymieniam S-Maxa na Audi A8. Musisz przemyśleć wraz z żoną, jaki samochód jest dla Was optymalny.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

13 Gru 2010, 10:54

visigoth kupując nowe auto masz teoretycznie spokojną głowę. Szczególnie jak bardzo dużo jeździsz. Mój dobry kolega kupił w lipcu Octavie w dieslu w salonie. Ale on do tej pory zrobił nią już 30k przelotu. Więc dla niego to bardzo opłacalna sprawa. Ma pewne auto i gwarancję. Tyle, że przez pierwsze 3 lata traci sporo kasy na wartości auta...

2-3 letnie auta to teoretycznie najlepszy kąsek. Mają dalej mały przebieg (chyba że kupujesz diesla - tutaj może być z tym różnie). No i nie ma tak dużej straty wartości jak przy nowym aucie - co jeśli planujesz zmienić auto za dwa lata jest według mnie dość ważne.

A starsze auto klasy premium - jeśli jeździsz w trasach i stać Cię na serwis - to czemu nie ;)
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław
0

13 Gru 2010, 15:13

Rocznie przejeżdżam 10-12 tys. km i to lwią część po mieście dlatego celuję w benzyniaka. Też uważam, że najbardziej opłaca się kupić auto 2-3 letnie. Nie mam jednak pewnego źródła skąd mógłbym nabyć auto używane, dlatego też boję się trafić na minę. Oczywiście przy ewentualnym zakupie zaprowadzę najpierw auto do ASO, ale nie daje to pewności, że będą wady, które nie zostaną wykryte i zamiast frajdy będę miał wieczne zmartwienie.
visigoth
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Łódź
0