Kompakt/Hatchback do 15 tysięcy.

10 Kwi 2016, 22:33

Witam.

Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o motoryzację, dlatego kieruję prośbę o porady do ludzi "siedzących" w temacie, nie jestem typem, który musi się "lansować" swoim autem, szukam praktyczności, najlepszego stosunku jakości do ceny.

- Poszukuję samochodu, na który maksymalnie chciałbym przeznaczyć 15 tys. (wolałbym się zmieścić w kwocie 10-13 tys. aby spokojnie dokonać pierwszych opłat po zakupie, czy ewentualnych wymian - olej, filtry, rozrząd). Zdaję sobie sprawę, że w tej kwocie nie szukam marki tylko egzemplarza-stanu.

- Przeznaczenie głównie miasto, od czasu do czasu większy wypad (do pracy tylko 7 km, więc trasy krótkie, na co dzień miasto, zdarza się kilka razy w miesiącu wyjazd autostradowy do 30 km - dorywcza praca. Zakładam, że maksymalnie rocznie robione będzie 10 tysięcy km.

- Cechy jakie wstępnie oczekuję:
* Hatchback 5 drzwi !
* Benzyna - zawsze szukam najlepszego typu silnika w danej marce, aby nie był to muł, króla szosy też nie szukam, ważne by nie brał oleju i nie palił jak "wawelski smok".
* Mała awaryjność, duża i łatwa dostępność części, niskie koszty utrzymania i spalanie, chciałbym auto ocynkowane, które będzie miało na bakier z "rudą".
* Nie poszukuję setek bajerów i udogodnień, nie lubię przepychu, wystarczy klimatyzacja, elektryczne lusterka i szyby, dobrze, aby było też wspomaganie kierownicy.

Auta jakie mnie zainteresowały w kolejności:
< Honda Civic VII 1.6 VTec >
< Astra II 1.6 8V >
< Toyota corolla E12 - nie wiem czy w tej kwocie można znaleźć dobry egzemplarz >
< Golf IV 1.6 8V, chociaż słyszałem żeby szukać 1.8 lub nawet 2.0 >
< Seat Leon I - nie wiem jaki silnik się tu sprawdza >
< Audi A3, niby 1.8 świetny silnik, ale spalanie też już jest wyższe, ciężko o zadbany egzemplarz szczególnie 5 drzwi >

Poszukuję głównie auta z małopolski (okolice Krakowa), chociaż jestem w stanie za dobrym egzemplarzem pojechać nawet te kilkaset kilometrów.