Kompakt lub klasa średnia do 10 tys. zł

15 Cze 2013, 09:42

Witam Panowie,

Moja Vectra odeszła w niepamięć, całe szczęście. Teraz ponownie szukam auta, z nieco innymi priorytetami. Przede wszystkim, zależy mi na autach od kompaktów wzwyż, więc niekoniecznie musi to być coś kobylastego. Kwestia drzwi, tutaj szczerze obojętnie, chociaż preferowałbym 4/5 ze względu na praktyczność.
Tylko i wyłącznie benzyna bądź benzyna z instalacją gazową. Pojemność silnika od 1.2 do 2.0. Skąd taka amplituda? Już nie raz się przekonałem, że 1.2 jest dynamiczniejsze od 1.4, 1.4 spala więcej od 1.6, a 1.8 pali tyle co 2.0, a ma gorsze osiągi, więc przez te zawirowania szukam czegoś, co będzie panaceum na wszystkie zmartwienia kierowcy, idealnie rozłożone w stosunku dynamika/spalanie/awaryjność.
Nie mam uprzedzeń do marki, co najwyżej do modelu. Po rozmowach z szybkim zainteresowały mnie auta japońskie.
Rzecz jasna, szukam wyłącznie hatchbacka, liftbacka lub sedana. Wyposażenie standard, klimatyzacja, min. 2x elektryczne szyby, wspomaganie, ABS.
Co do kwoty - załóżmy, że 10 tys. zł. Ale załóżmy też, że jak coś sensownego znajdzie się za 6 tys. zł, to chętnie się skuszę.
Warto dodać, że jestem dynamicznym kierowcą, ale nie szybkim, zwykle przy 90 km/h zaczynam liczyć koszta naprawy zawieszenia spowodowanymi stanem polskich dróg. Przez dynamikę rozumiem fakt, że lubię żwawo ruszyć i nie wlec się za tirem. A jak typowy przedstawiciel klasy średniej, nie mam milionów na naprawę auta a spalanie 10 l/100 km to dla mnie stanowczo za dużo, chyba, że LPG :mrgreen:

Teraz tak, biorę pod uwagę, kolejność nieprzypadkowa, od tych, które mnie najbardziej interesują:

1. Toyota Avensis 1.6 lub 2.0 / Mazda 626 1.9 lub 2.0
2. Honda Accord 1.8 (ciężko w tych pieniądzach, jak dla mnie wizualnie ni to sportowe, ni to eleganckie)
3. Opel Vectra B 1.8
4. Peugeot 406
5. Opel Astra 1.6 lub 1.8 / Golf IV 1.6 i pochodne typu A3

To tylko moje propozycje, nie odrzucam aut typu A4 czy Passat, zdając sobie sprawę z ich zawieszenia, ale sądzę, że w tej kwocie mogę znaleźć coś lepszego. I chociaż nie ukrywam, że niemieckie auta z tego okresu są o wiele lepiej zaprojektowane niż japońskie, bo jednak germański minimalizm, albo zwyczajnie brak finezji wyszedł lepiej, niż przekombinowanie i asymetryczność w japończykach i francuzach, to jednak po przygodach z Vectrą (w dieselu, dlatego rozważam teraz benzynę) chcę zwyczajnie auto, którym pojeżdżę do emerytury.

Co proponujecie? Jakieś pomysły, sugestie, uwagi? Auto będzie garażowane i zabezpieczone w miarę możliwość przeciw korozji, dlatego rdza to sprawa drugorzędna.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

15 Cze 2013, 19:15

Zdecydowanie Avensis, w 2.0 jeździ żwawiej od reszty a spalanie ma podobne lub niższe przy eco-drivingu.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

15 Cze 2013, 21:22

Dlatego najprawdopodobniej będę oglądał się za Avensisem. Ciekawie wygląda również Ford Mondeo 1.8 DURATEC, ma nawet całkiem dobre opinie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

16 Cze 2013, 09:23

Ja zaproponuje Mondeo Mk2 lub Forda Focusa. Ale tylko w benzynie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Cze 2013, 13:40

Mk2 wypada blado w porównaniu do reszty, Focus jak dla mnie ma zbyt awangardowy wygląd, zupełnie nie mój gust. Mondeo Mk3 owszem, skusiłbym się, chociaż kwota taka "w sam raz".
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009