Kompakt lub sedan/kombi do ok. 30 tyś zł.

14 Gru 2014, 23:54

Witam, nadszedł czas zmiany mojej królowej lawet na coś nowego. Muszę przyznać że posiadam ją od 5 lat zrobiłem nią ponad 100 tyś km i nigdy mnie nie zawiodła. Do dyspozycji na nowy samochód będę miał około 30 tysięcy zł. Samochód w tygodniu będzie jeździł po mieście raczej nie długie odcinki i w co drugi weekend będzie robił około 500 km. Zastanawiam się czy zostać przy czy dieslu czy może raczej wybrać benzynę plus gaz. Nigdy nie miałem samochodu z LPG i nie wiem czego się spodziewać. W dieslu na pewno podoba mi się turbo i elastyczność takiego silnika. Na trasie będę jeździł raczej w 3 lub 4 osoby. Myślałem czy nie pozostać przy lagunie i kupić III 2.0 dci lub 2.0PB tylko tutaj ponoć nie bardzo współgra to z LPG.
Kolejny samochód Vectra 1.9 cdti (trochę odstrasza mnie filtr cząstek stałych, jaki jest mniej więcej koszt usunięcia tego "cudu"?) lub 1.8 140KM tutaj też ponoć słabo z gazem.
Mazda 6 diesel odpada, 2.0 + lpg ok tylko ruda odstrasza i ten nudny środek
Accord VII
Cytryna C5 3 z 2.0 plus LPG?
Teraz coś klasę niżej
Civic ufo 1.8 jak tutaj z gazem?
Astra 1.8 chyba najlepsza pod gaz 125KM tylko tutaj starsze roczniki

Generalnie zależałoby mi żeby nie była to studnia bez dna i utrzymanie tego samochodu jakoś nie zrujnowało mnie finansowo. Na jakieś mega przestrzeni nie zależy mi, żeby 4 osoby siedziały wygodnie i będzie ok.
bienek94
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Laguna 2
Silnik: 1.9 dci 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

15 Gru 2014, 18:22

bienek94 napisał(a):2.0PB tylko tutaj ponoć nie bardzo współgra to z LPG

odwrotnie, bardzo dobrze jeździ na LPG

Ja osobiście nie pchałbym do Hondy LPG

bienek94 napisał(a):Cytryna C5 3 z 2.0 plus LPG?

wg mnie najfajniejsza opcja z Twoich typów ale ciężko o ładną sztukę do 30tys.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Gru 2014, 18:38

Honda wbrew pozorom z lpg OK. C5 tu w silniku 2.0 kolektor plastik i tez jakis skomplik jest z ustawianiem mieszanki. Warto dowiedzieć sie szczegółów na forum lpg.
Astra 1.8 do lpg OK. Civic tez.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Gru 2014, 20:28

Czyli lalka 2.0 dobrze współgra z LPG? Będę musiał się temu dobrze przyjrzeć.

A jak wypada to 2.0 w citroenie? Nie jest to troszkę mała moc jak na taką budę i masę samochodu?

Astra i vectra mnie jakoś odrzucają swoim wnętrzem. Accord również nie powala mnie na kolano kokpitem. Civic taki trochę za kosmiczny.
bienek94
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Laguna 2
Silnik: 1.9 dci 120KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

15 Gru 2014, 20:48

bienek94 napisał(a):Czyli lalka 2.0 dobrze współgra z LPG?

Tak, wersji turbo też to się tyczy
bienek94 napisał(a):A jak wypada to 2.0 w citroenie?

daje radę i przynajmniej nie sypie się tak jak 1,6THP
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Eclipse Cross - SUV coupe
    Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross, którego bezpośrednimi konkurentami będą modele Volkswagen Tiguan, Mazda CX5 i Volvo XC40, wyróżnia się sportową sylwetką SUV-a coupe, znakomitymi osiągami i wyjątkową precyzją ...
    Premiera modelu 3008DKR MAXI
    Peugeot Sport, zespół mający na swoim koncie dwa niedawne zwycięstwa w edycjach 2016 i 2017 legendarnego Rajdu Dakar (edycja tegoroczna odbyła się w styczniu w Ameryce Południowej), przedstawia samochód, który ...