Kompakt/sedan do 40K

29 Cze 2024, 20:58

Cześć, z racji zmiany pracy oddaję ( przynajmniej na jakiś czas ) samochód służbowy więc pojawia się potrzeba zakupu własnych czterech kółek.

Auto ma służyć do dojazdów do pracy około 15km w jedną stronę na drodze szybkiego ruchu plus raz w tygodniu 50km w jedną stronę.

Wcześniej prywatnie miałem BMW e90 z którego byłem bardzo zadowolony pod kątem użytkowania, prowadzenia i całokształtu.

Celuję w Compacta lub ewentualnie w sedana. Mile widziany automat ale nie jest wymagany.

Z opcji które rozważam:
Alfa Romeo Gulietta - wizualnie bardzo mi pasuje, względnie dobre opinie ale sztuka w której siedziałem miała fotele które dawały odczucie siedzenia na kamieniu, wszystkie tak mają?

Opel Astra J/K - zwykle poprawne auta, w miarę młode rocznikowo

Volvo V40 - miałem przyjemność jeździć volvo s60 i nowym v60 - wizualnie bardzo mi odpowiada

Seat Leon 3/ Golf VII/Jetta - tutaj sam nie wiem co napisać, najwięcej charakteru i twardego plastiku ma leon no i przy okazji jest opcja dorwania go w wersji ze światłami LED. ( W BMW miałem bixenon który był rewelacyjny i jeśli nie muszę nie chciałbym wracać do halogenu ).

Może ktoś miał podobne dylematy i pomoże mi to zebrać w całość zawężając grono poszukiwanych aut i ich wersji silnikowych.
Arwidox
Nowicjusz
 
Posty: 14

01 Lip 2024, 09:56

Jak nie zależy Ci na dynamice i "bajerach" to możesz poszukać aurisa II 1.6 albo hyundaia 30/Kia ceed II też 1.6mpi ewentualnie 1.4mpi.
Co do seata/golfa/Jetta. Tutaj może być problem z tak na prawdę bezproblemowym silnikiem. Zresztą w tym budżecie to raczej tylko 1.2tsi - Które notabene nie jest takie złe jak na downsizing. Trochę się u mnie w otoczeniu namnożyło tych nowszych na pasku 1.0/1.2/1.4/1.5 tsi i na razie nikt nie narzeka, ale to pewnie w dłuższej perspektywie się okaże czy będzie okej.
Zresztą sam kiedyś demonizowałem, a teraz mam tfsi pod maską :mrgreen: Ale to dlatego, że jest gwarancja.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 311
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Lip 2024, 11:18

Cześć,

Też aktualnie szukam auta, i mam bardzo podobne wymagania, może uda się coś znaleźć wspólnie :)

Alfa Romeo - w ogóle nie brałem go pod uwagę, srednio mi siedzi wizualnie. Tam są sprawdzone silniki benzynowe Fiata Multi Air z turbo, przy tej masie pewnie w kazdy mocy będzie w miarę dobrze iść. Słyszałem zawieszenie dość sztywne i średnio trwałe

Astra J - no właśnie z tym miałem podobne odczucia, jest poprostu "poprawny" . Jechałem ostatnio zobaczyć w wersji 1.6 SIDI 170km i szczerze? Nie czuć żeby to miało tyle koni, odczuwalnie ze 130/140 km, duża masa i mała turbina robi swoje. Mimo wszystko nadal rozważam, dużo aut do wyboru na rynku, tanie w utrzymaniu, i w miarę młode roczniki, celuje głównie w te 1.4 turbo 140 km.

Volvo V40 - pracowałem w salonie Volvo swojego czasu, najeździłem się trochę tymi autami, i bardzo dobre wrażenie, szczególnie te benzyny T3 150km, jak dla mnie optimum spalanie/osiągi. Jedynie to budżet taki trochę na styk, i koszty utrzymania będą dużo wyższe niż Opla/Alfy/ Kia/ Hyundai. Sporo było tego w automacie

VAG - jakoś z góry odrzuciłem całego vaga, ale powoli też się do nich przekonuje. Dziewczyna ma Leona III 1.2 TSI 110km i jak na tą moc naprawdę spoko to jeździ, spalanie małe, w środku już dość świeżo wygląda, w miarę dobrze się prowadzi. Tym silnikom TSI nie ufam, wiem że nie wszystkie konstrukcje były udane i poprawiali.

Jescze biorę pod uwagę Kia Ceed 1.6 GDI , Renault Megane III z tymi silnikami TCE (120 i 132 km bodajże) , Honda Civic IX (ale w tym budżecie jedynie z samego początku produkcji , trzymaja cenę), dobrze się prowadzi, trwałe i sprawdzone 1.8 142 km. Gorzej z wyciszeniem, i dość twarde. Bagaznik duży jak na hatchbacka
Kelos93
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 23 04 2012
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Nissan Primera P11
Silnik: 2.0 131 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

01 Lip 2024, 13:39

Kelos93 napisał(a):VAG - jakoś z góry odrzuciłem całego vaga, ale powoli też się do nich przekonuje. Dziewczyna ma Leona III 1.2 TSI 110km i jak na tą moc naprawdę spoko to jeździ, spalanie małe, w środku już dość świeżo wygląda, w miarę dobrze się prowadzi. Tym silnikom TSI nie ufam, wiem że nie wszystkie konstrukcje były udane i poprawiali.


Jakby to porównać pandemia skończyła się ostatecznie rok temu ale rozumiem że siedzisz i tak w domu i nigdzie się nie ruszasz bo nie ufasz, bo przecież w powietrzu jeszcze może wirus się unosić i się zarazisz?

Badziewne TSI to lata 2008-2012 i to w większość i przypadków twincharger doładowany turbiną i kompresorem, paskowy zwykły TSI jest bezproblemowym normalnym silnikiem. (czyli od golfa 7 wszystko pokrewne aż do teraz)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

02 Lip 2024, 15:18

No i po co kolego te złośliwości? To miejsce chyba jest właśnie po to żeby dyskutować i wymieniać się doświadczeniami/wiedzą, a nie przelewać na innych swoje życiowe frustracje, od tego są stosowni specjaliści :)

Wiedziałem że silniki TSI zostały poprawione, ale nie sądziłem że na tyle że zwrot o 180 stopni i są nagle bardzo udane. Dotyczy to wszystkich TSI po 2012 co są na pasku zamiast łańcuchu? Jakieś konkretne kody silnika najbardziej godne polecenia ?
Kelos93
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 23 04 2012
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Nissan Primera P11
Silnik: 2.0 131 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Lip 2024, 17:26

Kelos93 napisał(a):Wiedziałem że silniki TSI zostały poprawione, ale nie sądziłem że na tyle że zwrot o 180 stopni i są nagle bardzo udane. Dotyczy to wszystkich TSI po 2012 co są na pasku zamiast łańcuchu? Jakieś konkretne kody silnika najbardziej godne polecenia ?


Nie ma żadnego zwrotu o 180' jest zmniejszony pobór oleju i tyle. Zmniejszony bo dalej jest tylko że w ilościach akceptowalnych. Do tego gdzie ucho nie przyłożysz w tym aucie to dalej jest to samo. Jak nie wierzysz to wpisz sobie na google hasła pt. Wypadanie zapłonów TSI, wpisz sobie ...i tak można pisać i pisać.
Co ciekawe każdy temat występuje w setkach razy przy TSI a fanboje dalej się cieszą i opisują te auta jak faktycznie po zlikwidowaniu wady olejowej już byłby to prawie Mercedes w124 z 2jz pod maską.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    UAZ Hunter
    Rosyjska terenowa legenda pojawiła się w 1972 roku i szybko zyskała uznanie służb mundurowych. Mówi się, że od tego czasu samochód ten uczestniczył w prawie każdym konflikcie zbrojnym. Obecnie w ofercie znajduje ...
    Adaptacyjne światła z systemem Blade Scan (2019)
    Lexus od lat wyznacza trendy w kategorii oświetlenia samochodowego. Jako pierwszy wprowadził do samochodów drogowych przednie światła LED, a także system adaptacyjnych świateł drogowych. W 2019 roku dodał do tej listy ...

02 Lip 2024, 22:00

Kelos93 napisał(a):Wiedziałem że silniki TSI zostały poprawione, ale nie sądziłem że na tyle że zwrot o 180 stopni i są nagle bardzo udane. Dotyczy to wszystkich TSI po 2012 co są na pasku zamiast łańcuchu? Jakieś konkretne kody silnika najbardziej godne polecenia ?

TSI to nie jest jeden silnik, na przestrzeni lat zmieniono wszystko, rozrząd, pojemności, moce.
Ale tak po 2012/2013 to są już zupełnie inne silniki, inne pokolenie, nie wiem co to dla Ciebie znaczy nagle bardzo udane?
2,0 TDI PD to też był syf a potem common Rail pomimo nazewnictwa takiego samego już spoko jednostki.
Tu jest to samo.
Więc jeszcze raz podkreślę TSI to nie jest jeden silnik od 20 lat, w golfie V/Octavii II/Leonie II to było coś innego niż w Golfie VIII/Octavii III/Leonie III itd.
sam skrót "TSI" nie znaczy nic i to że auto ma takie coś na klapie nie determinuje tego czy warto kupić czy nie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

05 Lip 2024, 09:45

A tak już narazie zostawiając tego nieszczęśliwego Vaga w spokoju. Co sądzicie o Renault Megane III ? Jeszcze też ostatnio mi mignął Ford Focus III i mega mi się spodobal, (szczególnie ta wersja 1.5 / 1.6 ecoboost kusi), bać sie tych silników czy nie ma źle?
Kelos93
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 23 04 2012
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Nissan Primera P11
Silnik: 2.0 131 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Lip 2024, 00:25

szybki napisał(a): Nie ma żadnego zwrotu o 180' jest zmniejszony pobór oleju i tyle. Zmniejszony bo dalej jest tylko że w ilościach akceptowalnych. Do tego gdzie ucho nie przyłożysz w tym aucie to dalej jest to samo. Jak nie wierzysz to wpisz sobie na google hasła pt. Wypadanie zapłonów TSI, wpisz sobie ...i tak można pisać i pisać. Co ciekawe każdy temat występuje w setkach razy przy TSI a fanboje dalej się cieszą i opisują te auta jak faktycznie po zlikwidowaniu wady olejowej już byłby to prawie Mercedes w124 z 2jz pod maską.


Wypadanie zapłonów najczęściej jest spowodowane nagarem w dolocie silnika co dotyczy wszystkich TSI. Wystarczy wyczyścić raz na kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy.
Poza tym nie bardzo jest się czego czepić. Cicha praca, prosta konstrukcja, max niut 1500-3500rpm przez co dynamikę masz praktycznie od razu, nie jak w japończykach w których moment obrotowy nie istnieje albo jest powyżej 4k rpm i musisz piłować żeby to się jakoś zebrało, niskie spalanie przy normalnej jeździe... Mi 1.4TSI 140KM w Leonie 3 pali średnio 6l, gdzie 308 1.6hdi 120KM przy tych samych warunkach paliło 5,5l (dystrybutor, nie komputer). Więc jazda jak dizlem tylko bez ujowego dźwięku, śmierdzącego tankowania i bez problemów z wynalazkami typu dpf, adblue itd. :mrgreen: W dodatku taniej, bo i bez dwumasy. Ja od siebie polecam jeśli chodzi o Leona 3 szukać najlepiej 1.4 TSI 125KM lub 140KM. 122KM często dalej mają problemy z poborem oleju (silniki w Węgier), 150KM mają ACT (system odłączania dwóch cylindrów) i dwumasę. Co ciekawe we wersji 140KM jest lepsze turbo niż w 150KM :mrgreen: Tylko tu się budżet nie zepnie niestety, oglądałem u handlarza takiego za 38k to trup masakryczny, ostatecznie udało się kupić od drugiego właściciela (PL salon) za 41k więc niewiele ponad budżet. Natomiast jeśli chodzi 1.2 TSI to w Leonie 3 nie słyszałem o problemach, a dużo przesiaduję na grupie gdzie ciągle ludzie często opisują różne problemy z tymi autami :roll:

Co do Megane to się nie wypowiem, Focus to fajne auto, ale te 1.6 benzynowe mają jakiś problem z chłodzeniem. Kwestia też czy potrzebujesz dużo miejsca w środku, bo np. taki Focus 3 w porównaniu do Ceed 2 jest pod tym względem jakby był segment niżej - po prostu ciasno :P co nie zmienia faktu, że z perspektywy kierowcy Focus fajniejszy :naughty:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Lip 2024, 00:59

rbkt666 napisał(a):Wypadanie zapłonów najczęściej jest spowodowane nagarem w dolocie silnika co dotyczy wszystkich TSI.

Tego jeszcze nie slyszałem :ok:
rbkt666 napisał(a):Poza tym nie bardzo jest się czego czepić. Cicha praca, prosta konstrukcja,

Nie ma się czego czepiać a potem :
rbkt666 napisał(a):Leona 3 szukać najlepiej 1.4 TSI 125KM lub 140KM. 122KM często dalej mają problemy z poborem oleju

Czyli tylko posiadały problem oleju i dla rozjaśnienia tłoków a dalej idąc tylko 10k w plecy.

Resztę tej idylli zostawię bez komentarza :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lip 2024, 01:20

Tego jeszcze nie slyszałem
To już słyszałeś, temat znany, nawet na jutubie wystarczy wpisać.

Nie ma się czego czepiać a potem :
W końcu to vag, nie byliby sobą gdyby nie wypuścili kilkudziesięciu silników w jednym modelu z czego tylko kilka jest godnych polecenia :lol:

Resztę tej idylli zostawię bez komentarza
To zostaw, w czym problem :ok:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Lip 2024, 07:59

rbkt666 napisał(a):To już słyszałeś, temat znany, nawet na jutubie wystarczy wpisać.

Masz rację wystarczy wpisać na google hasła "TSI szarpie" albo "TSI wypadania zapłonu" albo "TSI czujnik problem" i wtedy poczytać jak jest "idealnie" po trafieniu w dobry wypust silnika bez nagaru.



rbkt666 napisał(a):To zostaw, w czym problem

:ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lip 2024, 10:35

No tak niemiecka marka to trzeba hejtować i wrzucać wszystko do jednego worka.
Szkoda że 90% aut współczesnych vaga na ulicy ma TSI pod maska i na 100% każdy ma wypadanie zapłonu, szarpanie itd.

Pomijam fakt, że z ekipy znam u siebie Golfa V GTI pod 300 koni, Leona FR, Audi A3 8P też podłubane, dostają w piernicz dzień w dzień i wszystko w okolicy 20 lat i śmigają super, to są te "kiepskie TSI"
kiepskie TSI to lata 2008-2013 :ok:
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

14 Lip 2024, 10:53

Trevor napisał(a):No tak niemiecka marka to trzeba hejtować i wrzucać wszystko do jednego worka.
Szkoda że 90% aut współczesnych vaga na ulicy ma TSI pod maska i na 100% każdy ma wypadanie zapłonu, szarpanie itd.

Pomijam fakt, że z ekipy znam u siebie Golfa V GTI pod 300 koni, Leona FR, Audi A3 8P też podłubane, dostają w piernicz dzień w dzień i wszystko w okolicy 20 lat i śmigają super, to są te "kiepskie TSI"
kiepskie TSI to lata 2008-2013


Wiesz na czym polega różnica taki fanboj teoretyk vs ja trzymający się ziemi ?

Ja jak pomagałem naszym forumowiczom w zakupie Lexusa to w jego opcji udanej i z silnikiem o którym VW może tylko pomarzyć wyszczególniłem usterek obowiązkowych i tych możliwych X10 w stosunku do tego co tu się pisze o tsi. Tu jedyna opcja to przed poprawą i po poprawie. Jak "po" to już mamy mercedesa beczkę 200d.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lip 2024, 11:59

Mówisz o „fanbojstwie”, a zawsze polecasz tylko te zamulone, głośne i nudne toyoty :ok:
Chyba, że komuś to nie przeszkadza to jak najbardziej dobra opcja.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 166
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001