Kompakt w benzynie dla studenta do 15 tyś (możliwe LPG).

18 Wrz 2015, 15:18

Witam,
Zaczynam poszukiwania pierwszego w swoim życiu auta. Jestem studentem i szukam kompaktu do 15 tysięcy złotych. Pierwszą i podstawową informacją jest to, że auto koniecznie ma być z silnikiem benzynowym, diesle kategorycznie odpadają. Jestem też na etapie rozważań o sensowności instalacji do auta, które wybiorę instalacji LPG. I tutaj kwestia czy lepiej kupić auto, które już ma na wyposażeniu taką instalację czy obniżyć budżet na auto do powiedzmy 12 tysięcy i samemu zakupić porządną instalację (nie mam zamiaru na takowej oszczędzać). Autem będę robił między 600-1000 km miesięcznie, głównie poruszam się na krótkich odcinkach do 10 km, tylko raz max 2 razy w miesiącu wracam do miasta rodzinnego (niespełna 100km w jedną stronę). Teraz wracając do auta zależy mi głownie na tym by silnik miał minimum 100 koni, ale nie więcej niż 140-150. Odpadają na wstępie auta w ubogich wersjach wyposażenia, auto musi mieć klimatyzację. Kolejnym ważnym czynnikiem są koszty utrzymania i nie mówię tu tylko o spalaniu, bo przy instalacji LPG to nie problem, ale cenach części i dostępności zamienników.
Ostatnim z czynników jest wiek myślę, że przy tym budżecie nie chciałbym aby auto miało więcej niż 12 lat.
Przeglądając oferty najbardziej spodobały mi się Seat Leon I 1.8, Mazda 3 1.6 (tutaj tylko boję się kwestii ceny części), Honda Civic VII 1.6 i Toyota Corolla E12 1.6.
Proszę o pomoc i podanie innych propozycji najlepiej z zaznaczeniem jak jest w przypadku danego auta z instalacją LPG. :)
hardwell7
Nowicjusz

Prawo jazdy: 08 08 2012
Auto: Nie mam

18 Wrz 2015, 18:29

Bardzo dobre typy, w przypadku Mazdy 3 bierz pod uwagę 2.0 - spali tyle samo co Leon 1.8, a jedzie jeszcze lepiej. 1.6 w Maździe ma przeciętne osiągi i pali niewiele mniej niż 2.0.