Kompakt w benzynie

14 Sie 2017, 11:58

Witam,
Trafiłem tutaj bo szukałem info o auris II TS 1.6 benzyna. Widzę, że silnik nie ma zbyt wielu zwolenników, z uwagi na 'mułowate' osiągi.
Nie ukrywam, że zanim zacząłem patrzeć na auris, to najpierw zobaczyłem Hyundai i30. Auto jak dla mnie cenowo jest nie do przyjęcia. Poziom wyposażenia słaby, widok konsoli centralnej w wersji z manualną klimatyzacją paskudny.

Czy ktoś z was może coś więcej powiedzieć o auris II 1.6 Pb? Koszty obsługi, spalanie? Na YouTube filmy z testem spalania wydają się być bardzo dobrze.
Ostatnio edytowany przez mike, 14 Sie 2017, 20:07, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Nie podłączaj się pod istniejące już tematy, ponieważ jest to wbrew regulaminowi działu
Pozdr.
bkroy
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Wrocław

14 Sie 2017, 12:15

Jeśli jeździłeś do tej pory autami wolnossącymi i nie oczekujesz fajerwerków to te 1.6 będzie ok, raczej nie powinno być żadnych problemów z trwałością tego silnika. Patrząc jednak na cennik Toyoty to dobrze wyposażone auto jest dość drogie (względem konkurencji).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Sie 2017, 13:53

Jeździłem ostatnio kilkoma samochodami. Wszystko benzyna z turbo. Jedynie auris jest wolnossący. Różnica jest, bez wątpliwości auta z turbo mocno ciągną do przodu z samego dołu. Kupując auto kupuje je na min. 8 lub więcej lat, bardziej zależy mi na bezproblemowej eksploatacji. Silniki turbo raczej omijam szerokim łukiem.
Co do cen to dlatego właśnie odwiedziłem w pierwszej kolejności hyundai, bo myślałem, ze cennik to jedno, a realia to drugie - liczyłem na spore upusty, zwłaszcza na wyprzedaży rocznika 2017 - niestety po rozmowie z dealerem na wiele liczyć nie można.
Toyota w tej wersji która mnie interesuje (premium + pakiet comfort) również jest droga wyjściowo, ale w salonie obiecywali spore obniżki - a jakby nie patrzeć, to taka wersja wyposażenia jak dla mnie jest już bardzo bogata w środku. Stąd teraz szukam info użytkowników auris II z tym silnikiem. Spalanie tego silnika 1.6 132 KM, które widziałem na YouTube, jest bardzo na plus.
Pozdr.
bkroy
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Wrocław

14 Sie 2017, 14:00

Jak to koncern VAG potrafi obrzydzić i narobić mitów wokół benzyn turbo... :)
Samo turbo ma się nijak do trwałości silnika. Przecież stare TDI, diesle niemieckie, czy nawet benzyna 1.8T jeżdżą po dziś dzień. Jak to możliwe? A no stąd, że trwałość silnika to jedno, a turbo to drugie.

Ja bym nie odrzucał tych jednostek, oczywiście TSI nie polecę ale Fordy/Renault mają lepsze konstrukcje i fala hejtu się nie leje...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Sie 2017, 14:53

Jeśli chodzi o kompaktowe kombi to proponuję obejrzeć na żywo następujące auta:
Peugeot 308 SW 1.2 Puretech 130KM - jak na razie nie ma niepokojących informacji o problemach z tym silnikiem, zaskakuje pozytywnie dynamiką i spalaniem jak na R3; bardzo duży bagażnik (565l); za 72-74 tysiące można dostać egzemplarz z czujnikami parkowania z tyłu i nawigacją;
Seat Leon 1.4 TSI 125 lub 150KM- tu będzie trochę drożej, silniki teoretycznie wolne od wad fabrycznych, ale podchodziłbym z duża dozą ostrożności, na plus 4-letnia gwarancja
Kia Ceed 1.6 GDI - chyba najtańsze sensowne auto, kombi można mieć wg promocyjnego cennika za 67 540zł w wersji L
Fiat Tipo 1.4T SW w wersji Lounge około 70 tys. zł - jedyne co może martwić to informacje o spalaniu, które są niejednoznaczne

Atrakcyjne zniżka na Aurisa tzn. jaka cena przy jakim wyposażeniu?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Sie 2017, 15:05

Trochę można polemizować. Nie ma sensu porównywać silnika 1.8T (którym miałem okazję kilka razy się przejechać 15 lat temu w audi A3 z A/T).
Silnik VW 1.800 cm3 i 150 KM, to nie silnik 1.0T, 1.2T, czy 1.4T (z dzisiejszej octavii, i30, megane itd.) o mocach z przedziału 120-150 KM.

Mając na uwadze trwałość, nie chcę się rozdrabniać na poszczególne elementy, czy to silnik czy turbo, czy egr itd. Oceniam trwałość jako całość i takiego auta szukam. Osobiście jeźdzę mazda 323 1.5 Z5, silnik z lpg do dzisiaj nie spala grama oleju, samochód jako taki jest absolutnie bezproblemowy, pomimo ponad 20 lat idealny pod względem mechanicznym i słabszy pod względem blacharskim (nie ma tragedii, ale są na nim już pryszcze). Takie auto chcę kupić i na chwilę obecną najbardziej do mojej wizji pasuje nowy auris. Wszystkie te turbo kosiarki są super w pierwszych 3-4 latach lub 120 tys km. Później wydaje mi się, że może zaboleć użytkowanie tego auta. Gdybym kupował auto na max 3 lata to ok, póki co zakup samochodu jest raczej długofalowy na min. 8 lub więcej lat.
Poza tym niestety patrząc na raporty spalania turbo, to nie wyglądają one bardzo korzystnie w stosunku do silników MPI. Do tego spalanie oleju w turbo jako standard, obsługa (studzenie turbin itd.) raczej mnie nie przekonują.
Pozdr.
bkroy
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Wrocław

14 Sie 2017, 15:15

Peugeot - wyjściowo drogi, 3 cylindry, francuskie pomysły. Widząc co kolega ma ze swoim P307 HDi, to trochę mało mam przekonania do tej marki. Duży plus dla PCA (w tym momencie mam na myśli citroena) za zabezpieczenia antykorozyjne nadwozi - mam 1 citroena w rodzinie i w tym zakresie złego słowa nie można powiedzieć.
Tipo widziałem w salonie, z wersji bazowej za <50.000 zł, ta wersja która mi odpowiadała cenowo wychodziło ok. 72-74 tys zł.

Toyota auris w tej wersji o której pisałem (1.6 132 KM, premium + comfort - samochód z pełna elektroniką, park assist, kamera cofania), po rozmowie z dealerem usłyszałem, że na wyprzedaży da się zejść do 67 tys. zł brutto (cenniki bazowe na internecie, do rocznika 2016 na wyprzedaży wykazywały 69.000 zł). Pytanie czy teorie o wysokiej bezawaryjności są prawdziwe, bo nie znam nikogo kto miałby nową toyotę w ciągu ostatnich 10 lat.
Hyundai i30 III od dealera usłyszałem, że na wyprzedaży 4-6 tys zł upustu i ani gorsza mniej... Chyba, że zmienią zdanie jak się okaże, że i30 III zamiast się sprzedawać stoi w salonach i odstrasza ceną. Nie wiem jak mechanicznie, ale wiem, że korozja tym samochodom nie jest niestety obca (i30 I oraz i30 II), a ceny dla mnie kosmos.
Pozdr.
bkroy
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Wrocław

15 Sie 2017, 10:43

Auris za 67 tysięcy, ok więcej jak 70 tysięcy bym chyba nie dał za to auto.
Jeśli chodzi o trwałość to nie licz na to, że Toyota jakoś odstaje na plus od reszty aut, raczej wszystko będzie na podobnym poziomie awaryjności po kilku latach.

Policz też ile będą np. kosztować przeglądy, bo taka Kia jest tańsza w salonie, ale odbijają sobie na przeglądach.

Jeśli chodzi o Toyotę to jeśli bym się decydował to na hybrydę = niskie spalanie, sprawdzona konstrukcja, w niektórych miastach jest darmowe parkowanie, na zachodzie bez problemu wjedziesz do centrum miasta. Tylko cena zakupu jest wyraźnie wyższa.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Sie 2017, 10:01

Poczytaj sobie o silniku 1.4 16v T-jet 120KM od fiata, silnik nie do zajechania mimo tego ,że na turbinie 10 lat na rynku, sprawdzona jednostka jak i bezawaryjna skrzynia 6 biegowa, montowane aktualnie w fiacie Tipo. Miałem podobny dylemat to jest mój temat
jakie-nowe-auto-benzyna-budzet-85tys-vt101005.htm
redzik
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: seat leon