Komunikat niskiego cisnienia

13 Paź 2010, 12:47

witam , niedawno zaraz po odpaleniu samochodu wyskoczyl komunikat low engine oil pressure (niskie cisnienie oleju) po czym odrazu po sekundzie (moze szybciej) zniknoł, , nigdy wiecej juz mi sie to nieprzytrafiło, co to moze byc? dodam ze komputer wskazuje prawidlowe cisnienie. poziom oleju na max. Pozdrawiam
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Paź 2010, 18:38

A nie było to czasami z rana jak było zimno? Jaki masz wlany olej w silniku?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Paź 2010, 12:48

zimno bylo ale silnik byl goracy (ponownie odpalany) olej mam castrol 5w40, ostatnio znow przy odpaleniu zaobserwowalem ten komunikat po czym od razu zniknoł i cisnienie wskazał na max.
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Paź 2010, 14:05

Hmmm, ciężko tak stwierdzić. Olej masz ok, silnik ciepły. Może to wyglądać na jakiś problem z pompą oleju, ewentualnie z filtrem. Kiedy ostatnio był wymieniany olej i filtr?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Paź 2010, 18:32

olej i filtr zostały wymienione około miesiac temu, moze to juz pompa siada albo jakis syf jest w misce? moze sprawdzic pompe i zajrzec czy niezasyfiona, podobno tam sa jakies kanaliki , moze one tez sa zapchane i olej kiepsko jest rozprowadzany , cisnienie zostało mierzone i wynosi na cieplym silniku przy 700rpm 0.7 - 1.0 bara a przy 4000rpm 3.8 bara
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Paź 2010, 18:53

Doraźnie można tak zrobić. Ale ja bym to zostawił póki co. Takie półsekundowe opóźnienie może być spowodowane nawet czujnikiem. Póki ten komunikat nie wyświetla się podczas jazdy, to narazie dałbym temu spokój. Tym bardziej, że jak pisałeś i olej i filtr był wymieniony.
Jeżeli nie będzie ci to jednak dawało spokoju, to można podłączyć równocześnie i manometr i komputer i porównać jakie ciśnienie pokazuje manometr, a jakie komputer. Wykluczy to ewentualną awarię czujnika.
A szukać co jest przyczyna narazie nie ma raczej sensu - żaden mechanik podejrzewam nic nie znajdzie, ponieważ jak do niego zajedziesz, to wszystko będzie ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bez mandatu za brak dokumentów
    Nowela ustawy o Ruchu Drogowym którą podpisał dzisiaj prezydent Andrzej Duda pozwala na jazdę bez dokumentów dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC w formie papierowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem 1 ...

26 Paź 2010, 18:29

cisnienie bylo sprawdzane miesiac temu i bylo ok, temat poruszylem dlatego iz tego samego dnia podczas podjazdu na wzniesienie dosyc strome i zatrzymaniu sie na nim przy wlaczonym samochodzie cos mi zapiszczalo tak na sekunde ale gdy spojzalem na wyswietlacz to juz komunikatu niebylo, wiec myslalem ze to znow te niskie cisnienie ale niebylem pewny bo to tak szybko tylko piskło ze niezdazylem zauwazyc co to znowu za komunikat byl. pozatym podczas jazdy komputer wskazywal caly czas prawidlowe cisnienie.
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Paź 2010, 18:43

sprawdź manualnym miernikiem ciśnienia rzeczywiste ciśnienie, często czujnik warjuje, nie wjechałęś przypadkiem w jakąś większą kałuże ostatnio?? albo nie myłeś silnika??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Paź 2010, 18:55

manualnym miernikiem cisnienie jest ok, wiec chyba ten czujnik, wilgotno bylo w sumie :D deszcz lał
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Paź 2010, 19:13

wilgoć czasem powoduje warjacje... jak problem się nie powtórzy olej sprawe jeśli się powtórzy zaczął bym od tego czujnika
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Maj 2011, 21:26

odgrzebuje temat bo znowu mi sie tak stalo, mianowicie odpalam samochod po postoju i zaraz po odpaleniu mruga komunikat braku cisnienia oleju i cisnienie na elektronicznym wskazniku zerowe, komunikat piszczy sobie sekunde po czym cisnienie wzrasta do max i komunikat znika i juz sie niepokazuje (na szczescie), dzieje mi sie tak moze z 10 razy na rok. zaraz po odpaleniu przez sekunde cisnienia brak, po czym wszystko ok, grzebac cos z tym czy olac sprawe?
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Cze 2011, 07:16

Jest zjawiskiem całkowicie normalnym, że zaraz po odpaleniu silnika - przez sekundę, dwie, trzy - w zależności od temperatury otoczenia, lepkości i temperatury oleju, itd.. ciśnienie smarowania w silniku będzie zerowe (niskie) a dopiero potem wzrośnie do odpowiedniej wartości. Silnik niepracujący nie napędza pompy olejowej i z tego powodu brak jest ciśnienia oleju. Dopiero poparu/nastu/dziesięciu obrotach wału korbowego, pompa zassie olej, przetłoczy go przez filtr olejowy i poda do magistrali olejowych silnika.
Jeśli to zjawisko nie występowało wcześniej, a dopiero po wymianie oleju i filtra, a rzeczywiste ciśnienie smarowania w silniku jest dobre - to warto zainteresować się filtrem oleju - możliwe, że założono filtr prosty, bez zaworu zwrotnego w środku. Taki filtr olejowy po wyłączeniu silnika zamiast trzymać w sobie olej, pozwala mu ścieknąć do miski olejowej, jego miesjce zajmuje powietrze i potem, po następnym odpaleniu silnika, ciśnienie smarowania będzie niskie, zanim pompa olejowa nie zapełni filtra oleju nową porcją oleju.
Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
oprawca_1978
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Zegrze

06 Sie 2018, 17:28

Witam,
w temacie kontrolki "engine oil low pressure" - wczoraj sprawdziłem olej w mojej 147 2.0, i okazało się że jest 1/3 stanu. Postanowiłem dolać (tego samego, którym jest zalany silnik - Mobil S2000 10w40), i po dolaniu około litra i odpaleniu silnika (jakąś godzinę później) wyskoczył mi komunikat z tematu. Nigdy wcześniej ten komunikat się nie pojawiał. Ktoś ma jakiś pomysł co mogło się stać, i czy mam się umawiać do warsztatu i zamartwiać?
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Bro2000
Obserwowany
 
Posty: 1

07 Sie 2018, 21:07

jak jezdzisz na castrolu to zaglądaj od razu do smoka i czyszczenie bo z tego co pisesz to ja bym obstawiał smok zanieczyszczony
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006