Końcówki drążka kierowniczego - Tigra

08 Kwi 2012, 16:29

Cześć, mam małe pytanie. Za co odpowiadają końcówki drążka kierowniczego?
Ostatnio byłem u mechanika kazał je kupić i wymienił. Przy okazji wymienił też klocki hamulcowe.
Przez jakiś czas nie jeździłem samochodem, nie dawno odpaliłem, pojeździłem trochę i kierownica się lekko trzęsie przy jeździe (na niektórych drogach bardziej), zauważyłem też, że kierownica jest minimalnie obrócona na prawo przez co samochód bez trzymania kierownicy zjeżdża na prawo.

Czy to trzęsienie kierownicy jest powodem złego założenia końcówek drążka kierowniczego czy klocków hamulcowych? Pozdrawiam.
superkwas
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 21 12 2011
Auto: Opel Tigra, 1.4

08 Kwi 2012, 20:40

superkwas napisał(a):zauważyłem też, że kierownica jest minimalnie obrócona na prawo przez co samochód bez trzymania kierownicy zjeżdża na prawo.

A byłeś na ustawieniu zbieżności kół przednich? - podejrzewam, że nie i dlatego auto ucieka ci na prawo i drży kierownica.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Kwi 2012, 13:27

Dokładnie jak w powyższym poście,wymieniane były końcówki drążka kierowniczego oraz klocki hamulcowe,więc prawdopodobnie przyczyną znoszenia samochodu i ustawienia kierownicy jest zła zbieżność kół. Podjedź na geometrię i Ci dopasują.
Exedy24
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: AUDI A4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najnowsze BMW serii 7
    BMW serii 7 - luksus na miarę przyszłości. Ten najnowocześniejszy w historii bawarskiego koncernu model będzie można zobaczyć już 24 listopada 2015 r. na targach Fleet Market w Centrum EXPO XXI w Warszawie. BMW serii 7 – ...