Teoretycznie lepsze powinno być auto drugie. Potrzebuje niższych obrotów i ma więcej Nm.
Lepsze to może i będzie, ale na pewno nie szybsze.
Wcale nie chcę porównywać diesla z benzyną, bo dla wielu różnica konstrukcyjna jest wystarczająca żeby wynikały z niej również różnice w prawach fizyki dotyczących obu silników. Jak np. "benzynę trzeba kręcić do odcinki(do obr mocy max) a diesla do obr max momentu żeby osiągnąć max przyspieszenia" - Przecież to totalna bzdura.
Jak ktoś nadal sądzi że moc odpowiada za prędkość a moment za przyspieszenie to proponuję porównać przyspieszenia chociażby szybkoobrotowych szlifierek jak np. Honda CBR 600RR
Maksymalna moc: 115bhp/13,000rpm
Maksymalny moment obrotowy: 66 Nm/11,000 obr
i wolniej się kręcących silników np.XVS1100 Drag Star
Moc silnika 62 KM (45 kW) przy 5750 obr/min
Moment Obrotowy Silnika ( 85 Nm) przy 2500 obr/min
Gdyby wielki Nm odpowiadał za przyspieszenie to cbr powinna zostać w tyle za drag starem w sprincie do 100.
Dodam nawet że w porównaniach elastyczności np na 4 biegu 60-100km/h najważniejszy jest rozkład momentu na tylko tych obrotach, które są wtedy wykorzystywane, a niekoniecznie wartość momentu maksymalnego skoro może on mieścić się w innym zakresie obrotów.
Jeśli ktoś na co dzień używa silnika powiedzmy w przedziale np. 2000-4000obr to będzie patrzył rozkład momentu właśnie w tych obrotach a go nie interesuje jaka wartość momentu będzie przy 6 czy 7 tys obr.