
od dołu od lewej pierwsza linijka ( 3 kontrolki ) :
- mały poziom oleju silnikowego ( żółta )
- światła zewnętrzne pozycyjne/mijania ( zielona )
- czujniki parkowania ( żółta ) - migająca oznacza zabrudzone czujniki, świecąca oznacza usterkę
od dołu od lewej druga linijka ( 2 kontrolki ) :
- sterowanie silnika ( żółta ) - po przekręceniu kluczyka do pozycji kontrolek powinna zgasnąć po około 3 sekundach. Jak świeci cały czas to w filtrze paliwa jest woda, a jak miga oznacza usterkę immo. Jak świeci się po uruchomieniu silnika, oznacza to usterkę w układzie sterowania silnikiem lub skrzyni biegów
- Interaktywny układ jezdny ( IDS ) oraz charakterystyka amortyzatorów ( CDC ) ( żółta ) - powinna zgasnąć po około 3 sekundach po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek. Jak świeci ciągle oznacza awarię jednego z ww układów
na obrotomierzu od lewej do prawej od dołu :
- system open/start ( żółta ) - jak się świeci, to zonacza, że nie zotała zwolniona blokada kierownicy lub pojawiła się usterka w układzie. Jak miga to oznacza, że klucz jest poza zasięgiem albo wystąpiła usterka powiązana z kluczem
- ciśnienie oleju ( czerwona ) - powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika. Świecąca się oznacza niski poziom oleju w silniku lub słabe ciśnienie oleju w silniku
- układ hamulcowy ( czerwona ) - po przekręceniu kluczyka do poziomu kontrolek powinna zgasnać po około 3 sekundach, chyba, że jest zaciągnięty hamulec ręczny. Jak świeci cały czas oznacza niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku.
- poduszki powietrzne/napinacze pasów ( czerwona ) - po przekręcniu kluczyka do pozycji kontrolek powinna zgasnac po około 3 sekundach. Jak świeci cały czas oznacza awarię poduszek powietrznych lub napinaczy pasów bezpieczeństwa
- układ stabilizacji toru jazdy ( żółta ) - po przekręcniu kluczyka do poziomu kontrolek powinna zgasnąć po koło 3 sekundach. Migająca podczas jazdy oznacza, że uruchomił się system ESP. Jak świeci cały czas, oznacza awarię układu
- pasy bezpieczeństwa niezapięte ( czerwona )
- niezamknięte drzwi ( czerwona )
- ładowanie akumulatora ( czerwona )
- za wysoka tempertaura płynu chłodzącego silnik ( czerwona )
między obrotomierzem a licznikiem od góry :
- rezerwa paliwa ( pomarańczowa )
- włączone światła przeciwmgłowe przednie ( zielona )
- włączone światła drogowe ( niebieska )
- włączone światła przeciwmgłowe tylne ( pomarańczowa )
pod licznikiem od dołu od lewej 1 linijka ( 2 kontrolki ) :
- doświetlanie zakrętów ( żółta ) - po przekręceniu kluczyka do poziomu kontrolek powinna zgasnac po około 2 sekundach. Jak miga lub świeci si.ę cały czas oznacza usterkę układu
- włączony tempomat ( zielona )
pod licznikiem od dołu od lewej 2 linijka ( 2 kontrolki )
- podgrzewanie silnika/filtr DPF ( pomarańczowa ) - po przekręceniu kluczyka do pozycji kontrolek powinna zgasnąć po około 3 sekundach ( włącza się tylko w niskich tempertaurach ). Jak świeci cały czas podczas jazdy oznacza, że nalezy rozpocząć oczyszczanie filtra DPF
- kontrola ciśnienia powietrza w oponach ( żółta lub czerwona ) - świeci się na żółto - spadło ciśnienie w jednej z opon lub jest brak ciśnienia, świeci się na czerwono - usterka w układzie kontroli ciśnienia w oponach
pod licznikiem od dołu od lewej 3 linijka ( 2 kontrolki )
- układ kontroli emisji spalin ( pomarańczowa ) - powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika. Migająca oznacza ryzyko uszkodzenia katalizatora, jak świeci cały czas pojawiła się ustewrka w systemie oczyszczania spalin
- system ABS ( pomarańczowa ) - powinna zgasnąć po około 3 sekundach po przekręceniu kluczyka do poziomu kontrolek. Jak si.ę świeci cały czas podczas jazdy oznacza awarię układu ABS
Dzięki! Super post!