Kopcenie na niebiesko przy większych obrotach na biegu jałowym

06 Paź 2015, 13:28

Mam kłopot, silnik przy biegu jałowym chodzi elegancko, obroty równe, nie kopci, ale... jak dołoże gazu i będe trzymał obroty równo to strasznie kopci na niebiesko. Czy to wina tego, że jest jakby za dużo oleju w silniku?
wrzucam zdjęcie stanu oleju na zimnym silniku:
[link wygasł]
Domyślam się, że pierścionki mogą być już troche zużyte , ale żeby aż tak kopciło...

I na nieco zimnym zimniku jak zaczynam jeździć to też troche kopci na niebiesko, ale jak się silnik rozgrzeje przy dłuższej jeździe to tego już nie widać w lusterku...

Ma ktoś jakieś sugestie?


licze na jakieś sugestie.
Berend
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 19 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat B5FL
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Paź 2015, 20:02

Po co Ci tyle oleju? :P tyle wlałeś, czy może miksuje się z paliwem? Sprawdź zapach i konsystencję.

Ubywa Ci ten olej? Sprawdź czy w dolocie nie masz mokro, trochę oleju tam może być, ale nie za dużo. Zmierz kompresję na cylindrach. Wykręć świece i zobacz czy nie są uwalone w oleju. Dostań się do turbiny i poruszaj wirnikiem czy nie ma luzów. Podczas jazdy nie zamula? spalanie nie wzrosło?

Sugestie to co zazwyczaj przy kopceniu na niebiesko: turbo, pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub odma. Mój faworyt to pierścienie...
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2015, 22:21

Myśle czy nie wyciągnąć troche przez strzykawkę oleju .
Co o tym sądzisz?
Berend
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 19 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat B5FL
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Paź 2015, 10:08

Oleju ma być w połowie między oznacznikami. Nadmiar oleju może spowodować rozsczelnienie układu smarowania. Skąd tyle oleju się wzięło? Wlałeś tyle, czy samoistnie przybyło? Bo jak ta droga opcja, to przyczyny trzeba szukać jak najprędzej. Powąchaj olej, czy nie czuć w nim ON i zobacz, czy nie jest za wodnisty. Masz DPF?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Paź 2015, 22:30

Nie mam DPF, oleju było wlane kiedyś przy wymianie (5- 6 miesiące) po prostu za dużo i tak zostało.
Autem nie jeździłem długo bo mnie nie było w Polsce i od wymiany oleju może się 1000 km zrobiło.
Berend
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 19 03 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Passat B5FL
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Hyundai Veloster oraz Veloster Turbo
    Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS 2018 w Detroit Hyundai zaprezentował nowy model Veloster i Veloster Turbo. Awangardowy projekt samochodu jest efektem współpracy projektantów z Korei oraz Stanów ...