Kopcenie z tłumika Audi A4 B7 2.0 TDI 140KM rok 2006 pomocy

05 Paź 2013, 19:53

Witam jestem nowy, mam problem z Audi A4 B7 2.0 TDI 140KM rok 2006;/ a mianowicie jak odpalam na wolnych obrotach leci dym z tłumika, a jak jadę to kłęby dymu jak by się silnik palił, moc ma, ale strasznie dymi, i odpalać też bez problemu od strzała odpala, rok temu była turbina regierowana zrobione może 15.000tyś na desce nie pokazuje żadnych błędów, nie wiem co może być pomóżcie, zrobiło mi się tak dziś. :(
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Paź 2013, 20:54

Jaki kolor tych spalin - biały, czarny?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Paź 2013, 21:05

mi się wydaje że na biało :( a jest różnica, a jak na czarno? coś takiego jak tu

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Paź 2013, 12:26

Różnica w kolorze spalin jest ważna, ponieważ jak kopci na biało, to może być podejrzenie, że do komory spalania dostaje się płyn chłodzący. Jak kopci na czarno, to może być problem z układem wtryskowym, a jak kopci na błękitno to może palić np. olej silnikowy. Na filmiku chyba kopci raczej na biało, więc sprawdz poziom płynu w układzie chłodzenia, czy go nie ubywa oraz kolor oleju w silniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Paź 2013, 21:08

Aha rozumiem
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Paź 2013, 14:45

A jak pali na przykład olej, to w czym problem? ;/
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ogniwa paliwowe Toyoty zasilają budynki
    Dążąc do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej z działaniem firmy, Toyota uzupełniła system zasilania zakładu Honsha w prefekturze Aichi o pionierskie rozwiązanie wykorzystujące stacjonarne wodorowe ogniwa paliwowe. ...

07 Paź 2013, 17:42

np. w pierścieniach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Paź 2013, 17:56

Proponuje jechać na kompa sprawdzić Bipy pompowtryskiwaczy, do roku 2008 silniki 2.0 tdi nie cieszą sie dobrą opinią częste usterki w turbinach, pękające głowice i kiepski pompowtryski itd spędzają sen z powiek posiadaczy aut z tymi silnikami niestety, po 2008 roku zmieniono konstrukcję i układ wtryskowy z pompowtrysków na common rail i to był strzał w 10tkę.
Po pierwsze konkretna diagnostyka ukł wtryskowego, i sprawdzenie ciśnienia na poszczególnych cylindrach.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Paź 2013, 21:29

Aha rozmiem Dzięki za pomoc
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Paź 2013, 08:37

Typową usterką 2.0 TDI (książkową) jest dla tego przypadku charakterystyczna usterka turbosprężarki.

Objawy:

-Nadmierne spalanie oleju.
-mocne zaolejenie kanału dolotowego.
-zanik mocy.
-gwizdanie turbosprężarki.
-dymienie.

a to jest wersja 2.0 TDi PD?
jeśli się nie mylę to pompowtryskiwacze.
i być może,że własnie tak jak twierdzi Przemek,trzeba sprawdzić pompowtryski,ewentualnie pompa oleju ale nie mam pojęcia dokładnie.
W pompie oleju wyrabiaja się krawędzie na ośce napędzające ją.
Pozdrawiam.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

23 Paź 2013, 20:18

Witam, na 99% pęknięta głowica niestety, mam bardzo dobrego mechanika, a oglądałem kiedyś gdzieś program że przy nich pękają głowice. ale dziękuje za odpowiedz.
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2013, 20:20

grunt,że jakoś doszło do zlokalizwoania usterki bez problemów i głębszych dochodzeń.
Również Pozdrawiam.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994