Koszty napełnienia klimatyzacji w nowym Kia Ceed- HFO-1234yf

05 Maj 2013, 21:41

Czesc,

Przeczytalem sobie o nowym czynniku HFO-1234yf, niefortunnie wprowadzonym w nowych, swietnych modelach jak ceed i i30. wszystko przez poniekad sluszne pro-srodowiskowe zapedy UE i ceny patentow to jest dla mnie jasne, niestety wyszlo tak sobie.

interesuje mnie
- czy ktokolwiek wie, jak rysuje sie przyszlosc posiadaczy nowych kia ceed, czy moze im przypadkiem "grozic" bardzo drogie nabijanie klimatyzacji w ASO na skutek absurdalnych cen czynnika HFO-1234yf
- czy mozna uzyc stary czynnik w miejsce nowego bez utraty gwarancji ?
- czy wszystkie nowe ceed oraz i30 musza uzywac tego nowego czynnika, czy tez sa wyjatki.

http://www.auto-swiat.pl/1-czy-trzeba-b ... owia-ludzi

hm moze powinienem poszukac forum ceeda i tam zadac to pytanie :)
Reduktor
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 12 11 1997
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Nie mam
Rok produkcji: 2006

29 Maj 2013, 13:42

Z tego co wiem. Użycie innego czynnika to bankowe rozszczelnienie układu klimatyzacji.

Jeżeli zaś to jest ten DROGI (5-10 krotnie) czynnik który mieli wprowadzić bo eurokołchoz walczy z CO2. To o ile pamiętam samozapłon następuje w nim przy 100-110 stopniach Celsjusza. Tak to piszę, żebyś kolego wiedział jak to się dba o środowisko kosztem bezpieczeństwa.
Filystyn
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 11 2011
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.6 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach
    Niemcy nasi bliscy sąsiedzi za zachodnią granicą rozważają wprowadzenie ograniczenia prędkości na wszystkich autostradach. Do tej pory jeżeli znaki nie mówiły inaczej takie ograniczenie nie obowiązywało. Tu jednak ...