Krótkie odcinki - turbo benzyna (?) - kombi - do 35tys

22 Lis 2017, 23:17

W dalszym ciągu poszukuje auta...
Przy moim jeżdżeniu - do 15tys rocznie / 5,5km w jedną stronę do pracy to sens ma benzyna. Nowy nabytek musi lepiej jechać aniżeli moje obecne 1.9TDI 90KM, więc wolnossące 1.6 110km (bądź coś w tym stylu) odpada.

Najbardziej zależy mi na mondeo 2.5T, ale podliczając wszystkie wydatki związane z zakupem, tj. auto + instalacja LPG + ubezpieczenie/przerejestrowanie + naprawy/opony itp. to lekką ręką 40k się robi.

Czy jest sens instalować LPG, jak robi się takie krótkie odcinki? Nie jest to ryzykowne?

Jest jeszcze laguna 2.0T - jak wygląda spalanie?
Ewentualnie megane 1.4 TCE - może nie pali aż tyle i obejdzie się bez LPG?
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

22 Lis 2017, 23:26

Mam ten sam silnik w Volvo. Rano wyjeżdżam z ogrzewanego garażu (13-15 stopni wewnątrz). Silnik przełącza się na LPG po 500 metrach. Gorzej jest po postoju kilkugodzinnym na dworze - wtedy potrzeba tak z 1,5km. Zimą nigdy nie potrzebował więcej jak 2km. Te silniki bardzo szybko łapią temperaturę.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Lis 2017, 23:40

Auto garażuje, ale zimą na taką temperaturę nie mogę liczyć :(

Jazda w okół komina nie będzie uciążliwa dla silnika z LPG?

Pierwsza lepsza megane z województwa w którym mieszkam.
Cena nie jest podejrzana?

[link do oferty na Allegro wygasł]
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Lis 2017, 21:16

Podbijam.
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Lis 2017, 21:20

LPG nie ma nic zbytnio do jazdy wokół komina, po prostu się nie przełączy, a oszczędności będą mniejsze (samo odpalanie jest szkodliwe, nie ma znaczenia czy benzyna, gaz czy diesel, rozruch jest męczący).

Auto z linku zarezerwowane już.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2017, 22:16

Jak wygląda spalanie w 1.4TCE?

Co sądzicie o [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ?
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

24 Lis 2017, 09:16

1,4 TCe jest ok i nie ma poważnych mankamentów. Wtrysk pośredni ułatwia ewentualny montaż LPG.

Laguna z linku wygląda jak auto od handlarza. Po zdjęciach i opisie nic nie widać niepokojącego.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Lis 2017, 15:44

jzs napisał(a):Co sądzicie o [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... zhIcQ.html ?


Ten komis zbiera bardzo dobre opinie wśród nabywców.
Sama oferta wygląda obiecująco.

jzs napisał(a):Jak wygląda spalanie w 1.4TCE?


To zależy jak jeździsz, na jakich odcinkach, jak często zatrzymujesz się na światłach, przy jakich obrotach zmieniasz biegi, jak hamujesz, w jakim stanie będzie auto. Sam widzisz, że zmiennych jest na tyle dużo, że nie da się odpowiedzieć wprost na Twoje pytanie - na pewno spalanie będzie większe niż w przypadku 1.2 16v, a mniejsze niż w 2.0 Turbo.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

24 Lis 2017, 20:43

Miałem meganke z tym silnikiem ogólnie samo auto było super tym bardziej że było w najwyższej wersji wyposażenia, bardzo chwalę te auto jednakże 1.4 TCE nie należy do tych ''mało palących'' i to trochę bolało bo silnik mały to wydaje się że powinien być ekonomiczny lecz mając turbo to często trzeba z niego korzystać i jeśli spalanie na poziomie 9-11L nie przeszkadza Ci to polecam :)
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Lis 2017, 20:52

Małe silniki z turbo nie palą mało, chyba że w katalogu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2017, 16:01

Jakie krążą opinie na temat ecoboostów w fordzie?
LPG odpada, to wiem.
Dobijają do 200tys km?
jzs
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Śląsk
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

27 Lis 2017, 17:42

Nie ma takich wpadek jak w TSI i podobno są podatne na zwiększanie mocy nie rozpadając się zaraz po wyjeździe od tunera.
Wg mnie bardzo dużo zależy czy ktoś wymieniał olej co 10-15tys. czy co 30tys.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010