Krótkie pytanie. Carisma II

17 Kwi 2017, 20:09

Cześć

Mam małe pytanie.
- Co powinienem wiedzieć przy zakupie Carismy II ?
- Ogólnie czy można polecić ten model?
- Co jest jego największą bolączką?
- Jak Blacha?
- Jak oceniany jest silnik benzynowy 1.8?
- Spala wielkie ilości paliwa czy w granicach normy? (przy normalnej jezdzie, normalnej nie numer 1 od świateł do świateł, oraz nie emerycka jazda, coś pomiędzy)
Coś jeszcze? Ogólnie warto?
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

17 Kwi 2017, 22:52

Marciol96 napisał(a):- Jak Blacha?

Blacha bardzo słaba. Co gorsze lubią gnić kielichy a to już niebezpieczne.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

18 Kwi 2017, 00:31

Akurat 1.8gdi jest nie najlepszym wyborem. Tzn. jeździ się przyjemnie i nie ma jakichś poważnych bolączek czy awarii, ale nie pod lpg i pali dość dużo. 1.6 były tam znacznie lepsze.

Co do blachy to ni wiem. Ogólnie misiubisiu z tamtych lat nie słyną z dobrej, ale kumpel ładnych parę lat to miał i nie działo się nic strasznego. Potem robił, połatał po kosztach i dalej jeździł i też nie bardzo gniło w sumie. Ogólnie przyjemne auto.

Nie mówił nigdy o jakichś szczególnych bolączkach. Zawieszenie dość delikatne, często się sypią sworznie i tuleje, ale to pewnie też kwestia tego jakie zamienniki się wepchnie.
Tanis
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: MSS

18 Kwi 2017, 10:41

1.8 GDI sporo pali? Przecież to jeden z najbardziej oszczędnych silników z tamtych lat, właśnie dzięki bezpośredniemu wtryskowi, średnie spalanie na poziomie niec powyżej 7 litrów w aucie, które jednak trochę waży i przy mocy 125KM to świetny wynik, więc LPG zakładać nie ma sensu. Silnik jednak jest niepolecany, bo z racji, iż była to jedna z pierwszych tego typu konstrukcji, jest jeszcze niedopracowany i często miewa sporo usterek, lepszy będzie 1.6. Model jak najbardziej można polecić, korozją bym się zbytnio nie martwił, bo to można sprawdzić w trakcie oględzin, a auta po lifcie są już dość dobrze zabezpieczone, co nie oznacza, że korozja nie ma, bo to w końcu japoniec. O reszcie się nie wypowiem, bo nie miałem aż tak dużo wspólnego z tym autem, ale możesz sprawdzić na popularnym portalu motoryzacyjnym opinie innych użytkowników, którzy wystawiają carismie wysokie noty.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

18 Kwi 2017, 15:53

Dziękuje wam za liczne odpowiedzi :)
1.6? a czy to nie przy mało jak na taką bude? a i spalanie wyzej moze byc, dobrze mysle?
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

18 Kwi 2017, 17:39

Carisma II 1.6 103KM do setki przyspiesza, w zależności czy to sedan czy liftback, w 11,9s albo 12,1s, więc sobie sam odpowiedź na to pytanie. Tragedii nie ma, ale demonem szybkości nie będzie, do spokojnej jazdy wystarczy. Spalanie zapewne trochę wyższe niż 1.8 GDI, w granicach 7,5-7,6l, tyle przynajmniej podają użytkownicy tego samochodu.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Europejski Program PHEV Toyoty
    Toyota rozpoczęła projekt Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) w roku 2007. W 2008 r. przeprowadzono próby drogowe prototypowych pojazdów we Francji i Wielkiej Brytanii. W roku 2010 w ramach drugiej fazy projektu ...

18 Kwi 2017, 18:18

Okej, dziękuje za pomoc. Dowiedziałem się tego co chciałem się dowiedzieć.

Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanko ale dotyczace zupełnie innego samochodu. Mianowicie..
Audi A4 B6 (tak wiem pewnie zaraz ktoś napisze ze przepaść cenowa i nie tylko wielka ale chciałbym takie rzeczy wiedzieć po prostu)

Pytania doscyc podobne, mianowicie..

- Czy silnik 1.8 bez turbo daje rade w takiej budzie? W ogóle B6 miałą zwykłę 1.8? czy tylko z turbo? Jeżeli nie było zwykłego faktycznie to przepraszam i automatycznie pytanie dotyczy słabszego 1.8T (z tego co na autocentrum widze)
- Jak ze spalaniem w przypadku tego silnika?
- Czy b6 również ma te samo zawieszenie co b5? (z tego co wiem dosc kosztowne w serwisie)
- Ile mniej wiecej powinien kosztować zadbany egzemplarz?
- Serwis z tego co wiem ogólnie do najtańszych nie należy, ale czy jest aż tak źle?
- Coś jeszcze powinno sie wiedzieć?
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

18 Kwi 2017, 19:36

Powinno się brać pod uwagę to, że jest to najbardziej przepłacane auto w tym kraju. Nie bylo 1.8 mpi a na nadające się do jazdy 1.8T szykuj 16k+
Inną kwestią jest znalezienie zadbanego egzemplarza na rynku, gdzie są same perełki od handlarzy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Kwi 2017, 20:32

Aha, rozumiem. Jeszcze z ciekawości jak by ktoś odpowiedział na resztę pytań i ewentualnie potwierdził komentarz @Invi ? (bez obrazy, lubie mieć pogląd kilku osób na ten sam temat)

Czyli ogólnie rzecz biorąc trudny zakup i troche bezsensowny ? Szkoda :(
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

18 Kwi 2017, 20:52

- Jak ze spalaniem w przypadku tego silnika?
Rozważając nie 1,8 n/a tylko 2,0 to będzie około 9l średnio

- Czy b6 również ma te samo zawieszenie co b5? (z tego co wiem dosc kosztowne w serwisie)
Tak i są trzy drogi.
1. Łatasz po jednym wahaczu średnio co 2 miesiące.
2. Robisz na tanich zamiennikach przejedziesz z 30tys. i powtarzasz
3. Inwestujesz w porządne aluminiowe wahacze i zrobisz ze 100tys.

- Ile mniej wiecej powinien kosztować zadbany egzemplarz?
Golasy 1,6 chodzą od ok. 13tys. zł

- Serwis z tego co wiem ogólnie do najtańszych nie należy, ale czy jest aż tak źle?
Największym problemem są właściciele-cebulaki oszczędzający na wszystkim. Nie nastawiaj się na super tanie części (śpiewki Januszy serwisujący auta na chińszczyźnie i szrocie).
Przykładowe części dla 1,8T
audi-a4-b6-1-8t-renault-laguna-ii-2-0t-saab-9-3-2-0t-vt95524.htm

- Coś jeszcze powinno sie wiedzieć?
Parę wpadek jakościowych wnętrza, dużo dziwnie wyposażonych wersji, trochę problemów z elektroniką (wyposażenie głównie) oraz elektryką (np. wycieraczki) no i... kupa złomu na rynku, że ciężko cokolwiek przebrać.
Od 2,0 benzyna była już dwumasa (tak, benzyniaki ją mają)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Kwi 2017, 21:28

Okej. Dzieki. W takim.razie chyba a4 odpuszcze.
Z ciekawosxi zapytam.jeszcze.. 1.8T 150km w a3 8l to ten sam.co w a4?
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG

19 Kwi 2017, 00:07

Tak ten sam.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Kwi 2017, 15:03

kirin88 napisał(a):Blacha bardzo słaba. Co gorsze lubią gnić kielichy a to już niebezpieczne.


W ulepach składanych z kilku pewnie to problem. Tak się składa, że mamy taki samochód w rodzinie od nowości. Na dziś dzień jest u nas już 16 rok i nie dość, że nie chce rdzewieć, to w ubiegłym roku miał pierwszą w historii usterkę - pękł jakiś wężyk. Samochód jest totalnie bezproblemowy. Jest to wersja 1.6. Do normalnej jazdy wystarcza i fajnie wygląda, bo była kupiona z jakimś pakietem. Jak jesteś wysoki to za kierownicą jest ciasno, bo za nisko się podnosi, ale to zależy od średnicy koła kierownicy (zwykła plastikowa i skórzana maja różne wielkości). Ogólnie jest to jedno z najbardziej bezproblemowych aut z jakim miałem styczność.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

19 Kwi 2017, 23:04

Nie tylko w ulepach,blacha w Carismie niestety dobra nie jest a że Ty masz zdrową to nic tylko się cieszyć :ok:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Kwi 2017, 15:57

Okej okej.

Więc teraz jescze inny model, mianowicie Colt ten z roczników 95 - 03 bodajże CJ0?

-Również podobne pytania ,co powinienem o nim wiedzieć?
-Który silnik najlepiej pasuje? mnie osobiście interesuje 1.6 ale może się myle (nie znam się na motoryzacji ,tylko suche cyferki)
-Blacha? podejrzewam że słąbo tak jak i przy Carismie?
-Jakieś specjalne kłopoty z tym modelem/silnikiem?
-Coś jeszcze?
Marciol96
Początkujący
 
Posty: 77
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T AVJ 245KKM
Paliwo: Benzyna + LPG