Książe jeździ BMW na GAZ

08 Kwi 2008, 00:14

Nie jest to ani LPG, ani CNG - książę Monako jeździ na wodorze.
BMW staje na rzęsach, by wypromować swoją hydrogenową pociechę, czyli model z serii 7 napędzany wodorem. Aby przekonać, że warto nim jeździć, Niemcy przekupują możnych i znanych tego świata, wręczając im kluczyki do takiego unikatowego auta, licząc w zamian za to na przychylność rządów i społeczeństwa dla tego typu projektów. Jeden ze stu takich samochodów wyprodukowanych przez BMW trafił w ręce Alberta II, księcia Monako. Olbrzymia limuzyna wyposażona w technologię hydrogenową emituje ze swojej rury wydechowej parę wodną i śladowe ilości dwutlenku węgla. Wcześniej takimi ekologicznymi samochodami zostali obd arowani: Cameron Diaz, Jay Leno, Placido Domingo, Günter Verheugen.
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Kwi 2008, 08:37

to bardzo dobra wiadomość, teraz tylko trzeba znaleźć sposób na budowe stacji wodorowych i bedzie super. Z tego co wiem t BMW nie ma bagażnika :D ale zaczyna sie nowy rozwój w motoryzacji i niedługo ropa nie bedzie potrzebna w takim stopniu jak dziś .
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige

08 Kwi 2008, 15:44

Ale taki samochód jest bardziej ekonomiczny, czy tylko bardziej ekologiczny?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

08 Kwi 2008, 15:57

narazie tylko ekologiczny bo nie ma stacji na wodór ;)
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige

08 Kwi 2008, 18:21

Powinni wymyslec takie kologiczne stacje bo oto staje się coraz powszechniejsze
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań

11 Kwi 2008, 13:14

A jak jest cena takiego cuda??????
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowy rekord SKODY Citigo CNG!
    SKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył SKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, ...

11 Kwi 2008, 16:54

jeszcze by pasowało napisać skąd ta informacja:)
michalmanu
Zaawansowany
 
Posty: 585
Miejscowość: Silesia

11 Kwi 2008, 22:26

kumpel mi na gg wysłał :)
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Kwi 2008, 08:41

zresztą o BMW z wodorem pisane juz jakieś 5 lata temu. Seria 7 tylko chyba E38 z tego co pamiętam, a może to było E65 nie pamiętam dokładnie. Samochód bardzo mocny i zaraz super ekologiczny tylko ze zbiornik zajmował cały bagażnik.
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige

13 Kwi 2008, 22:10

na wodór robią E65...marzenie :D ..tylko gdzie to tankować :lol:
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

17 Sty 2009, 04:08

Z normalnej kuchenki tankować - na skalę przemysłową wodór i tak uzyskiwany jest z metanu (gaz ziemny) o wzorze chemicznym CH4 ....

wystarczy domowa stacja pozyskiwania wodoru ....

Problemem wodoru jest jego wybuchowość i samo przechowywanie (małe cząsteczki wodoru przenikają przez ścianki zbiorników stalowych). Można go mocno ochłodzić doprowadzając do skroplenia ... opracowano niedawno zbiorniki przechowujące wodór w tzw. susbstancji gąbczastej - ale nadal pojemność zbiorników wystarcza na 200-300 km jazdy a tankowanie jest skomplikowane....

To już lepiej jeździć na metanie (CNG, LNG) - nic nie trzeba przerabiać ;-)

PS. skąd w silniku spalającym wodór bierze się CO2 ? Skąd węgiel ? Z powietrza doprowadzanego do silnika ?
InzRuchu
Początkujący
 
Posty: 116

18 Sty 2009, 17:57

Już bardziej widzi mi się pomysł na silniki elektryczne. Stacja np. kilka wiatraków jakieś kilka dużych akumulatorów do przechowania energii i kilka stacji. Jeżeli podzielili by akumulator na kilkanaście małych to ładowanie kilkunastu było by szybciej. Mi ten pomysł wydaje się najbardziej ekologiczny...
Hemi
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Sty 2009, 19:12

Hemi napisał(a):Już bardziej widzi mi się pomysł na silniki elektryczne. Stacja np. kilka wiatraków jakieś kilka dużych akumulatorów do przechowania energii i kilka stacji. Jeżeli podzielili by akumulator na kilkanaście małych to ładowanie kilkunastu było by szybciej. Mi ten pomysł wydaje się najbardziej ekologiczny...


"W Polsce tylko w niewielu miejscach sezonowo prędkość wiatru przekracza 4 m/sek, co uznawane jest za minimum, aby mogły pracować urządzenia prądotwórcze wiatraków energetycznych. Średnia prędkość wiatrów wynosi 2,8 m/s w porze letniej i 3,8 m/s w zimie. Konsekwencją niskiej wietrzności jest to, że elektrownia wiatrowa wybudowana w Danii dostarczy 100 kW (kilowatów), podczas gdy taka sama elektrownia wybudowana w rejonie Szczecina dostarczy tylko 17,3 kW"

1 wiatrak kosztuje ok. 500 tys zł

W Niemczech mają 16 tys wiatraków i produkują tylko 3% ich prądu, choć gdyby cały czas się kręciły to mogłyby 15% ... ale niestety nie zawsze jest wiatr.

Pozostałe wady to hałas i zagrożenie dla ptaków ... napewno jest to jakaś alternatywa , ale dla elektrowni spalających węgiel czy ropę a nie dla aut tankujących paliwo póki co. A im mniej akumulatorów w aucie tym bardziej ekologicznie ... bo ich wytworzenie i utylizacja z ekologią mają mało wspólnego. No i tak jak w komórce - wiecznie nie będą działać...
InzRuchu
Początkujący
 
Posty: 116

20 Sty 2009, 21:11

no ciekawe jak to autko działa czy się zbiera dobrze czy tak wolniutko. a stacje paliw z wodorem to chyba jeszcze trooooche żeby powstały;)
interkuli
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31