Ktore auto kupic?

03 Cze 2016, 13:57

Witam, po wielu godzinach czytania i porownywania samochodow wybralem moje finalne typy. Pomyslalem ze zapytam was o porady.

Na poczatek napisze czym sie kierowalem. A wiec, szukam w miare nowego sedana, ewentualnie kombi do 20tys. Liczy sie dla mnie komfort, moc (minimum 180KM) i rozsadne spalanie na papierze (miasto 8l, mieszany 11, miasto 15). Na samym poczatku skreslilem auta francuskie, passatta, vectre, mondeo gdyz nie podoba mi sie ich stylistyka i/lub wykonczenie. Pomyslalem ze na poczatek rozejrze sie za niemieckimi markami Audi, Bmw i Merc. Audi szybko skreslilem bo osiagi tych aut sa mizerne, chyba, ze rozwaza sie wziecie silnikow 2.7bi turbo ale wtedy spalanie jest ogromne. Bmw 5 w nowszej budzie ciezko znalezc, A Merc'i maja podobny problem jak Audi tzn moc w granicach 200KM ale osiagi na poziomie 2litrowej benzyny 16v a spalanie 3litrowej V'ki.

Po tych wszystkich porownaniach, czytaniach zawezilem moje poszukiwania do Jaguara xtype, Skody Superb i Volvo s40 (zrezygnowalem z s60). Jesli chodzi o Jag'a to interesuja mnie silniki 2.5 i 3.0, Volvo oferuje wiele ciekawych silnikow turbinowych, ktore maja 200km+ i naprawde niezle spalanie. Skoda superb 2.8 v6. Co powiecie o moich typach? Jak z czesciami do Jag'a? Ktory z nich bylby najtanszy a ktory najdrozszy w utrzymaniu?
sonny123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

03 Cze 2016, 14:15

Hmm odrzuciłeś ałdi/VW za duże spalanie a wziąłeś pod uwagę SuperBa z silnikiem który jest również w w/w autach.

A LPG nie rozważasz?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

03 Cze 2016, 15:33

VW odrzucilem tylko ze wzgledu na sylwetke, nigdy mi sie to auto nie podobalo ( poza najnowszym modelem). A Audi, czytalem wiele opinii, ze jesli chce sie miec dynamiczne auto to trzeba patrzec na silniki 3l i wzwyz, lub 2.7 bi turbo ale spalanie tych modeli jest ogromne. Jesli chodzi o LPG to jedna jedyna zaleta jest mniejsze koszty, ale za to ile wad. Wole sie nie bawic w te instalacje.
sonny123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

03 Cze 2016, 15:36

Jakie te wady ma LPG? Biorąc pod uwagę,że sam założysz porządną instalkę?

Może SAAB 9-3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Lancia Kappa ale coupe
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Rover 45/75 ew MG
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

03 Cze 2016, 15:57

Nie wiem jak jest z dzisiejszymi topowymi instalacjami LPG ale z tego co kiedys czytalem to jest wieksze ryzyko usterek silnika, gorsze osiagi, drozsze przeglady a to juz wystarczajaco zeby mnie od tego odrzucilo. Wiem, ze moge sie mylic ale jednak takie opinie sie pojawiaja.

Saab jest bardzo ladny, mialem okazje jechac 9-3 1.8t 150KM i naprawde jazda byla przyjemna. Tylko jak z czesciami?

Lancia troche wiekowa i z wygladu i na papierze. Do tego przebiegi 250tys + mnie troche odstraszaja bo wiem jak ludzie potrafia zaniedbac auta, a przy tym przebiegu wszystko powinno byc wymienione, niektore czesci po kilka razy.
sonny123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

03 Cze 2016, 17:40

sonny123 napisał(a):ie wiem jak jest z dzisiejszymi topowymi instalacjami LPG ale z tego co kiedys czytalem to jest wieksze ryzyko usterek silnika, gorsze osiagi, drozsze przeglady a to juz wystarczajaco zeby mnie od tego odrzucilo.

Cały sekret to instalacja dobrej marki i dobry gazownik, który ją dobrze ustawi. Oczywiście nie każdy silnik lubi LPG ale dobierając odpowiednią jednostkę możesz jeździć bez problemu.

sonny123 napisał(a):Saab jest bardzo ladny, mialem okazje jechac 9-3 1.8t 150KM i naprawde jazda byla przyjemna. Tylko jak z czesciami?

Bez obaw - części są łatwo dostępne. W końcu nie żyjemy w PRLu tylko w dobie internetu. Ja np. wszystko zamawiam przez neta.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oto najpopularniejsze samochody na świecie
    Najnowsze dane portalu analitycznego focus2move.com potwierdzają, że Toyota Corolla nadal zajmuje niezagrożone pierwsze miejsce w rankingu globalnej sprzedaży samochodów. Na drugim miejscu znalazł się amerykański pick-up ...

03 Cze 2016, 17:51

sonny123 napisał(a):VW odrzucilem tylko ze wzgledu na sylwetke, nigdy mi sie to auto nie podobalo ( poza najnowszym modelem). A Audi, czytalem wiele opinii, ze jesli chce sie miec dynamiczne auto to trzeba patrzec na silniki 3l i wzwyz, lub 2.7 bi turbo
Superb ładniejszy od Passata? :shock: tak czy siak ma padakowy silnik 2.8 taki sam jak w VW/Audi. No i to tańsza wersja paseratti, a więc we wnętrzu smutek i tandeta.
sonny123 napisał(a):Nie wiem jak jest z dzisiejszymi topowymi instalacjami LPG ale z tego co kiedys czytalem to jest wieksze ryzyko usterek silnika, gorsze osiagi, drozsze przeglady a to juz wystarczajaco zeby mnie od tego odrzucilo. Wiem, ze moge sie mylic ale jednak takie opinie sie pojawiaja.
witamy w czasach świetności kaset magnetofonowych i instalacji mieszalnikowych. Teraz instalacje są zupełnie inne, a i wiedza na ich temat wśród mechaników i monterów większa. Założysz dobre LPG w dobrym warsztacie to nie będzie żadnych problemów
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Cze 2016, 19:35

Rozmawiamy o Skodzie Superb ale to opcja, ktora jako ostatnia biore pod uwage. Jakby nie bylo to VW. Rzecz gustu co jest ladniejsze, dla mnie Superb, chociaz prawda jest taka ze oba nie powalaja. Jesli chodzi o ich silniki to max ich mozliwosci to wlasnie ten 'padakowy' silnik 2.8.

Moja uwage glownie koncentruje na wyzej wymienionymi Volvo i Jag'u. Chociaz i Rover 75 i Saab daly mi teraz do myslenia. Na pewno jesli chodzi o komfort to Jag i Rover bija reszte na glowe. W Jaguarze podoba mi sie AWD i calkiem niezle osiagi do spalania. W Volvo rewelacyjne osiagi/spalanie lecz juz mniejszy komfort. Saab tez jest wygodnym autem. Przed chwila znalazlem wersje aero 210km i tez silnik 2.0t z podobnym spalaniem jak wersja 175konna.

A co do LPG to jednak sie nie przekonam bo sama instalacja kosztuje majatek, wiec zanim oszczedzanie na tankowaniu mi sie zwroci to minie kilka lat. Wychodze z zalozenia ze silnik benzynowy jest na benzyne.
sonny123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

03 Cze 2016, 21:02

mike1735 napisał(a):tak czy siak ma padakowy silnik 2.8 taki sam jak w VW/Audi.


A co jest w takim razie padakowego w tym silniku? bo wg mnie bardziej padakowy jest 1,8T, który prawie zawsze ma nieszczelności co drugi zrąbane turbo i mase wycieków, a niektóre to jadą gorzej niż zwykłe 1,8 125 koni..
2,8 Vr6 w tamtych czasach to był genialny silnik i nadal jest on ok jak znajdzie się zdrowy egzemplarz, idealny do lpg.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2016, 22:16

Miałem okazję prowadzić takie 2.8 i przyznaję, że gada i jedzie dość fajnie.... Choć za jakiś czas dosiadłem BMW r6 i wszystko się zmieniło :D z ciekawości poczytałem na temat tego pierwszego i stwierdzam, że jak na markę dla ludu jest to finansowy koszmar :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Cze 2016, 22:40

Zgadza się tylko VW jako marka dla ludu to jedynie 1,6 albo 1,9 tdi..
Bo wszystkie takie niecodzienne odmiany sa kłopotliwe...
Np 1,8T może jest tańsze niż 2,8 Vr6 w eksploatacji ale znaleźć kogoś kto ogarnia tę jednostkę, potrafi dobrze ją zdiagnozować to chyba łatwiej trafić szóstkę w totka..
Dla przeciętnego mechanika jak się taki 1,8T dławi to cewki albo świece..a problem zawsze leży gdzie indziej
Przyjedzie ktoś z 1,6 to zrobi mu od razu a tu 1,8T i problem bo nieszczelność w dolocie, problem przy odmie, przepuszczające zawory jednokierunkowe, o których mechanicy nie słyszeli itd..zero pojęcia na temat tej jednostki..
Trzeba umieć czytać z parametrów bieżących, a nie kompa podłączać.

Więc dla mnie 1,8T, 2,8Vr6 itp..R32 to są jednostki dla kogoś kto wie co kupuje i wie gdzie będzie serwisował :yes: bo to nie 1,9 tdi 90 km że Wiesiu z Auto-serwisu ogarnia w 5 min...
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2016, 23:41

Dlatego tak jak mowie, Skoda jest dla mnie jedna z ostatnich opcji. Bardziej sklaniam sie ku tym modelom. Podaje linki:
[link do oferty na Allegro wygasł]
lub
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
lub
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ten ostatni ma przebieg i cene rewelacyjna. Wiadomo, moze byl krecony ale tego nigdy nie zgadniesz patrzac na ogloszenia. Co myslicie o tych 3 samochodach?
sonny123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

03 Cze 2016, 23:44

2.8 v6 w superbie to chyba najlepszy silnik benzynowy jak splodzil vag :naughty: przy 200kmh automat ma 3500rpm, to jest rewelacja na poziomie diesla.
E: O jaguarze zapomnij jak sie boisz drogiego serwisu, szczegolnie 4x4. Tam wymiana uszczelki miski olejowej potrafi kosztowac 800zl :lol:
Rover, tez jakis brytyjski kibel ktorego nikt nie potrafi naprawiac.
Volvo z ogoloszenia zdechłe.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Cze 2016, 00:30

Lovato34 napisał(a):Np 1,8T może jest tańsze niż 2,8 Vr6 w eksploatacji ale znaleźć kogoś kto ogarnia tę jednostkę, potrafi dobrze ją zdiagnozować to chyba łatwiej trafić szóstkę w totka
aaaaaaaaa :lol: :lol: :lol: you made my day :D cóż za optymistyczny akcent przed snem :D
No cóż, mechanicy w stylu Wiesia mają to do siebie, że nie ogarniają wielu rzeczy. Do takich nie oddalbym nawet roweru. Nie dziwią mnie powyższe słowa, skoro do takich jeździsz :ok:
Lovato34 napisał(a):Więc dla mnie 1,8T, 2,8Vr6 itp..R32 to są jednostki dla kogoś kto wie co kupuje i wie gdzie będzie serwisował
tylko czy taki "obeznany" kupuje VW? :unsure: dla mnie typową klientelą takich aut są Sebixy ze zmywaka z UK, no ale na forum nie oceniamy ludzi tylko auta.
Nie miałem na celu obrażania nikogo tymi słowami, to tylko moje prywatne zdanie. Jeśli ktoś poczuł się dotknięty to szczerze przepraszam :ok:

sonny123 napisał(a):http://otomoto.pl/oferta/volvo-s40-t5-t ... 7612b25b19
kuźwa, ale ulep :shock: 50 odcieni lakieru i cena jak za 1.6...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Cze 2016, 01:50

mike1735 napisał(a):aaaaaaaaa you made my day cóż za optymistyczny akcent przed snem
No cóż, mechanicy w stylu Wiesia mają to do siebie, że nie ogarniają wielu rzeczy. Do takich nie oddalbym nawet roweru. Nie dziwią mnie powyższe słowa, skoro do takich jeździsz


Ok a myślisz że ten do którego jeździsz ogarnia 1,8T? No to Cię zdziwie ale mogę się założyć o 5 tys że problemy dławienia się, nie rozwijania pełnej mocy taki mechanik nie ogarnie. Widziałeś kiedyś zeby mechanik pierwszy lepszy robił logowanie auta? z komputerem?
Problem jest taki że takich Wiesiów jest pełno i Ty też do nich jeździsz, mówisz że byś roweru nie oddał a sam do takiego jeździsz..
Po prostu przeciętny mechanik nie bawi się w jakieś rozbudowane jednostki, bo przyjedzie ktoś 1,6 zmienić olej i też zarobi albo wymiana rozrządu...

A co do Sebixów, pokaż mi Sebixa która ma 1,8T albo 2,8 Vr6 albo jeszcze lepiej R32..
oni jeżdzą 1,6 albo TDI nie znają innych jednostek a 1,6 to naprawi średnio rozgarnięty uczeń technikum samochodowego...

Po prostu 1,8T ogarnia tuner, ktoś kto zna zasadę działania itd..podciśnienia itp..albo ASO albo jakiś miłośnik który potrafi zlogować auto i odczytac problemy z ciśnieniem z turbo itd..

A Sebixy lubią to co popularne VW, BMW Hondy Civic, a VW to raczej tak jak pisałem tdi, zastanów się kiedy ostatni raz widziałeś 1,8T na ulicy
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000