Które auto z 1.9 Tdi [12 tys]

05 Gru 2015, 19:17

Avu0 napisał(a):Ile bym dał żebym mógł znów jeździć swoim VW passatem B4 tyle, że jakieś 15 lat młodszym. CZEMU NIE ROBIĄ ICH DO DZIŚ.


W MB masz większość silników z rozrządem na łańcuchu, za regenerację pompy wtryskowej zapłaciłem 500zł, tylko te blachy. :/
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Gru 2015, 21:58

dzida napisał(a):On ma wersję 115KM jeśli to coś zmienia w cenach

Nawet jak na AJM 1000zł za same części to za dużo. Chyba, ze jeszcze coś wymienia przy okazji.


dzida napisał(a):No i dalej nie mogę pojąć jak on wyciągnął z ubezpieczenia za lekko wgięte tylne nadkole pęknięte tylne światło i zderzak oraz porysowaną felgę aż 7000zł. :o

Chyba lekko pod bajerował, bo jeśli tyle by dostał, to by już szkodę całkowitą orzekli zapewne :)
Co do termostatu w B6, to z wymianą wychodzi 150-180zł. Chyba, ze mówimy o 2.5TDi, wtedy więcej.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

05 Gru 2015, 23:35

pkc napisał(a):Nawet jak na AJM 1000zł za same części to za dużo.


Chłopak koleżanki z pracy ma w swoim Audi ten silnik - z tego co mówił za komplet części płacił we Wrocku rok temu ok. 800 zł (cenę rozrządu winduje tu napinacz hydrauliczny - 400 zł). Najgorsze jest to, że producent zaleca wymianę co 60 tys. km (taką trwałość ma tu pasek). Sam silnik nie jest najlepszy (był to pierwszy TDIk z PD) - z tego co pamiętam są tam jakieś problemy z głowicami.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

06 Gru 2015, 11:12

dzida napisał(a): Audi A4 B5 1,9TDI kosztuje 1000zł + robocizna to całkiem zwątpiłem w "taniość" tej marki
To ktoś go nieźle dyma na częśćiach :roll: Znów " rzetelne " info od dzidzi :ok:
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

06 Gru 2015, 12:19

pkc napisał(a):Nawet jak na AJM 1000zł za same części to za dużo. Chyba, ze jeszcze coś wymienia przy okazji.

pompa wody :)

Magda93 napisał(a):To ktoś go nieźle dyma na częśćiach :roll: Znów " rzetelne " info od dzidzi :ok:

to przeczytaj post lysego zaraz nad swoim dolicz pompę i nie pier*** jak zwykle ;)
co Ci poradzę, że tak płaci w sklepie i nie zamawia na alledrogo chińszczyzny ;)

pkc napisał(a):Chyba lekko pod bajerował, bo jeśli tyle by dostał, to by już szkodę całkowitą orzekli zapewne :)

no właśnie nie, bo widziałem orzeczenie :o
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Gru 2015, 18:38

Dziś sprawdziłem w motoryzacyjnym i kompletny rozrząd do AJM z pompą wody kosztował 730zł. Mechanik, kupił by to jeszcze taniej.
łysy30 napisał(a):
pkc napisał(a):Nawet jak na AJM 1000zł za same części to za dużo.


Najgorsze jest to, że producent zaleca wymianę co 60 tys. km (taką trwałość ma tu pasek). Sam silnik nie jest najlepszy (był to pierwszy TDIk z PD) - z tego co pamiętam są tam jakieś problemy z głowicami.

Ogólnie we wszystkich TDI mechanicy zalecają zazwyczaj wymianę co 60-70tyś.km :)
Faktycznie, uszczelki pod głowicą w tym silniku lubią padać. Po za tym trzeba zwrócić uwagę na popychacze zaworów, ale tragedii nie ma. Znam AJM z przebiegiem ponad 500tyś.km i nie sprawiał większych kłopotów podczas eksploatacji. Z tego co wiem nie jest to rodzynek, jeśli chodzi o przebieg :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dobrze zaplanować podróż samochodem?
    Wybierając się w dłuższą podróż samochodem powinniśmy się do niej wcześniej przygotować aby uniknąć niespodzianek w trasie. O tym jak dobrze zaplanować podróż samochodem piszemy w kilku punktach które ...

08 Gru 2015, 18:52

pkc napisał(a):Dziś sprawdziłem w motoryzacyjnym i kompletny rozrząd do AJM z pompą wody kosztował 730zł.


Szczerze mówiąc nie wiem czy to 800 zł to była cena z uwzględnieniem pompy wody czy też bez - dopytam :wink:

pkc napisał(a):Ogólnie we wszystkich TDI mechanicy zalecają zazwyczaj wymianę co 60-70tyś.km :)


Jesteś pewien? Wydawało mi się, że w TDIkach z napinaczem "mechanicznym" zalecane okresy wymian były dłuższe (pod 90 tys. km, oczywiście mowa o oryginałach), ale mogę się mylić.

pkc napisał(a):Znam AJM z przebiegiem ponad 500tyś.km i nie sprawiał większych kłopotów podczas eksploatacji. Z tego co wiem nie jest to rodzynek, jeśli chodzi o przebieg :)


Ja też znam, ale mimo wszystko są lepsze TDIki :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

08 Gru 2015, 18:59

łysy30 napisał(a):Jesteś pewien? Wydawało mi się, że w TDIkach z napinaczem "mechanicznym" zalecane okresy wymian były dłuższe (pod 90 tys. km, oczywiście mowa o oryginałach), ale mogę się mylić.

Teoretycznie tak, ale mechanicy zazwyczaj zalecają skrócić ten okres


łysy30 napisał(a):Ja też znam, ale mimo wszystko są lepsze TDIki :wink:

Racja, ale ten też jakiś tragiczny nie jest :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI