Ktore wybrac? Pajero czy Cherokee

01 Lut 2014, 10:21

Witam wszystkich mam pytanie dla doswiadczonych ktore auto wybrac do lasu i w lekki teren Pajero I długi 2.5 TD 90r czy Cherokee I 2.1 TD 89r jakie plusy i minusy?
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

02 Lut 2014, 09:18

Pahero.... 2.1 TD z Peepa trochę nie ten teges...do tego mosty z plasteliny :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2014, 16:21

Miałem troche tego jeepa i nie narzekałem tylko nie mam porownania do pajero
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

02 Lut 2014, 23:11

Ja z kolei powiem tak - jeżdżą u nas w terenie i Pajero i Cherokee. I jak dotąd nikt nie narzekał na plastelinowe mosty. Co masz na myśłi Jogi?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lut 2014, 20:57

Niestety Dana 30 i 35 nie należą do super hiper wytrzymałych. Do normalnych zastosowań 4x4 wystarczają ale do katowania nie bardzo. Mały atak i talerz do tego większe koła i trochę buta i mamy rezultat.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lut 2014, 22:46

To powiedz które auto terenowe jest niezniszczalne i nie wymaga wkładu finansowego to kupie sobie:)
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Nissan Note - opracowany pod kątem europejskich dróg
    Dzięki innowacyjnej stylistyce, debiutującym w tym sektorze technologiom oraz gamie zaawansowanych silników, nowy Note silnie zaistnieje w segmencie B. Produkowany w Europie Note został opracowany pod kątem europejskich ...

05 Lut 2014, 09:26

sprawne :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Lut 2014, 15:22

Każda terenówka wymaga wkładu finansowego i opieki wtedy będzie niezawodna. Konserwacja, smarowanie, czyszczenie i będzie ok. Każda terenówka ma wady i zalety i trzeba zdawać sobie z nich sprawę. A po jeździe w syfie sprawdzić to i owo, rozkręcić, przesmarować i będzie pan zadowolony.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lut 2014, 12:44

A jak już Jeep XJ to tylko z 4.0 :D
Fenek
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Kraków
Auto: Goggomobil
Silnik: Hemi
Rok produkcji: 1978

25 Lut 2014, 17:47

I beczkę benzyny brać ze sobą
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

25 Lut 2014, 18:16

Niestety każda dłubnięta terenówka swoje musi spalić. A co do XJ to 4.0 a 2.5 to nie ma dużej różnicy w spalaniu. 3.0 V6 z Pajero też musi swoje wypić, jak chcesz ekonomicznego Cherokeeza to wsadzasz LPG do 4.0 i masz spokój z motorem albo męczysz się słabą gnojówką ale obojętnie czy to 2.1TD czy 2.5TD będzie to lipa :mrgreen: Nie ważne jaki silnik czy to 1.6 czy 3.0V6 swoje muszą wypić i w terenówkach zawsze jest to naście litrów :D
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lut 2014, 11:52

Jogi4x4 napisał(a):Niestety Dana 30 i 35 nie należą do super hiper wytrzymałych. Do normalnych zastosowań 4x4 wystarczają ale do katowania nie bardzo.

Ja tam może się znam, ale u nas te autka z tymi mostami robią nieraz w dość ciężkim terenie i chłopaki nie narzekają na problemy z mostami. A z drugiej strony kolega potrzebuje autko do lasu, więc tam nie ma cięzkiego terenu typu błoto po klamku itd. Ja bym do lasu zaproponował Grand-a z napędem QD - napęd na wszystkie 4 koła, a nie na dwie osie. Silnik 4,0 albo któryś z dwóch diesli. Tylko jeden z nich jest jakiś felerny, nie pamiętam który. Ale warto celować na wersję QD. Nie wiem, czy Pajero nie ma czasami blokad załaczanych w kołach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lut 2014, 12:19

"każda sroczka swój ogonek chwali"-
a te dany są o tyle dupate że mają, półosie z [...], odsłonięte krzyżaki (zamiast zasłoniętych, mocnych przegubów) są ciężkie porównując do ich jakości :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Lut 2014, 18:07

Żadna terenówka nie ma blokad włączanych przy kołach :mrgreen: co do Diesla to 2.1TD motor z Renault, deko cherlawy, 2.5TD motor VM 4 głowice :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lut 2014, 21:18

różnica mocy mało odczuwalna a 2.1 TD mniej awaryjny (przynajmniej takie sa opinie)
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001