Który diesel o bardzo wysokiej kulturze pracy lub ekon benz

08 Cze 2010, 17:48

Witam.

Nigdy nie pomyślałem, że będę kupował dieselka. No ale cóż. Życie mnie do tego zmusza:)

Nie przepadam za klekotem, dlatego muszę znaleźć autko z jak najcichszym dieselkiem.
Pojemność raczej do 2 litrów (ekonomiczne i w miarę bezawaryjne).

Do wydania mam 25 tyś.

Rocznik nie gra tak ważnej roli (99-2000r w zupełności wystarczy)

Jeśli ktoś mógłby coś zaproponować, byłbym bardzo wdzięczy.

Serdecznie pozdrawiam

Edit: Zmieniłem troszkę temat. Gdyby ktoś polecił mi benzynke na krótkie odcinki, z przyzwoitym spalaniem... o gazie narazie nie myślę.
Ostatnio edytowany przez wondy, 08 Cze 2010, 20:41, edytowano w sumie 1 raz
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

08 Cze 2010, 18:15

BMW E46?

[link do oferty na Allegro wygasł]

egzemplarz przykładowy
mareczecki
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Białystok

08 Cze 2010, 18:57

traktor nigdy kultury pracy nie będzie miał.. niestety, więc jeśli ktoś mówi o kulturze i dieslu to niestety nie znajdzie takiego, kulture mają silniki benzynowe V8-10 prawie niewyczówalne drgania duży moment.. niestety mają też wady spalanie :mrgreen:

jeśli juz mówić o jakimkolwiek dieslu obd ażonym choć namiastka kultury to napewno będzie to albo rzędowa co najmniej 6, a najlepiej Vka 6-8, ze sprzęgłęm 2 masowym bądź automatem, no i na pewno nie wytwór grupy VAG z oznaczeniem TDI :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Cze 2010, 20:03

mareczecki napisał(a):BMW E46?

[link do oferty na Allegro wygasł]

egzemplarz przykładowy


Ale mówisz o tym konkretnym modelu i silniku? Czy ogólnie BMW są dobrze wyciszone, zarówno w środku jak i na zewnątrz? :)
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

08 Cze 2010, 20:26

wondy napisał(a):Nie przepadam za klekotem, dlatego muszę znaleźć autko z jak najcichszym dieselkiem.
Pojemność raczej do 2 litrów (ekonomiczne i w miarę bezawaryjne).

Witaj.cichutkiego diesla raczej nie znajdziesz.Ekonomicznego i mało awaryjnego hm..jest dużo,Sprawa się ma w wyciszeniu kabiny np .do rozsadnej predkości w Astrze lll jest dość cicho.A z troszke starszych np.toyota avensis.pozdro
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska

08 Cze 2010, 20:30

BMW ktore ci polecil `mareczecki`jest jak narazienajlepsza propozycja
Servis Calibra
mikas24
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 222
Miejscowość: Zawiercie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

08 Cze 2010, 20:37

Nie chodzi tylko o wyciszenie w kabine. Klekocik mnie strasznie drażni :/

Wziąłbym z chęcią benzynke, ale nie chce zakładać gazu... a na spalanie rzędu 11l po mieście mnie nie stać :/

Mam obecnie Corse B 1.2 45KM i tu po mieście wychodzi mi średnio 6-6,5l.

Często tez pokonuje krótkie odcinki, po 7-8km kilka razy dziennie. Wiem, że dieselek się męczy w takich warunkach, i turbo szybciej może paść. Ale benzynka mało mi nie spali w takich warunkach, a na gaz (jak tylko zrobi się chłodniej) przełączy mi się pod koniec trasy:/
Gdybym znalazł ekonomiczną benzynke... ale coś większego, pokroju a4, passata...
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

08 Cze 2010, 23:13

Samochody ze związku PSA (citroen, peugeot) mają chyba najcichsze silniki diesla.
beybe
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Limanowa

08 Cze 2010, 23:26

wondy, napisze tylko tyle najcichszy diesel jakiego słyszałem to JTD a jeździłem TD, TDI, HDI, CDTI i miaem JTD to facet na stacji o maly wlos nie zalał mi benzyny do niego :D

Ja bym celował już w coś takiego :
aukcja przykładowa!!! [link do oferty na Allegro wygasł]
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Cze 2010, 09:12

wondy napisał(a):benzynka mało mi nie spali w takich warunkach


Diesel też nie...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

09 Cze 2010, 13:20

Luke16 napisał(a):wondy, napisze tylko tyle najcichszy diesel jakiego słyszałem to JTD a jeździłem TD, TDI, HDI, CDTI i miaem JTD to facet na stacji o maly wlos nie zalał mi benzyny do niego :D

Ja bym celował już w coś takiego :
aukcja przykładowa!!! [link do oferty na Allegro wygasł]


Ten który podałeś - 1.3 - jest także montowany w Corsie D tylko że tam nazywa się CDTI. I jest głośny, jeden z głośniejszych. Poza tym jest kiepski (wiem że we wszystkich testach go chwalą, ale ja mówię jako jego użytkownik: głośny, kiepska kultura pracy, bardzo odczuwalna turbodziura)

Ciche diesle to D4D Toyoty (ale jest też np. w Mini 1.4), HDI grupy PSA (Peugeot i Citroen, ale też użyczyli paru innym modelom innych producentów), CRDI koncernu Hyundaia (Hyundai + KIA, z tego co wiem nie montowane w innych), diesle BMW (nie są może aż tak ciche jak reszta, ale w BMW są na ogół większe, poziom hałasu wewnątrz jest porównywalny bo BMW robi dobre wyciszenie). Mówię o tych nowszych, nie wiem czy za 25tys. zł się załapiesz, ale pewnie jakiegoś Yariska albo Corollę E12 wyrwiesz z 1.4 D4D (natomiast starszy 2.0 D4D 90KM jest juz głośniejszy - więc nie tyle patrz czy to HDI czy inny dCI ale sprawdź konkretny np. 1.5 dCI może mieć zupełnie inną charakterystykę pracy niż 1.7)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

09 Cze 2010, 14:33

1.3 nie jest zbyt udany ale już 1.9 jest w miarę ok i można go dostać choćby w Stilo za te pieniądze.
DCI i HDI są wg. mnie cichsze niż JTD nie wspominający już o TDI PD.
BMW i Mercedesy to trochę inna bajka w nich nawet jeśli słychać klekot na zewnątrz to wewnątrz nie ma po nim śladu, są po prostu dużo lepiej wyciszone.
Za 25tys. Stilo JTD można dorwać w naprawdę ładnym stanie ewentualnie jeśli wolisz cichszego diesla to może warto trochę dołożyć i kupić np. 307 1.6 HDI albo Focusa lub C4 z tym silnikiem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Cze 2010, 17:22

Osobiscie dosc czesto mam okazje uzytkowac renaulta z motorkiem 1,5dci i nie moge powiedziec aby byl to silnik o wysokiej kulturze pracy. Klekot mocno daje sie we znaki zarowno na zewnatrz jak i wewnatrz samochodu.
mareczecki
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Białystok

09 Cze 2010, 17:30

Okazało się, że znajoma na nowe Grande Punto w dieslu. Nie wiem co za silnik, bo spotkałem ja w aucie na mieście. I jeśli to jest cicho to... :/

Chyba jednak poszukam benzynki. Trudno. Ciut większe spalanie chyba przeżyje. Może z czasem dam się namówić na gaz. Dużo znajomych ma i nie narzeka. Także, dzięki wszystkim za porady. Porozglądam się teraz za benz. tak by w 10l mieściła mi się w mieście/na krótkich dystansach. Strasznie A4 B6 mi się podobają... się jeszcze zobaczy :)

Jeszce raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

10 Cze 2010, 08:19

Jeśli zależy Ci na kulturze pracy silnika to nie masz co szukać wśród diesli. Niestety tylko benzyna, ale nie masz też co się bać gazu. Naprawdę jak założyć sekwencje albo kupisz już z sekwencją to oprócz tankowania możesz zapomnieć, że masz LPG w samochodzie. Ja też kiedyś bałem się gazu, ale kupiłem samochód z instalacją i teraz po mieście na pełnej butli gazu czyli 30 l które tankuje za ok 60-65 zł robię 350-400 km :cool: Oczywiście ów gaz zdążył mi też nieco nerw zepsuć, ale po wymianie rzeczy, które się po prostu przy samochodzie zasilanym LPG wymienia, czyli przewodów WN i świec wszystko śmiga i wciąż cieszę się oszczędną jazdą. A jeśli chodzi o krótkie terasy, to teraz kiedy jest ciepło czyli 20-25 stopni i więcej to gaz przełącza się zaraz po odpaleniu. W chłodniejsze trzeba już trochę przejechać ale maksymalnie jakieś 800 m. Co z tego wynika, zadbana i co najważniejsze dobra instalacja gazowa sprawi, że będziesz zadowolony, a przy dzisiejszych i nadchodzących cenach benzyny, jeździsz za połowę ceny.
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012