Który olej mineralny najlepiej uszczelnia ?

03 Paź 2011, 16:26

Witam , moja corsa b pozera 0,5 l oleju na 1 tys .km . Leje do niej Lotos mineralny 15W40 ale słyszałem , ze najlepszy będzie Castrol GTX Mileage 15W40 , który podobno zdecydowanie poprawia szcelność uszcelniaczy . Prosze o rady . :D

pzdr
marco84
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Nowy Sącz
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1,2 8V 60 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

03 Paź 2011, 16:53

a może spróbujesz jakiegoś dodatku do silnika i oleju jakiegoś uszczelniacza wyjdzie taniej bo około 15zł kosztuje to w carr..... (pełnej nazwy nie podam bo na tym forum jest zakaz reklamowania) ale myślę że każdy wie o jaki sklep chodzi a jeśli nie to mogę mu napisać przez pw.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Paź 2011, 19:36

Tez nad tym myslałem ale słyszałem niezbyt przychylne opinie na temat takich uszcelniaczy , np . że niszczą silnik .
marco84
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Nowy Sącz
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1,2 8V 60 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

03 Paź 2011, 21:56

silnik się naprawia a nie zalewa gęstą mazią, jak uszczelniacze padają to trzeba je wymienić a nie dziwic się że silnik zaraz padnie,
jeśli obydwa są 15W40 to będą spalanie tak samo (nie wierz w wymysły marketingowców i bajanie ludu 15W40 u każdego producenta spełnia takie same normy lepkości w tej samej temperaturze więc w ten sam sposób będzie przenikał przez padnięty uszczelniacz), możesz spróbowac ze sportowymi olejami 20W60 ale koszt będzie podobny do wymiany uszczelniaczy na nowe :mrgreen:
napraw silnik a nie podcieraj sie szkłem bo zaraz coś innego padnie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Paź 2011, 22:08

marco84 napisał(a):Tez nad tym myslałem ale słyszałem niezbyt przychylne opinie na temat takich uszcelniaczy , np . że niszczą silnik .


Ale Ty masz już zniszczony silnik :( Bierze olej więc remont lub alternatywa w postaci >czarodziejskich< specyifików :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2012, 13:53

A oleje i smary takiej firmy "avia" próbowaliście? Macie jakieś doświadczenia??
Pawel80
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 01 2007
Auto: mitsubishi colt VI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Silnik 1LR-GUE - Lexus
    Skoro o Lexusie mowa, nie można nie wspomnieć o prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym silniku w historii japońskiej marki, który trafił pod maskę najbardziej egzotycznego auta Lexusa. Mowa o jednostce V10 napędzającej ...

24 Sty 2012, 20:34

nie wiem czy olej może istotnie poprawić szczelność, a po za tym pół litra na 1000km to nie aż tak dużo, pewnie nawet nie kopci więc nie ma co przesadzać, a jeśli spaliny śmierdzą olejem no to pozostaje wymiana pierścieni
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

25 Sty 2012, 18:48

po pierwsze olej jest do smarowania silnika a nie do jego uszczelniania po 2 zaden olej nic ci tam nie uszczelni moze co najwyzej wolniej sie spalac po 3 mozesz sprobowac tych dodatkow do paliwa tylko nie jak kolega mowil z carfu.... bo to nie dziala trzeba dac kilka zlotych i kupisz sprawdzona marke to naprawde dziala (przekonalem sie na wlasnym aucie) po jakis 2 tys widac znaczne efekty
kamilszczak01
 

25 Sty 2012, 18:51

sory nie do paliwa tylko do silnika
kamilszczak01
 

26 Sty 2012, 08:41

To zależy jakiego środka się użyje,jeśli zagęszczacza w stylu Moto-doktor,to fakt ,olej mniej będzie cieknął,albo w ogóle ,ale tylko z racji tego,że stanie się bardziej gęsty ! :evil: Są oleje specjalne ,zawierające środki powodujące z biegiem czasu regenerację stwardniałych uszczelek np.VALVOLINE High mileage,ale niestety są drogie.Można zastosować uszczelniacz silnika(nie zagęszczacz oleju!)f-my LIQUI MOLY(nie pamiętam nazwy),który zaczyna działać (efekty) po przejechaniu ok.800 km,taki środek polecam!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Sty 2012, 08:47

a najlepiej zrobić remont :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Sty 2012, 09:00

Niekoniecznie,znajomy mechanik opowiadał mi,że widział już rozebrany silnik uszczelniony jakimś specyfikiem wlanym do oleju,wytworzyła się silikonowa warstwa tylko w miejscu uszczelnień(guma),to było skuteczne! Natomiast ja jeszcze gdzieś czytałem o pewnym środku w proszku,którym posypuje się cieknące miejsce(nie wszędzie to niestety możliwe),reaguje z olejem tak,że tworzy się powłoka uszczelniająca od zewnątrz (przywiera mocno do struktury danego podzespołu(silnik,skrzynia biegów,itd.).Naturalnie bywają takie wycieki ,że tylko wymiana uszczelnień może pomóc,nic więcej!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Sty 2012, 09:08

słyszał, kolega widział, pisali w gazecie.... ja przez 20 lat nie widziałem żeby się olejem udało naprawić silnik :mrgreen: a troche padak widziałem w swoim życiu :mrgreen:
jak silnik papa troche oleju i chcemy przykutwić na naprawie, albo naprawimy później to sobie można lać specyfiki, jak chcemy żeby motor chodził jak powinien to się naprawia i leje to co producent se tam umyslał w/g tabelki do naszego klimatu,
jak ciekną uszczelki to znaczy że są stare, sparciałe, albo juz ich niema, i zwyczajnie się je wymienia
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Sty 2012, 09:23

No to teraz nie o tym o czym słyszałem,tylko stosuję! Prestone Power Steering do przekładni kierowniczej(uszczelniacz przeźroczysty),ubywało mi płynu tylko podczas jazdy,teraz przecieram oczy,stosuję już drugą buteleczkę,dawniej musiałem dolać po pokonaniu ok.1000 km.teraz robię ok.3000 km,ubywanie calutki czas się zmniejsza!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Sty 2012, 11:35

ale co innego jest uszczelniacz do wspomagania, czy też nawet do układu chłodzącego, a co innego jest glucenie oleju w silniku,
każdy dodatek zmienia własności oleju, o ile w płynie hydraulicznym nie mia to wielkiego znaczenia to w silniku przy smarowaniu listwy wtryskowej może już mieć,
najczęściej silnik poci się na uszczelniaczach wałków i wału głównego, powodem jest oczywiście zużycie uszczelniacza, nie naprawi się tego olejem a silnik zepsuć łatwo,
najwięcej oleju silnik spala przez zużyte uszczelniacze zaworowe, albo przez niesprawną odme, wszystkie te usterki chwilowo można załatać wlewając do silnika jakiś syf, ale równie dobrze można wlać mazut efekt bedzie podobny, zamiast do wymiany uszczelniacz będzie po kilku miesiącach/roku remont generalny silnika
no ale cóż każdy ma inny pogląd na świat, lepiej zalać syfem po roku pogonić złoma do ludzi, nowy właściciel będzie sie martwił :mrgreen: gorzej jak ktoś przyjedzie i sprawdzi silnik potem na jednym czy drugim forum napisze że złoma ktoś sprzedaje...
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)