Który silnik lepszy do C4 Picasso (nie grand)? 1.6 VTi czy 1.8 16V?

17 Sty 2025, 11:22

Cześć wszystkim zastanawiam się nad zakupem Citroëna C4 Picasso (wyłącznie benzyna i wyłącznie skrzynia manualna) i mam problem z wyborem odpowiedniego silnika. Rozważam dwa modele: 1.6 VTi (120 KM) lub 1.8 16V (125 KM)

Jeżdżę głównie po mieście więc dynamika w cyklu miejskim jest dla mnie kluczowa. Zależy mi na dobrym ruszaniu spod świateł i pewnym prowadzeniu w zakrętach. Z tego co wiem 1.6 VTi to bardziej nowoczesna jednostka która lepiej radzi sobie w ruchu miejskim i jest bardziej elastyczna. Zużycie paliwa wydaje się być mniejsze w porównaniu do 1.8 16V co również ma dla mnie znaczenie. Z kolei 1.8 16V uchodzi za trwalszy i prostszy w budowie silnik. Z tego co mi wiadomo wymaga jednak bardziej agresywnej jazdy aby uzyskać satysfakcjonującą dynamikę zwłaszcza w mieście a to może się to wiązać z mniejszym komfortem użytkowania w codziennych warunkach.

Czy ktoś z Was ma doświadczenie z tymi jednostkami? Jak wypadają w codziennym użytkowaniu szczególnie w cyklu miejskim? Czy różnice w dynamice i kosztach utrzymania są na tyle znaczące że jednen silnik jest zdecydowanie lepszy od drugiego w tym zestawieniu?

Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i opinie! Pozdrawiam, Łukasz
Iukasz
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Sty 2025, 19:15

Iukasz napisał(a):Zależy mi na dobrym ruszaniu spod świateł i pewnym prowadzeniu w zakrętach
Dużego odczucia nie zaznasz przy sprincie z pod świateł bo to za mała jest różnica między tymi silnikami. Moim zdaniem bezpieczniejszym wyborem będzie silniki 1.8.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

20 Sty 2025, 12:39

Dzięki za odpowiedź ale muszę doprecyzować co miałem na myśli. Nie chodzi mi o ściganie się spod świateł czy o głupią jazdę ale bardziej o komfort codziennego poruszania się w mieście. Zależy mi na aucie które nie sprawia wrażenia "mulastego" przy ruszaniu i które dobrze radzi sobie na niskich obrotach szczególnie w ruchu miejskim. Chciałbym uniknąć sytuacji w których ciągle muszę machać skrzynią biegów na krótkich krętych odcinkach w mieście (np. 100–200 m) tylko dlatego że silnik nie daje rady na niskich obrotach. Chodzi o to żeby samochód dobrze odnajdywał się w dolnych rejestrach obrotów i nie wymagał ciągłego redukowania biegów np. podczas zwalniania do 35–40 km/h na czwórce.

Słyszałem że 1.6 VTi jednak lepiej daje sobie radę z niższymi obrotami niż 1.8 co jest zasługą zmiennych faz rozrządu. Dzięki temu silnik ponoć jest bardziej elastyczny w warunkach miejskich. Z drugiej strony wiem że 1.8 uchodzi za jeden z najbardziej niezawodnych i najmniej kosztownych w utrzymaniu spośród wszystkich jednostek benzynowych w C4 Picasso. I tu jest właśnie mój dylemat między wyborem prostej i taniej konstrukcji a tej bardziej pokrętnej ale za to dającej lepszy komfort jazdy
Iukasz
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...