Kubica najszybszy w Montrealu!

09 Cze 2008, 21:14

Robert Kubica z zespołu BMW-Sauber wygrał wyścig Formuły 1 o Grand Prix Kanady, siódmą eliminację mistrzostw świata.

Kubica został liderem klasyfikacji generalnej mistrzostw świata.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Drugie miejsce zajął partner Polaka z zespołu Niemiec Nick Heidfeld. Na trzeciej pozycji uplasował się Szkot David Coulthard z teamu Red Bull.

W niedzielę, w swoim drugim starcie w Montrealu, Robert Kubica odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w mistrzostwach świata Formuły 1.

Po starcie Polak utrzymał się na drugim miejscu, prowadził Brytyjczyk Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), który przed GP Kanady był liderem w klasyfikacji generalnej.

Przez pierwsze 15 okrążeń sytuacja w czołówce wyścigu nie zmieniała się. Prowadził Hamilton, Kubica jechał na drugiej pozycji tracąc do lidera początkowo około 3 sekund, później przewaga Brytyjczyka zaczęła minimalnie rosnąć. Trzeci był Fin Kimi Raikkonen (Ferrri), czwarty Niemiec Nico Rosberg (Williams), piąty Hiszpan Fernando Alonso (Renault), szósty Brazylijczyk Felipe Massa (Ferrari).

Na 17 okrążeniu na torze pojawił się safety car po wypadku, jakiemu uległ Niemiec Adrian Sutil (Force India). Jego uszkodzony bolid trzeba było usunąć z toru.

Gdy samochód bezpieczeństwa zjechał z toru pięciu kierowców prowadzących w wyścigu zjechało do boksów, aby zatankować samochody. Jako pierwsi boksy opuścili Kubica i Raikkonen, ale nie mogli od razu wyjechać na tor i włączyć się do walki, gdyż przy wyjeździe ze strefy serwisowej było zapalone czerwone światło.

W momencie gdy Polak i Fin zatrzymali swoje bolidy, wyjeżdżający z boksu jako trzeci Hamilton nie zahamował i uderzył w tył samochodu Raikkonena. To nie był jedyny "dzwon" - w samochód Hamiltona jeszcze lekko uderzył Niemiec Nico Rosberg (Williams).

Bolidy Hamiltona i Raikkonena zostały poważnie uszkodzone, obaj kierowcy musieli zrezygnować z jazdy.

Po wyjeździe na tor Kubica był 9. ale na czele byli zawodnicy, którzy jeszcze nie tankowali samochodów. Gdy oni zaczęli zjeżdżać, Polak powoli awansował, a na 41. okrążeniu wyprzedził swojego partnera z zespołu Nicka Heidfelda, który miał do pełna zatankowany samochód i wymienione opony. Było pewne, że już nie będzie do boksu zjeżdżał.

Kubica natomiast musiał bolid zatankować i zmienić opony. Polak po wyprzedzeniu Heidfelda początkowo nie mógł jechać z maksymalną prędkością, gdyż przed nim jechał Niemiec Timo Glock (Toyota), którego trudno było wyprzedzić.

Dopiero gdy Glock zjechał na tankowanie Kubica mógł pojechać zdecydowanie szybciej. Praktycznie na każdym okrążeniu toru nadrabiał po dwie sekundy, w efekcie zjeżdżając na tankowanie na 48. okrążeniu miał nad Heidfeldem ponad 25 s przewagi. To wystarczyło, po zatankowaniu i zmianie opon Kubica wyjechał na tor przed drugim kierowcą BWM-Sauber i prowadzenie utrzymał do mety.

Dzięki wygranej w GP Kanady Robert Kubica objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata.

interia.pl
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...