Kupię samochód - 15-16k diesel

03 Maj 2017, 01:04

Witam wszystkich :)
Aktualnie jeżdże fordem focusem mk1 3d 2.0 zetec z gazem. Na chwilę obecną rozglądam się za czymś większym, przede wszystkim 4 drzwiowym w dieslu. Dziennie robię ok 40-50km, pół na pół trasa/miasto.

Zależy mi na wygodnym samochodzie ze sporym zapasem mocy który posłuży mi parę dobrych lat. Myślałem przede wszystkim nad :
BMW e39 3.0d w manualu
BMW e46 3.0d w manualu

Dwa różne segmenty, swego czasu jeździłem e46 i uważam, że jest dość wygodnym samochodem stąd też się nad nim zastanawiam. Fajnie by było w m-paku coś znaleźć ale obawiam się, że nie ta cena. Co sądzicie ? Ewentualnie jakieś inne propozycję ? Pojemność do 3.0.
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Maj 2017, 08:54

Znalezienie BMW z 3.0d w sensownym stanie będzie trudne. Większość ma najechane z 400 tysięcy kilometrów, a jak jest zadbany egzemplarz to nikt się go nie pozbywa (do momentu większej awarii lub wypadku).
Konkurencja dla BMW to:
Mercedes W210 E270 lub E320CDI
Volvo S60 lub S80 2.4 D5
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Maj 2017, 08:55

Nie wiem czy dostaniesz w dobrym stanie 330d do 15 tysięcy a co dopiero w m-paku :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Maj 2017, 12:00

Ok, tak się spodziewałem, że w tej kwocie nie znadję niczego godnego uwagi. Zatem zejdźmy segment niżej, zaproponujecie coś w segmencie D ? Mocny diesel do 3.0 bądź jakaś mocna benzyna (mile widziane turbo) z możliwością włożenia gazu ?
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Maj 2017, 12:06

Tu nie chodzi o to, że segment zły, tylko akurat BMW będzie ciężko znaleźć w tej kwocie, tym bardziej z topowym dieslem i wyposażeniem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Maj 2017, 21:23

Polecicie coś zatem ?
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Szkło i stal – nowe alternatywy
    Branża motoryzacyjna nieustannie się zmienia. Kwestie związane z elektryfikacją układów napędowych, autonomiczną jazdą czy cyfryzacją produkcji stanowią z jednej strony poważne wyzwanie dla producentów, z drugiej ...
    Toyota Camry z klocków Lego
    Australijska Toyota pokazała w Melbourne pełnowymiarową replikę Camry nowej generacji zbudowaną w całości z klocków Lego. Samochód stworzył Ryan McNaught przy użyciu 500 tys. elementów. Toyota Lego Konstrukcja ...

03 Maj 2017, 21:29

Możecie mi coś powiedzieć o Lagunie 2 FL 2.0t ? Czy poliftowa laguna nadal w wyposażeniu standardowym posiada doświetlanie lawety ? SIlnik nadaje się do lpg ?
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Maj 2017, 21:31

Nieco poprawili elektronikę.

2.0T nadaje się pod LPG.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Maj 2017, 21:42

Silnik sam w sobie nie jest zbyt awaryjny ? Zmieszczę się w budżecie?
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Maj 2017, 21:47

Silnik sam w sobie zayebisty jest :ok: Znajdziesz coś
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Maj 2017, 21:53

Jeszcze tak dla pewności - e46 r6 w tych pieniądzach nierealne ? Mam możliwość wyjazdu do Niemiec po auto na co raczej się skuszę.
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Maj 2017, 21:59

Realne, ale z okolic 2000
W DE auta są droższe niż w PL, akcyza 18,6% na 2.0+
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Maj 2017, 22:00

R6 diesel z Niemiec, czy benzyna? Bo diesle to potrafią w kilka lat naklepać 300 tyś, wiesz na co się piszesz?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Maj 2017, 22:08

Trochę poczytałem, przemyślałem na spokojnie i powoli oddalam myśl o dieslu. Pierwsza myśl była taka gdyż obecnie w Focusie mam gaz z którym miałem początkowo parę przygód. No i spalanie potężne bo 2.0 spala +- 15l gazu. Sądzę, że jakieś r6 czy przykładowo 2.0t w lagunie wcale więcej tego gazu nie spali. Oczywiście w tym przypadku preferowałbym kupno benzyny bez gazu, który włożę już sam po zakupie.
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Maj 2017, 22:14

SzybkiLeszek napisał(a):No i spalanie potężne bo 2.0 spala +- 15l gazu


1. Albo masz skopaną instalację, silnik, sondy cokolwiek.
2. Albo jeździsz na dwójce po mieście.

15 litrów gazu to R6 Ci spali i to nie przy wolnej jeździe...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007