Kupno auta z homologacją na ciężarowe

02 Wrz 2009, 18:26

Witam,

Przeszukiwałem forum, ale nie mogłem doszukać się satysfakcjonującej odpowiedzi. Poza tym przepisy, jak wiadomo, wciąż się zmieniają... Może więc znajdzie ktoś jeszcze trochę siły w tym popularnym temacie

Otóż mam możliwość kupna samochodu z homologacją na ciężarowe (sprowadzony). Jeden zarjestrowany, inny nie. Obydwa bez kratki.Nie biorę go na firmę.

1. Czy w związku z tym lepiej byłoby, jeśli przerobiłbym go na osobowy? Wyjdzie taniej? Np. OC? Albo czy w ogóle ma to sens?
2. Czy w aucie z homologacją może jeździć więcej niż dwie osoby?

W tematach prawnych jestem kompletnie zielony i nie za bardzo jestem w stanie pojąć, dlaczego ludzie chętnie zmieniają na osobówkę.

Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdr
polaiev
Początkujący

Miejscowość: Poznań

04 Wrz 2009, 00:41

jeżeli kupujesz prywatnie i nie chcesz odpisywać VAT od zakupu lub paliwa to nie ma znaczenia czy kupujesz ciężarowy czy osobowy.

Jedyne problemy to:
1. możliwe różne stawki OC - musisz sam sprawdzić jakie są różnice
2. zakaz wjazdu i inne ograniczenia np. prędkość, przejście graniczne dla samochodów ciężarowych będą Cię obowiązywać.
3. obowiązek posiadania kratki - bez tego: mandat, brak przeglądu technicznego

Liczba miejsc w samochodzie zależy od tego co jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym - nie każdy samochód ciężarowy ma 2 miejsca. Sprawdź dokumenty.

Jeżeli nie chcesz mieć powyższych problemów to zmień samochód na osobowy np. tu:
[link wygasł]

pozdrawiam

Dariusz Sawicki
pozdrawiam

Dariusz Sawicki

Masz problem z rejestracją samochodu?
Daj znać zajmiemy się tym za Ciebie.
DariuszSawicki
Stały forumowicz

Miejscowość: Wrocław
Auto: Nie mam

04 Wrz 2009, 02:32

Wielkie dzięki.
Czyli przede wszystkim musiałbym założyć kratę, żeby mieć spokój. Myślałem, że może przepisy zdążyły się w tym względzie zmienić.

Na razie więc odpada to rozwiązanie.

Pozdrawiam!
polaiev
Początkujący

04 Wrz 2009, 09:49