Kupno BMW serii 3 E90/91

17 Sty 2018, 08:12

Witam

mam zamiar zmienić samochód i kwotą jaką dysponuje to 40tys zł. Zastanawiam się nad BMW E90/91 zaznaczam z góry, że nie jestem sebixem który marzy o śmigle w logo, zawsze podchodziłem z dystansem do BMW właśnie z faktu z wyrobionej opinii o tej marce w Polsce, jaka jest każdy wie, ale do rzeczy, przeczytałem dość sporo opinii o modelu i silnikach polecanych jednak nie do końca nasyciłem się tylko i wyłącznie opiniami z magazynów samochodowych. Auto kupiło mnie swoją agresywną sylwetką a przede wszystkim wersja touring ( mało które kombi wygląda tak dobrze ) interesuje mnie tylko wersja BENZYNOWA 2.0 i teraz tak, z tego co pamiętam tylko 143KM z przed liftingu do 2007r są polecane z faktu, że miały wtrysk pośredni ? czy wszystkie wersje benzynowe z przed liftingu posiadały wtrysk pośredni? jak sprawa wygląda w wersjach po liftingowych jeśli chodzi o silniki benzynowe 150/170 ( bo 320si 177 już wiem, że jest najbardziej awaryjną wersją ), nie ukrywam, że wolałbym wersje poliftingową 2008/09/10 i najlepiej 170KM ( zamierzam kupić auto na trochę dłużej dlatego zależy mi na w miare nowym roczniku )

pytanie zasadnicze, czy wersje poliftingowe oprócz bolączki wtrysku bezpośredniego i rozrządu umieszczonego przy skrzyni biegów chorują jeszcze na coś poważniejszego?, czy jest sens ładować się w ten silnik ? zaznaczam, że w roku robię średnio tylko 5-6tys km a szukam auta które posłuży mi na 4-5lat także mam nadzieje, że wszelkie większe serwisy by mnie ominęły po wymianie elementów podstawowych po zakupie.

jakie są ogólne opinie o tym samochodzie jeśli chodzi o awaryjność ? z góry mowie, że nie mam ciśnienia tylko i wyłącznie na BMW po prostu chciałbym sprawdzić tą wszechobecną opinie o tym królu polskich szos, tak naprawdę mało który samochód w tej kwocie i z parametrami które mnie interesują ( 2.0L Benzyna od 140KM ) mi się podobają. Brałem jeszcze pod uwagę Opla Astre J, UFO, Volvo S40 ( zaznaczam, że odpadają francuzy)
GranTurismo
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 23 01 2012
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 508 Allure
Silnik: 2.0 HDi 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

17 Sty 2018, 10:44

2.0 143KM ma wtrysk bezpośredni. Pośredni ma tylko 150 konna i Si a i któraś spod oznaczenie 318 ale nie pamiętam ile koni tam było.
Ogólnie e90 to fajne auto silniki 143 KM wywodzą się jeszcze z e46. Jeżeli nie trafisz na zajechany egzemplarz to posłuży, to chyba najpopularniejsza 2 litrówka R4. Wad wrodzonych nie ma są poprostu rzeczy które się najczęściej zużywają ale o tym już przeczytałeś. Jedynie jeżeli chodzi o elektrykę to musisz mieć ogarniętego gościa do BMW bo zwykły Janusz może się poddać po wymianie połowy auta bez efektu. Jak dla mnie auto warte polecenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sty 2018, 10:47

Przy takim przebiegu nawet jak trafi na coś zajechanego to dojedzie do celu :D

Generalnie tak jak Kao pisze, elektryka. To już nie stare E36, tutaj jest kupa czujników i mechanik musi być ogarnięty.

Co do konkurencji, to zupełnie inne auta. Nie do porównania. Raczej wrzuciłbym tu jakiegoś Mercedesa, Lexusa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Sty 2018, 15:30

Dziekuje za odpowiedzi, wiec jaka jednostke najbardziej polecacie od siebie? 320si 173 motor N45B20S jakie ma opinie? Bo natknalem sie na taka

„Poważne usterki jednostki napędowej pojawiały się już po kilku miesiącach użytkowania. Bardzo często po przebiegu na poziomie 30 tysięcy kilometrów silnik nadawał się wyłącznie do wymiany.”

Czy rozrząd przy skrzyni biegów jest umieszczony tylko w przypadku disla w n47 czy w benzynowych rowniez jest tragiczny dostep w przypadku wymiany? czy w silnikach z wtryskiem bezpośrednim występują problemy z odkładającym sie nagarem jak w przypadku tfsi czy THP ? Prosilbym o wiecej informacji, jakies szczegoly. Pozdrawiam

Edit : 320si odpuszczam, bo ponoć tam masakra się dzieje z cylindrami które są pokryte aluminium i pękają, plus od groma innych dziwnych historii. Więc teraz wybór między 320i 150/163/170
GranTurismo
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 23 01 2012
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 508 Allure
Silnik: 2.0 HDi 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

18 Sty 2018, 20:47

UP! ....
GranTurismo
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 23 01 2012
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 508 Allure
Silnik: 2.0 HDi 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

19 Sty 2018, 13:00

GranTurismo napisał(a):Czy rozrząd przy skrzyni biegów jest umieszczony tylko w przypadku disla w n47 czy w benzynowych rowniez jest tragiczny dostep w przypadku wymiany? czy w silnikach z wtryskiem bezpośrednim występują problemy z odkładającym sie nagarem jak w przypadku tfsi czy THP ? Prosilbym o wiecej informacji, jakies szczegoly.


W N47 rozrząd jest od strony ściany grodziowej. Do wymiany wyciąga się silnik lub skrzynię biegów.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają to do siebie, że na zaworach osadza się nagar.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avensis silnik 2.0 D-4D Powerboost
    Avensis 2.0 D-4D Powerboost rozwija moc 150 KM (o 26 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 350 Nm (w zakresie 1600-2800 obr./min., o 40 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Dzięki temu przyśpieszenie ...
    Isolde Holderied - Alpejska Błyskawica z Toyoty
    Isolde Holderied to jedna z najbardziej utytułowanych zawodniczek rajdowych świata. Uznawano ją nawet za następczynię legendarnej Michele Mouton. Startowała samochodami wielu marek, jednak największe sukcesy w rajdach WRC ...