Kupno pojazdu z ubezpieczeniem

10 Mar 2014, 17:57

Witam. Mam do was małe pytanko. Jeśli bym kupił samochód z ubezpieczeniem opłaconym jeszcze na rok to w takim razie jak to działa. Czy ja jeżdżę na jego ubezpieczeniu, czy jest coś przepisywane na mnie i czy muszę coś płacić. Jestem kompletnie w tym zielony.
dawidos726
Obserwowany

Prawo jazdy: 05 03 2014
Auto: Opel Corsa B

12 Mar 2014, 10:32

Od daty kupna samochodu, która widnieje na umowie KS, masz 30 dni na to, żeby się zdecydować, czy chcesz kontynuować ubezpieczenie które jest, czy chcesz je wypowiedzieć i zawrzeć umowę z innym ubezpieczycielem.
Jak zdecydujesz się na kontynuację, to musisz w ciągu tych 30 dni zgłosić się do ubezpieczyciela i zrobić rekalkulację składki plus spisać aneks do umowy ( zmiana danych na ubezpieczeniu ).
Jak zdecydujesz, że jednak umowę wypowiadasz i zawierasz z innym ubezpieczycielem, to musisz u tego ubezpieczyciela złożyć wypowiedzenie. Możesz to zrobić osobiście, listownie, mailowo, faksem. Liczy się data wypowiedzenia widniejąca na liście, mailu, faksie. Nie jak było kiedyś, że liczy się data, kiedy to wypowiedzenie trafi do ubezpieczyciela.
Jeszcze jedna ważna rzecz - jak zdecydujesz się na kontynuację ubezpieczenia, to musisz pamiętać, że ubezpieczenie jest ważne tylko do daty, jaka widnieje na umowie. Potem ubezpieczenie wygasa. Nie przechodzi jak kiedyś automatycznie na następny okres. Musisz więc pamiętać, żeby spisać nową umowę z bezpieczycielem.
Jeżeli jednak wypowiesz umowę i zawrzesz z innym, to po zakończeniu ubezpieczenia, przechodzi ono automatycznie na kolejny okres, a ubezpieczyciel ma obowiązek wcześniej przypomnieć ci o tym, że ubezpieczenie się kończy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Mar 2014, 00:40