Kupno samochodu do ok. 10000

16 Gru 2017, 22:45

Czołgiem Panie i Panowie, nazywam się Mateusz, jestem z Torunia i planuję zakupić nową furkę.
Dzisiaj sprzedałem swoją x3 3.0d i chciałbym zakupić jakąś w miarę tanią, bezproblemową furmankę do ok 10000, aczkolwiek jest możliwość podskoczenia do 15000.
Większość tras to będzie miasto, czasem gdzieś dalej. W przyszłości prawdopodobnie cotygodniowe wyjazdy w jedną stronę ok. 200-300km.

Szukam samochodu, które będzie w miarę bezproblemowy, tani w eksploatacji i ewentualnej awarii, no i jak ktoś mi przy****** to żeby mnie tak serce nie bolało. Już dziękuję za samochody za kwotę 40+, bo nie wiem czy moje serce wytrzyma kolejne rysy zrobione przez baranów nieszanujących cudzego mienia na parkingach.
Szczerze to przeorałem całe forum, ale już sam nie wiem. Wiem, że powinienem brać benzynę, ale stare konstrukcje pokroju 1.9 tdi 90km (szczerze mówiąc sam nie wiem czemu :D - taka b5, czy octavia1)
mnie kuszą ze względu na przyszłe trasy, a do benzynki musialbym wtedy gaz zakładać.

Moje typy:
- Octavia 1 - głównie benzynowe, ale ta 90 konna wersja też mnie korci.
- Passat b5 - tedeiki
- Renault megane 2, 1.6 16v
- Astra G 1.6 8v

Z chęcią przytuliłbym coś większego np. bmw 5 e39 (tak wiem, że ani to tanie w eksploatacji ani w naprawie :D), ale zbyt duże ryzyko składaka. Ogólnie samochód w miarę komfortowy za niewielką cenę.
zen1o
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Bmw x3

17 Gru 2017, 08:43

Kupisz takiego tdi, który już swoje pół miliona przejechał, nie wiem czy będzie bezproblemowy. Do tego dorzuć nagrzewanie się po 10 km w zimie :mrgreen:

Paserati przez drogi przednio zawias nie jest autem tanim w eksploatacji (w odniesieniu do wartości)
Astra g, hmm w takiej kasie odpuściłbym, przejedź się to zobaczysz. Poszukałbym raczej vectry c 1.8 za te ok. 12k
Co do megane nie mam zdania, chyba troszkę gorzej z kwestią awaryjności niż 1 gen
Jeśli odpowiada Ci nuda octavii to ok. W tej wersji możesz poszukać laurin klement.

zen1o napisał(a):Z chęcią przytuliłbym coś większego np. bmw 5 e39 (tak wiem, że ani to tanie w eksploatacji ani w naprawie :D), ale zbyt duże ryzyko składaka.


A myślisz, że passaty w tedeiku to nie składaki? Boszzz
Koszty utrzymania zresztą podobne

IMO poszukaj vectry c 1.8/122 lub 307 1.6/110
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Gru 2017, 16:03

Fajną opcją będzie jeszcze Astra H 1.8 125km.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Gru 2017, 21:10

Nie wiem jak podchodzisz do auta ale przesiadać się z X3 do astry to będzie spory szok. Chcesz coś ze starego vaga to celuj w Octavię i Seaty, mniejsze prawdopodobieństwo zajechanego łupa. Każdy psioczy ze vagów nie warto kupować bo mają spore przebiegi, no i co z tego jak nastukają drugie tyle a inne peżoty i renófku będą po 3 remontach. Znam wiele osób co jeżdżą vagami (zresztą każdy ich zna wiele :naughty: ) no i ile osób płacze że musi wkładać tysiace w naprawy? No ilu? 1/10? Tłuką km i nic nie robią poza podstawą. Ja sam osobiście zwolennikiem vaga nie jestem ale trzeba przyznać że dla 1.9 przebiegu grubo po 500 nie są straszne i nie ma czego się bać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Gru 2017, 09:39

Fakt, tym bardziej że w wersji jednostki 1.9 TDi 90km praktycznie nie ma się co zepsuć jeżeli chodzi o osprzęt diesla gdzie naprawy byłyby drogie- brak dwumasy i turbina bez zmiennej geometrii łopatek, więc silnik o praktycznie minimalnym ryzyku. Ewentualnie szukaj mocniejszej wersji 110km, ale tam sprawdź stan koła dwumasowego.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Funkcja automatycznej jazdy w korkach Audi AI
    Prezentując funkcję automatycznej jazdy w korkach Audi AI, cztery pierścienie pokazały pierwszy na świecie system umożliwiający zautomatyzowaną jazdę na poziomie 3. Podczas jazdy w korku lub w powolnym ruchu na autostradzie, ...