Kupno Skody Fabii/Octavii, ale z jakim silnikiem???

28 Lis 2012, 13:14

Witam
Planuję niedługo zakup salonowej Skody Fabii/Octavii (jeśli się uda finansowo). Mam pytanie: Z jakim dokładnie silnikiem warto kupić te samochody? Myślę że maximum mocy to będzie 1,4 - 85km lub trochę więcej. Nie znam się na tym za bardzo.
Czy warto kupić Skodę Fabię z najsłabszym silnikiem 1,2 (60 km)?
Kryteria to: bezawaryjność, oszczędność. Nie zależy mi na wielkich osiągach, tak żeby wyciągał 150 km na autostradzie.
Jakie silniki polecacie, a jakich unikać?

ps. Preferuję raczej benzynowe (tańszy zakup).

Proszę o pomoc. POZDRAWIAM!!!
ernie1234
Nowicjusz

Auto: opel vectra

09 Gru 2012, 07:50

Po mimo tego że sam mam Fabie nie poleciłbym Ci tego auta. A dlaczego? Już Ci to wyjaśniam
1.0 50KM – Totalne nieporozumienie, jazda takim samochodem to zwykła męka. Przyspieszenie do „setki” w prawie 22 sekundy. Pod żadnym względem nie warto interesować się tym silnikiem. Plus jest taki, że silniki te nie były oferowane w Polsce. Najczęściej są to egzemplarze z prywatnego importu.

1.2 64KM – trochę większa moc niż w podstawowym wariancie, jednak nie jest to jeszcze na tyle duży przyrost, żeby swobodnie się przemieszczać. Spalanie na poziomie 7 litrów jest zdecydowanie za duże. Nie polecam.

1.4 60/68KM – Pomimo zwiększonej pojemności jeszcze nie ma poprawy. Te dwa silniki znane są z wcześniejszych modeli Skody, chociażby Favorit. Szereg usterek tego silnika sprawia, że należy się dobrze zastanowić zanim kupimy Fabię z tym silnikiem. Pojawiają się problemy z układem chłodzenia, co powoduje przegrzanie silnika. Zdarza się, że efektem tego jest wypalenie uszczelki pod głowicą. Jeżeli samochód jeździ w większości po mieście, należy wymieniać łańcuch rozrządu razem z kołami co 50 000 kilometrów. Zaletą tego jest jedynie to że bez problemu można założyć instalacje gazową.

Natomiast o Octavii nie będe się wypowiadał bo po prostu dużo o niej nie wiem dlatego też polecam przeczytać ten artykuł ;)