Kupno Toyota 4 runner 3.0 v6

04 Gru 2009, 16:30

WITAM jestem nowy
chcę kupić auto terenowe z silnikiem benzynowym co sądzicie o toyocie ma to być II generacja 4 runnera tak do 15 tys zł .
Miał z was ktoś z takim samochodem do czynienia :?:
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

04 Gru 2009, 17:06

napisz po co Ci taki wynalazek, potrzebny jest?, może dla lansu ? :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

04 Gru 2009, 17:07

fajne autko jako wycieczkowóz, duże i wygodne, ma duużo jadu, wiadomo V-ka ma duży moment, części nie najtańsze ale jakość dobra, silniczek żywotny daje rade nawet z większymi kołami,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2009, 17:14

Wezyrro napisał(a):napisz po co Ci taki wynalazek, potrzebny jest?, może dla lansu ? :mrgreen:

auto potrzebne na co dzień do pracy i na wypady w Bieszczady a wszystka przez dojazd do domu około 0,8 km żwirówka koleiny błoto a w zimie duża ilość śniegu auto nie będzie jak na razie używane w ekstremalnym terenie :grin:
a ile łyknie taki potwór na 100 km lpg
A może macie jakieś inne propozycje wygodnych aut z dużym bagażnikiem i napędem 4x4 w tej cenie :?:
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

04 Gru 2009, 17:19

to jak tylko Ci się podoba to bierz pan śmiało, awaryjnośc jak dbasz to mała, bez lpg na jakieś 17 litrów bądź gotowy w trybie mieszanym. Dużo tanich części z anglików do II jest. I fajnie się jeździ, zarówno szutry i inne takie jak i autostrada. Manual wyjątkowo nie fajny do miasta :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

04 Gru 2009, 17:22

Wezyrro napisał(a):to jak tylko Ci się podoba to bierz pan śmiało, awaryjnośc jak dbasz to mała, bez lpg na jakieś 17 litrów bądź gotowy w trybie mieszanym. Dużo tanich części z anglików do II jest. I fajnie się jeździ, zarówno szutry i inne takie jak i autostrada. Manual wyjątkowo nie fajny do miasta :mrgreen:

wszystko fajnie tylko roczniki stare a jak w nich jest z korozją maja taki problem jak corolla i inne Japończyki
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

04 Gru 2009, 17:23

Wezyrro napisał(a): Manual wyjątkowo nie fajny do miasta :mrgreen:
lepsiejszy aftomat :wink:
a spalanie zależy od sandała :mrgreen: znam takich co poniżej 27 nie schodzą :mrgreen:


piotrekk1984 napisał(a):wszystko fajnie tylko roczniki stare a jak w nich jest z korozją maja taki problem jak corolla i inne Japończyki
stare japończyki nie mają problemów z korozą :mrgreen: mój ma 20 lat i jak patrze na 10 letnie miśki to twierdze że mój jest w wyjątkowo dobrym stanie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2009, 17:29

ha da się do się to prawda jest :mrgreen: mi właśnie w tych okolicach po mocnym sandale spalił :mrgreen:

co do korozji, to wiadomo, że coś tam może byc, bo auta te mają już swoje lata, i niejednokrotnie w terenie po jakiś zaniedbanym zarysowaniu może coś byc, np u mnie maska jest do lakierowania, i kilka miejsc na rantach drzwi, ale to sie robi raz, albo wcale i olewa :mrgreen:

i jeżeli chcesz dostojnie pokonywac, nasze drog, to powiem Ci, że w terenówce nawet bez mostu z przodu buja jak na statkach i nie jest jak to ludzie zazwyczaj myślą : mega komfortowo. Ale cały urok w tym dla nas :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

04 Gru 2009, 17:35

a na co zwracać szczególnie uwagę podczas kupna czy wszystkie miały blokadę lsd
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

04 Gru 2009, 17:39

no to co w każdym aucie, generalnie to na 1 miejscu rama, sprawdź ją dobrze, a potem po kolei wszystko jak leci: silnik, skrzynia napędy itp, masz w przyklejonych ładnie to napisane.

a co do blokad to niewiem jak jest w II generacji, ale w III jest do wyboru blokada 100%, lsd , albo wolny dyfer :mrgreen:

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 17:41 ]
pewnie tak samo jest
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

04 Gru 2009, 17:44

a co oznacza to lsd
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

04 Gru 2009, 17:47

piotrekk1984 napisał(a):a co oznacza to lsd
limited split differential -> polecam google nie kłamie za bardzo :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2009, 17:53

a ja jedynie mogę Ci przytoczyc słowa kolegi @Karsona bo nie chce mi się samemu pisac , mam nadzieje, że Pan moderator się nie pogniewa, dobrze wyjaśnia o co kaman, a temat był niedawno, więc wystarczyło wpisac w opcję szukaj albo googla użyc :cool: :mrgreen:



Karson napisał(a):po kolei. mechanizm różnicowy jest w każdym moście.
blokada może być tego mechanizmu w postaci automatycznej (lsd, torsen itd) oraz pełna (ARB, oryginalne fabryczne itd).
LSD to taka częściowa blokada - bardziej działa na psyche niż w terenie :mrgreen:
pełne blokady mostów ma fabrycznie niewiele aut - patrol, pajero.

każda blokada blokuje oba koła jednej osi tak, że idzie na nie ta sama siła (moment obrotowy) ale:
częściowa blokada przy dużej różnicy przyczepności podłoża (np jedno koło stoi na asfalcie, drugie na trawie) odpuści i przeniesie część momentu na koło o gorszej przyczepności.
pełna blokada cały czas przenosi ten sam moment obrotowy na oba koła.

nie mylić blokady mostów z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego!


[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 17:56 ]
ps jak się @pocieszny nudzisz to looknij sobie do działu car audio tam kontynuuję pechową walkę z radiem :mrgreen: na razie 1:0 dla maszyny :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

04 Gru 2009, 18:07

Wezyrro napisał(a):a ja jedynie mogę Ci przytoczyc słowa kolegi @Karsona bo nie chce mi się samemu pisac , mam nadzieje, że Pan moderator się nie pogniewa, dobrze wyjaśnia o co kaman, a temat był niedawno, więc wystarczyło wpisac w opcję szukaj albo googla użyc :cool: :mrgreen:



Karson napisał(a):po kolei. mechanizm różnicowy jest w każdym moście.
blokada może być tego mechanizmu w postaci automatycznej (lsd, torsen itd) oraz pełna (ARB, oryginalne fabryczne itd).
LSD to taka częściowa blokada - bardziej działa na psyche niż w terenie :mrgreen:
pełne blokady mostów ma fabrycznie niewiele aut - patrol, pajero.

każda blokada blokuje oba koła jednej osi tak, że idzie na nie ta sama siła (moment obrotowy) ale:
częściowa blokada przy dużej różnicy przyczepności podłoża (np jedno koło stoi na asfalcie, drugie na trawie) odpuści i przeniesie część momentu na koło o gorszej przyczepności.
pełna blokada cały czas przenosi ten sam moment obrotowy na oba koła.

nie mylić blokady mostów z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego!


[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 17:56 ]
ps jak się @pocieszny nudzisz to looknij sobie do działu car audio tam kontynuuję pechową walkę z radiem :mrgreen: na razie 1:0 dla maszyny :mrgreen:

po pierwej ;) @Karson zaznaczył tylko co to LSD nie mówił jak działa ani że jest tego w pierniki i troche rodzajów ;) ani też że w niektórych LSD moment rozpinania blokady można ustalić (w różny sposób i jest to trudne) nie pisze też że LSD może przenosić do 70% momentu (wersje mniej cywilne :mrgreen: ) i nie napisał najważniejszej rzeczy kierowca nie ma żadnego wpływu na moment rozpięcia blokady (to jest w zasadzie jedyna wada "nieprzewidywalność") inna sprawa że w samochodzie ciągającym przyczepe lepsze będzie LSD niż blokada, ogólnie jest tego na wypracowanie na srone lub więcej a sorry nie chce mi sie tyle pisać więc odesłąłem kolege do google ponieważ tam znajdzie tonę materiałów na temat LSD rodzaju jaki ma/będzie miał w swoim samochodzie, tego jak się tego używa i o co naklepiej zadbać żeby było sprawne jaknajdłużej :wink:
blokada 100% w zwykłym samochodzie jest potrzebana tylko wtedy jak kierwnik mysli jajami a nie głową :mrgreen:
po wtaroj ja tam się na ałdio nie znam :mrgreen: zwłąszcza na jakiś tubach i innych takich u mnie ma dziłać i to wystarcza :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2009, 18:28

opis jest tylko ogólną informacją o blokadach (a w zasadzie ich rodzajach) i jest wycięty z tematu o mech.różnicowych :mrgreen:


4R w terenie (czyt. w terenie ) potrafi spalić 100/100 :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce