Łada niva vs reszta świata

22 Wrz 2013, 00:55

marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Paź 2013, 23:50

Sądzę, że Dmaxem też bym dał radę. Ma dobre resory. Może nie za pierwszym razem, ale z pewnością udałoby się. Wciąga taka zabawa, będę musiał sprawdzić moje przypuszczenia niedługo 8). Żeby tylko znaleźć podobny wjazd.
Garażer
Początkujący
 
Posty: 57
Auto: Opel Astra
Rok produkcji: 1998

16 Paź 2013, 07:33

Atakując ten podjazd fabrycznym De maxem najpierw dowiesz się, co to jest kąt zejścia a potem ramp owy. :mrgreen:
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

17 Sty 2014, 00:32

Nie wjechałby pickupem? D-Max ma 25 stopni zejścia i rampowy, na filmie nie wygląda tak stromo. Natomiast kąt wjazdy to 55, a zjazdu 60. btw, moja połówka jak oglądała ten film to zapytała od razu czy się jakiś wywrócił, hehe.
Garażer
Początkujący
 
Posty: 57
Auto: Opel Astra
Rok produkcji: 1998

17 Sty 2014, 19:35

Tutaj reosry nie mają dużo wspólnego, tzn praca zawieszenia ma ale przede wszystkim nawet jeśli przeszedłbyś przodem to pewnie został byś długim tylnym zwisem którego kąt jest pewnie jeszcze pomniejszony przez belkę z hakiem. Do tego musiałbyś mieć coś więcej niż oponę klasy HP :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sty 2014, 12:11

Mnie się wydaje, że na tym filmiku na tym podjeździe jest nie tyle stromo, co raczej ślisko. Dlatego auta mają problem podjechać. Zresztą widać jak zaklejone są opony i widać jak zjeżdżają w dół, mimo wciśniętych hamulców - koła są zablokowane, a auto jedzie w dół. Więc problem nie w tym, że jest stromo, tylko że jest mokro. A jak jest mokro i jest taki podjazd z takim fajnym błotkiem, to jest zabawa :yes: I tutaj ważniejszy jest chyba napęd na 4 koła ( nie na 2 osie ) plus dobre opony ( bieżnik ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2014, 00:10

Zauważ że tutaj próbują same króciaki, natomiast pick-up miałby również problem właśnie z długim tylnym zwisem paki, fakt że nie zauważyłem aby K260 przyhaczył swoim dość długim tyłkiem jednak pick-upy mają dłuższy, do tego brak możliwości napędzenia się + średnio czyszczące się opony i mamy efekt. O przebiegu krzywej momentu i mocy też tutaj można wspomnieć. Myślę że takie coś automat jest w stanie zrobić lepiej i sprawniej niż manual. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sty 2014, 00:37

Kamera bardzo spłaszcza obraz . Oglądając filmy z własnych przejazdów wiem gdzie musiałem się wdrapać , na ekranie wygląda to na znacznie łatwiejsze niż jest z perspektywy kierowcy.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM