Ładowanie akumulatora

10 Lis 2009, 00:23

Witam mam problem z prostownikiem, gdyż kupiłem prostownik do aku i nie mam na nim pokręteł do ustawiania amperarzu, wedle tej skali co jest na prostowniku to aku 45ah powinien się ładowac niecałe 7 godzin a z tego co mi wiadomo to powinno się ustawić na mały amperarz i powinno się ładowac conajmniej 12 godzin i nie wiem co mam z tym fantem zrobić. Wogóle nie wiem co oznacza ta zapalona dioda czerwona i zielona podczas ładowania ? Czasami się wszystkie trzy świecą podczas ładowania. W instrukcji tylko tyle wyczytałem że jak się świeci czerwona to jest rozładowany a jak zielona to naładowany ale nigdzie nie pisze że się świecą dwie naraz ?? Foto tego dziwnego prostownika poniżej:

Zdjęcie
slig2
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Polska

10 Lis 2009, 11:56

Pewnie jest tak(wg rysunków pod diodami),że jak akumulator jest rozładowany,to się świecą wszystkie diody i w miarę jego ładowania gasną.Jak akumulator całkowicie się naładuje,to będzie świeciła tylko zielona.Co do amperarzu - prostownik jest na 6A i może(a raczej powinno) być tak,że jak akumulator jest calkiem rozładowany,to ładuje on prądem 6A,a w miarę ładowania ten prąd maleje.Ładować trzeba go tak długo,aż będzie świeciła tylko zielona dioda.Przy taki prostowniku nie jeseś w stanie obliczyć ile godzin ma się ładować akumulator - czy 5 czy 6 czy 10 czy 12.Wszystko zależy od tego,do jakiego amperarzu maleje prąd ładowania w stosunku do naładowania akumulatora.
Zasada jest taka,że akumulator 45Ah należy ładować prądem 4,5A przez 10 h.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2009, 15:44

MotoAlbercik napisał(a):Pewnie jest tak(wg rysunków pod diodami),że jak akumulator jest rozładowany,to się świecą wszystkie diody i w miarę jego ładowania gasną.Jak akumulator całkowicie się naładuje,to będzie świeciła tylko zielona.Co do amperarzu - prostownik jest na 6A i może(a raczej powinno) być tak,że jak akumulator jest calkiem rozładowany,to ładuje on prądem 6A,a w miarę ładowania ten prąd maleje.Ładować trzeba go tak długo,aż będzie świeciła tylko zielona dioda.Przy taki prostowniku nie jeseś w stanie obliczyć ile godzin ma się ładować akumulator - czy 5 czy 6 czy 10 czy 12.Wszystko zależy od tego,do jakiego amperarzu maleje prąd ładowania w stosunku do naładowania akumulatora.
Zasada jest taka,że akumulator 45Ah należy ładować prądem 4,5A przez 10 h.


Właśnie że nie jak jest aku rozładowany to zaraz po podłączeniu świeci się czerwona i zielona i po 14 h ładowania aku nadal się paliła czerwona i zielona i na tym zakończyłem ładowanie aku. Moim zdaniem ten aku jest już do wyrzucenia i dlatego może się dwie diody świecą. Nowy aku już zamówiony w czwartek albo w piątek będę miał Futurę to sprawdzę na nowym aku i naładowanym jak te diody będą świecić i dam znać ....
slig2
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Polska

10 Lis 2009, 18:51

Możesz podłączyć amperomierz(może być taki w zwykłym mierniku uniwersalnym - jest tam max do 10A) i sprawdzić,czy ten prostownik wogóle ładuje.Zrób to,zanim wywalisz kasę na nowy akumulator,który może się okazać całkiem dobry.Może się okazać,że uszkodzony jest prostownik.
No i pytanie,dlaczego uważasz,żeten akumulator co masz jest już do wyrzucenia?Dlaczego ci się rozładował i w jakich okolicznościach?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lis 2009, 00:05

Amperomierz podłączałem prostownik jest sprawny ładuje, aku jest do wymiany bo sprawdzałem go u znajomego mechanika i pokazał że ma za małe napięcia aku itp, bo rozważałem jeszcze że może alternator fixować. A historia tego akumulatora jest taka że kupiłem auto, pewnego dnia zobaczyłem że klemy nie są przykręcone i odrazu je przykręciłem odrazu podejrzewałem że aku jest podmieniony na jakiś stary bo nawet nie mieli czasu przykręcić klem. Ale przed zimą naładuje go sobie ze dwa miesiące temu, dolałem wody destylowanej bo było sucho jak ch...a, naładowałem go było wszystko ok aż pewnego dnia jadąc przez miasto zatrzymałem się do sklepu czekając na kobiete wyłączyłem auto a wcześniej miałem włączone radio, nawiew na szybę przód i ogrzewanie tylniej szyby. Kobieta wróciła ze sklepu próbuje odpalić auto akumulator zakręcił się ze dwa razy i zdechł i obudził się tylko przy podłączeniu go na krótko przez kable. I tu zaczełem szukać przyczyny i okazało się że ten aku jest wogóle za słaby do mojego auta i że muszę mieć większy. Auto stojąc 24h bez odpalenia już miało problem z rozruchem i znowu trzeba było go na kabelki brać i startował. Tak już wiesz dlaczego uważam że jest zepsuty i trzeba było wywalić kasy na jakiś dobry akumulator Centra Futura z 3 letnią gwarancją i parę latek na nim pojeździć bez przygód. Myślę że nikogo nie zanudziłem moją historią :lol:
slig2
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Polska

11 Lis 2009, 10:01

slig2 napisał(a):nawiew na szybę przód i ogrzewanie tylniej szyby


Po zgaszeniu auta takie odbiorniki się wyłącza szczególnie ogrzewanie tylnej szyby bo to zżera akumulator jak ch...a.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Renault Supercinq Baccara
    Baccara to superwyrafinowana wersja Renault Supercinq: skórzana tapicerka i kierownica pokryta skórą, dopasowane wnętrze w beżowych tonacjach, gałka dźwigni zmiany biegów pokryta czarną skórą, ...

11 Lis 2009, 11:48

PrezesArtek napisał(a):Po zgaszeniu auta takie odbiorniki się wyłącza szczególnie ogrzewanie tylnej szyby bo to zżera akumulator jak ch...a.


Wszystko zawsze wyłączam nawiewy ogrzewanie radio i światła :)
slig2
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Polska

11 Lis 2009, 19:23

No tak -jak koledzy piszą,przy wyłączonym silniku,nie należy używać takich odbiorników jak ogrzewanie szyby,dmuchawa.Te odbiorniki pożerają bardzo dużo prądu.Nawet jak będziesz miał nowy akumulator i będziesz tak robił,to też go szybko wykończysz.
Co do Futury - bardzo dobry wybór,w szczególności z tego powodu,że mają one wysoki prąd rozruchowy.Jak dobrze pamiętam są też bezobsługowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lis 2009, 12:00

MotoAlbercik napisał(a):Co do Futury - bardzo dobry wybór,w szczególności z tego powodu,że mają one wysoki prąd rozruchowy.Jak dobrze pamiętam są też bezobsługowe.


I mają 3 lata gwarancji a wszystkie pozostałe tylko 2 lata i do tego futura ma na 2 lata assistance w Polsce. Ale cena tego akumulatora robi swoje ....
slig2
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Polska

14 Lut 2010, 14:04

Ja z elektryki elektroniki jestem noga czy może ktoś opisać jak sprawdzić ładowanie prostownika tzn jakim prądem ładuje. Mam taki stary od taty ruski jakiś i pokrętło od mocy prądu ale nie wiem ile jest na najsłabszym a ile na najmocniejszym.
Wiem że trzeba zrobić miernikiem ale jak to podłączyć, bezpośrednio pod klemy prostownika??
zima2005
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Toruń

14 Lut 2010, 18:33

Nie bo zrobisz spięcie. Sprawdzasz tak jak na rysunku czarny kabel od miernika do plusowego zacisku na prostowniku a drugi kabel od miernika do klemy. Tylko nie zapomnij przepiąć miernika na pomiar do 10A.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

19 Mar 2011, 13:40

MotoAlbercik napisał(a):No tak -jak koledzy piszą,przy wyłączonym silniku,nie należy używać takich odbiorników jak ogrzewanie szyby,dmuchawa.Te odbiorniki pożerają bardzo dużo prądu.Nawet jak będziesz miał nowy akumulator i będziesz tak robił,to też go szybko wykończysz.
Co do Futury - bardzo dobry wybór,w szczególności z tego powodu,że mają one wysoki prąd rozruchowy.Jak dobrze pamiętam są też bezobsługowe.



No tak ale czy na wyłączonym silnku zapłanie działa ogrzewanie szyby i dmuchawa raczej nie no chyba że chodziło ci o atko na zapłanie daj znac bo u mnie podgrzewanie szyby się nie wyłańcza
orgazmorajder
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: czarnków