

Do tej pory system V2H mógł być wykorzystywany wyłącznie przez pojazdy w pełni elektryczne, jak na przykład Mitsubishi i-MiEV, jednakże od niedawna model Outlander PHEV jest traktowany, jako auto w 100 procentach elektryczne, ponieważ jego silnik nie pracuje po podłączeniu pojazdu do systemu V2H. System V2H pozwala używać Outlandera PHEV w roli awaryjnego źródła zasilania, dzięki czemu w razie potrzeby energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze trakcyjnym auta zasili artykuły gospodarstwa domowego. To pierwsza tego typu funkcja hybrydowego samochodu elektrycznego typu plug-in. W rezultacie, zarówno obecni, jak i przyszli właściciele Outlandera PHEV będą mogli wykorzystywać system V2H*3.
POLECAMY Skuteczny system odzyskiwania energii kinetycznej
Ponadto, firma oferuje również opcjonalny zasilacz 1500W AC100V*4, który umożliwia Outlanderowi PHEV bezpośrednie zasilanie urządzeń elektrycznych w sytuacjach awaryjnych lub podczas spędzania czasu na świeżym powietrzu.
*1. Vehicle to Home.
*2. Możliwość podłączenia do systemu SMART V2H firmy Mitsubishi Electric Corporation, systemu EVPower Station firmy Nichicon Corporation oraz systemu Tsubaki eLINK firmy Tsubakimoto Chain Co.
*3. Przyłączenie do systemu V2H jest możliwe wyłącznie w modelach wyposażonych w gniazdo szybkiego ładowania.
*4. Zasilacz 1500W AC100V generuje energię elektryczną wystarczającą na zaspokojenie potrzeb przeciętnego domu przez cały dzień - przy w pełni naładowanym akumulatorze - i nawet przez 10 przy pełnym zbiorniku paliwa.
źródło: Mitsubishi