Laguna 1.9 DCI . Panewki.

09 Wrz 2013, 18:50

Witam.
Przy rozruchu po dłuższym postoju stuka mi cos w silniku przez jakies 2 sekundy. Stawiam, ze to panewki.
I mam pytanie czy mogę sobie je wymienic jeszcze przed ich obróceniem. Co z tym się wiąże?
Czy koszty robocizny są duże??
Bo same panewki są tanie.
Laguna52
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Zator (ok. Oświęcimia)
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Laguna II FL
Silnik: 1.9 DCI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

09 Wrz 2013, 21:37

Panewki raczej nie stukają prze 2s na zimnym silniku.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

09 Wrz 2013, 22:16

Więc co waszym zdanie to może być?
Zawsze po postoju dłuższym niz 3-4 godziny przy rozruchu stuknie ...
Laguna52
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Zator (ok. Oświęcimia)
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Laguna II FL
Silnik: 1.9 DCI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Paź 2013, 12:37

Mi się wydaje,że wszystko świadczy o tym,że to panewki,jeśli Ci się obróciły a to się zdarza w tym silniku często to koszty naprawy będą bardzo wysokie,wręcz nieopłacalne,dlatego jeśli to to to nie opłaca się remontować silnika tylko po prostu kupic nowy,ale moge się mylić,daj znać co i jak :)
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

23 Paź 2013, 12:11

Dlaczego uważasz, że to panewki?

Masz problemy ze smarowaniem (ciśnieniem oleju)? Czy stuki dochodzą na trasie i pod obciążeniem?

Przecież stukać (zwłaszcza w dieslu) może wiele rzeczy. Jak pojedziesz do mechanika i od razu mu powiesz, że panewki, to wypłaty zabraknie.
jaszek7777
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 15 04 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W201
Silnik: 2.5D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1987

23 Paź 2013, 17:25

a smarowanie to nie przypadkiem wchodzi w skład uszkodzonych panewek?
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

23 Paź 2013, 21:00

jeśli to sie okaze prawdą to wydatek rzędu 4000-4500 tyś zł czeka,więc to jest nieopłacalne bo problem pewnie za jakiś czas znów się powtórzy,najlepsze rozwiązanie jak to będzie ten przypadek to kupić inny silnik z małym przebiegiem w dodatku sprawdzony.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

23 Paź 2013, 22:07

jak puka na panewkach to znaczy ze już po, kolega tak miał, niestety szlif jedynie, lepiej to zrobić zanim coś jeszcze innego siądzie
rafalo12
Nowicjusz
 
Posty: 14
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Vw Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2013, 22:22

no ale jak zrobi szlif to po pewnym czasie pewnie też wyjdzie ten problem ponownie mi sie wydaje.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

28 Paź 2013, 18:41

Co do szlifu to wiele zależy od tego, ile warstwy trzeba zebrać oraz od tego, kto go wykonuje.
jaszek7777
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 15 04 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W201
Silnik: 2.5D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1987

02 Lis 2013, 16:00

Ja bym zaczął od sprawdzenia koła pasowego,które lubi stukać tuż po odpaleniu silnika,od tego bym zaczął.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)