Laguna 2 1.6 16v 2002r. - cięzko odpala

02 Maj 2014, 22:16

Witam wszystkich :)

Znalazłem wiele podobnych tematów, jednak zaden nie odzwierciedlał mojego problemu w całości, stąd mój temat z prośbą o pomoc, sugestie...zacznę od początku;

Od pewnego czasu mam problemy z autem; na początku samochód przygasał na wolnych obrotach, jednak po wyczyszczeniu przepustnicy problem ustąpił, ale nadal występował problem z nierówną pracą silnika i drżeniem. Teraz problem jest większego kalibru; zaczęło się od tego, ze auto nagle zgasło podczas jazdy, problem był z odpaleniem, jednak po odpięciu na chwile akumulatora i podociskaniu wszystkich wtyczek, bezpieczników, itp, samochód zapalił i przez pewien czas był spokój. Od kilku dni mam problem z odpaleniem samochodu; jeśli zapali, to na zimnym silniku, lub na chwile zapali i zgaśnie. Podczas jazdy zapali się często servis, oraz kontrola poślizgu..taka, która się zapala przy wyłączeniu esp i już wtedy wiem, ze auto nie zapali po wygaszeniu silnika.
Dodam, że auto nie zgaśnie, wszystko jest ok, jednak ponowny rozruch silnika nie jest już możliwy...sytuacja kilkakrotnie miała już miejsce. Jeszcze jedna rzecz, jaką zauważyłem, że w okresie, odkąd pojawił się ów problem, podczas jazdy niekiedy odczuwam szarpnięcie....szarpnie raz i pozniej już auto płynnie jedzie..co jakiś czas pojedyńcze szarpnięcie występuje. Serwis i kontrolka poślizgu gasną po wyłaczeniu i ponownym załączeniu zapłonu.

Starałem się jak najlepiej opisać problem. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie :)
tomas2602
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 03 06 1985
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Laguna 2
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Maj 2014, 08:55

Chyba będzie potrzebna dokładna diagnostyka - dobrze by było podłączyć się pod komputer w momencie jak auto nie chce odpalić. Przyczyn może być dużo - np. brak iskry, który może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem położenia wału. Może też świrować cewka zapłonowa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Maj 2014, 10:18

Jeśli chodzi o czujnik, kiedyś już z nim problemy miałem..auto odpalało po kilku próbach uruchomienia. Wyczyściłem i było ok. Co do cewki; dodam, że niekiedy pojawia się również ikona rozruchu (pomarańczowa), więc być może kolego jesteś blisko prawdy ;)
Temat założyłem, ponieważ zanim udam się do warsztatu, staram się chociaz wykonac podstawowe czynności idąc za radami kolegów bardziej obeznanych w temacie.
W Wielki Piatek nie mogłem się w ogóle dostać do samochodu; zwarcie na przekazniku..podawało prad na pompe paliwa, nawet na postoju, przez co doiło akumulator.

W poniedziałek udam się na diagnostykę, więc napiszę w temacie, co mi zdiagnozowano. Jedno jest pewne; fundusz, który miał być przeznaczony na wymianę tarcz z klockami, opony, oraz przednie zawieszenie, dojdzie do puli na zakup innego auta ;)
tomas2602
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 03 06 1985
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Laguna 2
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Maj 2014, 17:57

Przeczesałem cały internet od kazdej strony i w żadnym opisie nie widzę towarzyszącej temu wszystkiemu świecącej kontrolki servis wraz z kontrolką poślizgu. Zamówiłem sobie klipa na Allegro...
tomas2602
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 03 06 1985
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Laguna 2
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Maj 2014, 06:11

Podszarpywanie to na 99% cewki. Przerobiłem to w Sceniku 1,8 16V. Problem nasilał się gdy silnik musiał przyspieszać z 5-cioma osobami na pokładzie..! Po wymianie problem zniknął.
Co do odpalania,to wszystko wskazuje na problem elektryczny. Za czary przy odpalaniu w tych seriach silników często odpowiada koło zmiennych faz. W każdym egzemplarzu objawy są inne. W jednym może być jak u ciebie,a w drugim po kilku zgaśnięciach silnik nie chce zapalić aż przestygnie. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Maj 2014, 11:45

Do tej pory nie rozwiązałem problemu przez wzgląd braku czasu..od rana do wieczora praca. Jutro zajmę się tym od samego rana.
artur73 napisał(a):a w drugim po kilku zgaśnięciach silnik nie chce zapalić aż przestygnie. :)

U mnie nie zapala w ogóle juz po zgaśnięciu ;) Na zimnym odpali, po przejechaniu ok. 2 km zapala się servis z towarzyszącym mu szarpnięciem i podczas przyśpieszania również szarpnie, po ujęciu gazu gaśnie i trzeba czekać aż znowu ostygnie, zanim zapali :)
tomas2602
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 03 06 1985
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Laguna 2
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...

09 Maj 2014, 13:43

Jestem po wizycie w warsztacie..auto zostało.
Ponoć komputer pokazuje błąd wszystkich wtrysków, nic poza tym. Będzie dzwonił, gdy wszystko będzie jasne. Ciekaw jestem kosztów z tym związanych...
tomas2602
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 03 06 1985
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Laguna 2
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Maj 2014, 15:09

Te auta z tymi9 silnikami akurat z tego słyną,pomaga przeprogramowanie sterownika(zmiana oprogramowania,w ASO Renault wiedzą o co chodzi)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Maj 2014, 21:58

Problem rozwiązany. Cała wina leżała ponoć w przekaznikach...ktoś nieudolnie tam ingerował; polutowanie na nowo pod puszką z przekaznikami, oraz "przyuczenie silnika"...w momencie gdy się auto nagrzało, nie było przewodności....było to bardziej fachowo ujęte w słowa..powiedzialem to tak, jak zrozumiałem ;) tak mi odpowiedzial diagnosta, na moje zapytanie o przyczynę...poza tym żadnych innych części zamiennych nie stosował.

Na chwilę obecną auto zapala na dotyk, wczoraj i dziś zrobiłem łącznie 350km i żadnych problemów. Ponadto silnik z falującymi obrotami, na chwilę obecną pracuje równo, trzymając odpowiednie obroty...w ogóle samo odpalanie auta jest jakby "żwawsze" ;) Teraz dopóki auto sprawne,, biorę się za jego równie sprawną organizację sprzedaży.
Jedno jest pewne; z daleka od francuzów..to samo mi polecił diagnosta. Powiedział mi coś takiego, cytuję;
"jesli Renault, to tylko w benzynie..więc sobie wyobraz, co jest dalej..."
Cena za naprawę Lani - 200zł

Dziękuję za zainteresowanie tematem i pozdrawiam wszystkich Forumowiczów :)
tomas2602
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 03 06 1985
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Laguna 2
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002