Laguna I 2.0 8v 113km B+G. Gaśnie na zimnym silniku

09 Wrz 2010, 19:12

Mam problem z Laguną po odpalniu jej czy to na benzynie lub gazie silnik pracuje równo i wszystko jest ok. Dopiero podczas jazdy np. przy dojeżdzaniu do skrzyżowania i po wciśnieciu sprzęgła gaśnie i dzieję sie tak dość często. Gdy rozgrzeję się to już wszystko pracuje ładnie i nie zdaża się to już. W czym może być problem?
piotrek.456
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Garwolin

10 Wrz 2010, 12:35

Gaśnie na benzynie,czy gazie?! Czy, to nie ma znaczenia?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2010, 12:51

Gaśnie na gazie i na benzynie niema różnicy.
piotrek.456
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Garwolin

10 Wrz 2010, 15:15

Spróbuj przeczyścić silniczek krokowy i przepustnice. Jeśli to nie pomoże będziemy szukać dalej.
A czy odłączałeś przedtem na dłużej akumulator?
wlodi
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Lublin

10 Wrz 2010, 15:16

A jak działa ssanie?!Jeśli ok.,to sprawdź szczelność układu dolotowego(dopływ powietrza do silnika,obudowa filtra powietrza),nie miałeś nigdy żadnego wystrzału?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2010, 16:42

Do sprawdzenia byłby też czujnik temp. silnika. Na jego podstawie ECM daje ssanie. Jak jest uszkodzony to może być tak, że ECM daje ssanie na ciepły silnik i dlatego gaśnie.
Ale zacznij jak pisał kolega wyżej od krokowca.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, czy wiesz, kiedy wyprzedzasz?
    Wyprzedzanie sprawia problemy wielu kierowcom. Często można zaobserwować łamanie przepisów ruchu drogowego przez osoby wykonujące ten manewr. W niektórych sytuacjach kierujący nie zdają sobie nawet sprawy, że ...
    Toyota Corona 1957 rok
    Pierwsza Corona pojawiła się na rynku w 1957 roku. Początkowo Corona była oferowana z litrowym silnikiem o mocy 33 KM. W 1959 roku został on zastąpiony nowym 45-konnym silnikiem o tej samej pojemności. Kompaktowy samochód ...

10 Wrz 2010, 18:49

Odnalazłem usterkę była nieszczelność w układzie dolotowym. Pęknięty wąż (ten gruby w którym jest też jakiś czujnik) przy filtrze i urwana jakaś rurka od instalacji gazowej która była w niego wkręcona. Uczelniłem tą dzióre jak narazie prowizorycznie taśmą ale wymyśle coś innego. Tylko pojawił się kolejny problem po zalepieniu tej dzióry wolne obroty wzrosły do 1100 - 1200. I teraz pytanie jak to wyregulować? Tak odłączyłem akumulator żeby zrobić trochę miejsca, czy to spowodowało rozrególownie jakiegoś komputera
piotrek.456
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Garwolin

10 Wrz 2010, 19:38

Jeśli długo stał bez aku. to mógł się zresetować. Więc należało by po zresetowaniu odpalić normalnie auto i nic nie ruszać, nie gazować, niech po prostu swobodnie sobie pochodzi aż włączą się wiatraki.
wlodi
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Lublin

10 Wrz 2010, 20:30

A to on ma jakąś samo regulacje?

[ Dodano: 12 Wrzesień 2010, 17:06 ]
No niestety moje szczęście nie trwało długo dziś znowu gasł kilkakrotnie do puki sie nie rozgrzał. czy to może być wina zaworów? Ile może kosztować regulacja zaworów są to zwykłem mechaniczne zawory regulowane płytkami. Nie mam pojęcia dlaczego nie zastosowano chydraulicznych.
piotrek.456
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Garwolin

13 Wrz 2010, 12:44

piotrek.456 napisał(a):A to on ma jakąś samo regulacje?


Po zresetowaniu kompa i po uruchomieniu silnika zbiera ponownie informacje. Więc jeśli po resecie go np przegazujesz to zbierze je błędnie.

piotrek.456 napisał(a):[ Dodano: 12 Wrzesień 2010, 17:06 ]
No niestety moje szczęście nie trwało długo dziś znowu gasł kilkakrotnie do puki sie nie rozgrzał. czy to może być wina zaworów? Ile może kosztować regulacja zaworów są to zwykłem mechaniczne zawory regulowane płytkami. Nie mam pojęcia dlaczego nie zastosowano chydraulicznych.


A nie straciło auto na mocy?
wlodi
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Lublin

13 Wrz 2010, 20:07

Zrobiłem dziś regulację zaworów zobaczymy jak zachowa się jutro rano po ostygnieciu. Wymienili 6 płytek wiec coś tam było raczej nie tak. Ale mechanik nie powiedział mi nic konkretnego "klient chce regulację zaworów to ma" tyle usłyszałem
piotrek.456
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Garwolin