Laguna II - problem ze skrzynią biegów

01 Lut 2010, 19:10

A z tego co opisujesz to wyskoczył wodzik w samej skrzyni - masz na 5 biegu - sprzęgło działa prawidłowo ( gaśnie ci silnik jak puszczasz sprzęgło) - dźwignią możesz zmieniać biegi lecz one nie wchodzą nawet nie możesz go wybić z biegu na którym został - typowy objaw uszkodzonego wodzika bez rozebrania skrzyni się nie obejdzie.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • 01 Lut 2010, 19:42

    Poczytałem o tych Lagunach,wszędzie przewija się problem z tymi cholernymi skrzyniami biegów,komuś tam też zaczęła rzęzić ,czyli to jest typowe dla tych skrzyń ,w serwisie dowiedział się,że naprawa będzie oscylować w granicach 3 tysięcy zł,w końcu kupił skrzynię za 1600 zł i wymienił.Jeśli Piotr ma rację to tutaj nie obejdzie się bez specjalistycznego warsztatu.Nikt z tych ludzi,którzy mieli awarie skrzyń nie naprawiał jej ,gdyż to jest nieopłacalne,jeśli to nie wina wybieraka to ja zastanawiałbym się nad wymianą skrzyni,to rzężenie jest niepokojące.Wystarczyłoby wylać olej i zobaczyć czy nie ma w nim opiłków Jeśli będą to wszystko jasne,to najlepsza metoda sprawdzenia czy nie doszło do zatarcia jakiegoś elementu.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8577
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    01 Lut 2010, 21:40

    piotrpz87 napisał(a):A z tego co opisujesz to wyskoczył wodzik w samej skrzyni - masz na 5 biegu - sprzęgło działa prawidłowo ( gaśnie ci silnik jak puszczasz sprzęgło) - dźwignią możesz zmieniać biegi lecz one nie wchodzą nawet nie możesz go wybić z biegu na którym został - typowy objaw uszkodzonego wodzika bez rozebrania skrzyni się nie obejdzie.


    Dziękuję za konkretną diagnozę.

    Szczerze mówiąc coś w tym stylu obstawiałem od początku, bardziej intuicyjnie nawet, bo nie jestem specem w tej dziedzinie. Ale to jest chyba rzeczywiście zgodne z tym, czego można by spodziewać, biorąc pod uwagę sytuację przed awarią.
    Jedna rzecz mnie tylko zastanawia: do awarii doszło w czasie manewrowania na niskich biegach (1-ka, wsteczny, nie wiem czy 2-ka w ogóle była wrzucana), jak zatem doszło do "zakleszczenia" skrzyni na jakimś wysokim biegu, może tej 5-ce?

    I z jakiego powodu taki wodzik mógł zostać uszkodzony? Gdybyś mógł parę słów na ten temat dorzucić, byłbym bardzo wdzięczny.

    [ Dodano: Pon Lut 01, 2010 22:10 ]
    PhantomASA1 napisał(a):Poczytałem o tych Lagunach,wszędzie przewija się problem z tymi cholernymi skrzyniami biegów,komuś tam też zaczęła rzęzić ,czyli to jest typowe dla tych skrzyń ,w serwisie dowiedział się,że naprawa będzie oscylować w granicach 3 tysięcy zł,w końcu kupił skrzynię za 1600 zł i wymienił.Jeśli Piotr ma rację to tutaj nie obejdzie się bez specjalistycznego warsztatu.Nikt z tych ludzi,którzy mieli awarie skrzyń nie naprawiał jej ,gdyż to jest nieopłacalne,jeśli to nie wina wybieraka to ja zastanawiałbym się nad wymianą skrzyni,to rzężenie jest niepokojące.Wystarczyłoby wylać olej i zobaczyć czy nie ma w nim opiłków Jeśli będą to wszystko jasne,to najlepsza metoda sprawdzenia czy nie doszło do zatarcia jakiegoś elementu.


    Opiłków w oleju może nie być, bo tam jest zdaje się silny magnes zainstalowany i je dość dokładnie zbiera.
    Rzężenie pochodzi ponoć z uszkodzonego łożyska, ale czy to ma być powód, żeby kupować całą skrzynię, używaną przecież, a więc nie wiadomo w jakim stanie? Bo tak sobie myślę, że jeśli rozbiorę tę i wymienię co trzeba, to będę miał pewną, jakby po regeneracji. Gdy w tej kupionej niespodzianki mogą mnie dopiero czekać.
    Takie dylematy...
    :)
    Kamil1234
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: zagranica

    02 Lut 2010, 15:00

    Jeśli chodzi o te opiłki, to w automatycznych skrzyniach też są magnesy a ci którzy zajmują się ich naprawami bardzo często oceniają stan skrzyni na podstawie wyglądu oleju, czyli obecności bądź nie opiłków w nim.Tylko faktem jest ,demontują w tym celu misę olejową i patrzą do wnętrza filtra oleju.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8577
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Lexus Landau
      Koncepcyjny Lexus Landau zadebiutował w 1994 roku. Auto wywołało spore zainteresowanie. W ofertach marek klasy premium trudno było wtedy znaleźć hatchbacka segmentu C, królowały natomiast klasyczne sedany. Koncept ...