Laguna III Coupe?

25 Maj 2015, 00:07

A w czym jest gorsza 20-letnia blacha od nowej? Pewnie rdzą. W przypadku skrzyni, to nie wiesz skąd pochodzi. Myślisz, że każda pochodzi z rozebranego anglika, którego nikt nie katował. Prawda może być taka, że te 1.5 tysiąca wydasz w błoto, bo skrzynia będzie z jakiegoś padła po 400 tys km. Nikomu na rękę nie jest tworzyć produktu wiecznego, a taki, który ma za sobą już jedno auto, w drugim na pewno będzie miał kaprys. Bo kto rozbiera samochody w dobrym stanie? Jedynie złodzieje i spryciarze.

Pełnowartościowy produkt może stracić z 30-40% ceny nowego. Nie więcej. Więc w tych skrzyniach za 1.5 tysiąca doszukiwałbym się niespodzianki.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

25 Maj 2015, 11:18

Po Twoim poście śmiem twierdzić, że masz problemy z czytaniem generalnie, nie mówiąc już o tym ze zrozumieniem :roll: Przeczytaj jeszcze raz mój poprzedni post, jeśli będziesz potrzebować to nawet kilka razy. A potem podziel się swoimi odczuciami :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14195
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Maj 2015, 15:02

Miałem się nie wtrącać ale... kupowanie pewnych części typu skrzynia biegów w salonie jest głupie i ten kto twierdzi że tak się powinno robić jest skrajnym teoretykiem.
Tym bardziej ze np: skrzynia dsg do 3letniego golfa będzie kosztować połowę jego wartości...

yyy zrobiłem dla Ciebie kawał dobrej roboty :mrgreen: tak żebyś mógł spokojnie powielać mity siedząc przed kompem i pewnie ucząc się do prawa jazdy którego jeszcze nie masz :twisted:

Byłem w salonie wieśwagena i dowiedziałem się o passka segment ten co laguna a niżej od ałdi/BMwe/Lexa itp.

Passat tsi/tdi ma dwa programy serwisowe (jakoś się nazywają) pierwszy przegląd tdi/tsi do koszt prawie 1k każdy następny to 1,4k co 15tyś.km. do tego duży przegląd przy 90tyś.km. około 2k jeżeli nie będzie trzeba dołożyć np: klocków co raczej jest pewne.
Ewentualnie jest jeszcze opcja serwisu co 30tyś.km. tylko że trzeba wymieniać oliwę co 15tyś. za 600zł .

Więc podsumowując yyy Twoje mity jaki to lexus jest drogi to serwis passka do 90tyś.km. kosztuje tyle samo co Lexa ISa a przy 90tyś.km. teoretycznie może wyjść taniej o 1k. chociaż nie musi. Więc gdzie ta Twoja mitologia???
Czy może chcesz polemizować co ci się szybciej zepsuje turbo gniot tsi czy wolnossak V6 z lexa???

Co do tej Twojej reni pobieżnie się dowiedziałem że podstawowy serwis kosztuje około 900zł. a ten duży około 2k. więc jak chcesz to zgłębię szczegóły bo znowu się może okazać taniość tylko z pozoru.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10885
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Maj 2015, 15:26

Po pierwsze prawko mam.
Po drugie TSI akurat jest złym przykładem, ponieważ jest awaryjny i wymaga bardziej szczegółowych przeglądów.
Po trzecie przegląd (90 tys) Passata kosztuje 2 tysiące, a Lexusa 3100. Więc na prawdę, sam siebie wkopałeś.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

25 Maj 2015, 17:04

yyy napisał(a):Po drugie TSI akurat jest złym przykładem, ponieważ jest awaryjny i wymaga bardziej szczegółowych przeglądów.

I znowu Twoja nie wiedza :ok: Wszystkie wersje to tsi nie ma już innych silników i ich serwis jest taki sam dla wszystkich zwykłych pojemności. Teraz nawet tdi vs tsi kosztuje bardzo podobnie chyba że coś się zepsuje w tdi.

Duży przegląd podałem cenę gdy nic nie dokładamy np: klocków hamulcowych bo jak to dołożymy to wyjdzie też około 3k. Więc pomyśl logicznie zanim napiszesz coś.

Do 100tyś.km. koszty serwisu w ASO ISa i passka są takie same więc nawet jeżeli wyjdzie drożej o 1k. to nie bądź tak pewny w 100% że jest to problem przy autach dwóch różnych segmentów i co nie gadać w bardzo wysokich cenach zakupu bo 1k to jest bzdet na przestrzeni 100tyś.km.

I jeszcze rozumiem gdyby można było do tsi zamontować lpg ale tak naprawdę do obu nie zamontujesz lpg tak żeby się opłacało.

Oczywiście już nie wspomnę o cichym komentarzu pana w salonie co do spalania tsi które w mocniejszych wersjach przebija LSa V8.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10885
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Maj 2015, 17:23

Gdyby dołożyć klocki. A gdyby dołożyć silnik, okazałoby się, ze serwis Lexusa jest tańszy. A gdyby dołożyć 5 silników, to by nagle się okazało, że Lexus jest wiele tańszy. Ale to NICZEGO nie dowodzi. Z resztą koniec tego spamu.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najlepszy samochód dostawczy 2016 roku
    Konkurs przeprowadzili dziennikarze z czasopism branżowych i portali transportowych – VANekstra.pl, Ciężarówki, Polski Traker i Samochody Specjalne oraz 4Trucks.pl. Zespół jurorów na podstawie jazd ...

25 Maj 2015, 17:48

yyy napisał(a):Gdyby dołożyć klocki. A gdyby dołożyć silnik, okazałoby się, ze serwis Lexusa jest tańszy. A gdyby dołożyć 5 silników, to by nagle się okazało, że Lexus jest wiele tańszy. Ale to NICZEGO nie dowodzi. Z resztą koniec tego spamu.


Jesteś typem człowieka któremu łopatologicznie trzeba tłumaczyć każdy szczegół...

Napisałeś że 3k za serwis lexa w aso to dużo nie wiedząc co było wymieniane więc Ci odpisałem że w aso wieśwagena cena wyjściowa to około 2k więc też nie wiemy co może być zużyte. Więc proszę Cie nie ośmieszaj się bo nawet jeżeli wystąpi różnica przy autach prestiż vs ekonomia w wysokości 1k to jest błahy temat.

A tak ogólnie masz rację ... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10885
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Maj 2015, 17:50

Czy nie czytałeś tego tematu, co ci wysłałem? Autor uwzględniał wymiany osobno.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

25 Maj 2015, 18:02

yyy napisał(a):Czy nie czytałeś tego tematu, co ci wysłałem? Autor uwzględniał wymiany osobno.


Dobra niech Ci będzie serwis lexusa w ASO kosztował po zrobieniu 100tyś.km. 1k. więcej...niż passata tsi.
Potwierdzam mega różnica, dyskomfort dla kierownika Lexa że został oszukany a kawa w salonie mu nie smakowała... :ok:

Od dzisiaj polecam passata bo 1k dzielone na 100tyś.km. hmmm to jakieś 1grosz ( jeden grosz) na kilometr trasy... a to już nie przelewki :mrgreen: .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10885
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Maj 2015, 18:11

Panowie, niema co sie kłocić :)
Zeby była jasnosc, przedstawie skad wzięła się laguna, która w zasadzie po zaczerpnieciu wiedzy na ten temat przez ostatnie dni jest juz nieaktualna.
Generalnie jakis czas temu zalozylem temat apropo fajnego auta do 40k.
moje typy to były wtedy Passat b6/b7, A4 B8, BMW E60, E90 - stąd to porównanie i wymarzone e92. w międzyczasie odradziliscie mi passaty, okazalo sie ze e60 jest drogie w utrzymaniu, więc zostało a4 posiadające srednie opinie, E90 i E92. Niestety nie moge znalezc nic sensownego z e92 w tym budzecie i juz przestałem sie łudzic, wtedy zobaczylem na ulicy lagune coupe ii postanowilem dowiedziec sie czy moze satnowic realna alternatywe, pełnowartosciowa - dziś juz wiem ze nie. Zawsze podobał mi sie Lexus is, rozsadny wydawał się byc 220d-> niestety znów jest jakies ale ...;/ więc padło na Is 250 o którym toczy sie rozmowa jak alternatywy dla wspomnianej wczesnie e90 i a4 oraz insignii.
Generalnie chciałbym fajne autko które bedzie wygladalo dynamicznie ( jestem jeszcze mlody i efekt wizualny jest dla mnie bardzo ważny), musi sie fajnie zbierac i jego utrzymanie nie kosztowac worka pieniedzy -> nie chce sobie odmawiac zbyt duzo i zyc tylko po to by utrzymac auto.
Nie zamierzam odwiedzac ASO bo mnie zwyczajnie nie stac aby płacic więcej praktycznie za to samo ( wiem teraz pewnie pojawia sie hejty po co ci auto na ktore cie neistac itp) ale poprostu uwazam ze poza aso tez mozna serwisowac auto. Generalnie chcialbym aby sprawdzil sie schemat z poprzednich aut Dobry mechanik + czesci np z intercars.
rocznie robie z 12 tys. km wiec auto nie bedzie jakos bardzo zylowane i bede o nie dbał, ma raczej posluzyc przez kilka lat wiec chce rocznik 06'+ (nie starszy niz moj poprzednik)
tak oto wyglada cala historia.
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

25 Maj 2015, 18:33

Zawsze musisz coś przeboleć. Możesz szukać Renault Coupe, ale zarówno w Megance, jak i w Lagunie musisz się pogodzić z dość szybką utratą wartości. Jak nie boisz się spalania, to Subaru Impreza lub Nissan 350z. Jak lubisz roadstery, to przykładowo Mazda MX-5. A jak jesteś gotowy nadwyrężyć budżet, to proponuję Honda S 2000. Nietypowa, przez co utrata wartości śmiesznie niska.

Chyba, że nie szukasz samochodu sportowego.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

25 Maj 2015, 18:48

nie to ma byc glowne auto nie weekendowe ;) dojazd do pracy, na wakacje itp wiec bez hardcoru ;) tak jak mowie idealnie te cechy lączą dla mnie insignia wjakiejs fajnej wersji 5d, e90, e92, a4 b8 i lexus is 250, zaczalem tez czytac o tej ostatniej generacji Accorda 2.0 ben ale podobno mułowaty strasznie.
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

25 Maj 2015, 18:52

E92 to przebrany sedan o praktyczności coupe. Nie będzie się on różnił znacząco od moich typów. Poszaleć możesz na przykład w 350z, a jak ci zależy na praktyczności, to IS250. A przypomnij, z kim masz na te wakacje jeździć? Bo jak masz pełną rodzinę, to zapomnij o jakimkolwiek coupe. A jak sam/ z wybranką, to zakup coupe jak najbardziej wskazany.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

25 Maj 2015, 18:55

z wybranka ;)
auto 2 osobowe odpada, najmniejsze co to lexus, czyli jednak warto? rozumiem ze czesci dostane wlasnie w normalnych stacjonarnych sklepach typu inter itp? czy wiecej zabawy ejst z szukaniem?
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

25 Maj 2015, 19:03

Koledzy próbowali ci uświadomić, że tanie części do ISa to używane z allegro. Ty decyduj, czy się na to godzisz. I mam jeszcze drobne pytanie; Na prawdę da się do 40 tys znaleźć niebitego ISa?
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169