Laguna III Coupe?

17 Maj 2015, 22:22

Koledzy, jakis czas temu pytałem was o porade ws. auta, chcialbym auto dla mlodego, tak o fajnym wygladzie (mozna powiedziec rzucajacym sie w oczy ale w dobrym stylu) bardzo napalilem sie na BMW e92 z poczatku produkcji (budzet 40k zl) jednakze niebardzo moge znalezc jakiekolwiek ciekawe ogloszenia....

nadzieje odzyly kiedy zobacyzlem lagune III coupe...

2 znajomych uzytkuje renówki z dieslem 2.0 dci i sobie chwala

generalnie:
-czy ta renówka to dobre auto?
- jaki silnik warty uwagi? osiagi (prawie na pewno bylby chip) a spalanie
-jak to wykonane jest w srodku? tandeta? czy jednak troszke lepsze plastiki? (moze to glupie ale wyznacznikiem jest passat b6 w highline, spodobalo mi sie tam wnetrze )
- jak z zamiennikami? nieplanuje odwiedzac AS0

i najwazniejsze, to czego sie najbardziej boje, czy jezeli kupie ja np za 40k to czy za te 2-3 lata bedzie ona warta chociaz ze 20...?
warto tyle wydac na to auto?
dzieki pzodrawiam.
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

17 Maj 2015, 22:44

hej,moim zdaniem spadek wartości będzie o wiele większy niż byś wybierał w samochodach z rynku niemieckiego to wiadome,40k za Renault Laguna 3?,moim zdaniem o wiele za dużo jak na ten samochód w tej kwocie śmiało możesz poszukać czegoś lepszego,w tym budżecie o e92 myślę,że będzie graniczyło z cudem znalezienie czegoś w sensownym stanie..a jeśli znajdziesz to pewnie jakieś barachło.

mówisz,że ma się rzucać w oczy to może :

Subaru Impreza WRX STI ? -choć tutaj kwota może nas trzymać
BMW E46 Coupe? (wersja po faceliftingu)
Mercedes-Benz CLK ?

to tlyko takie propozycje tylko,a co do wnętrza to renault jak renault lipa w środku no i tyle,co do silnika to według opinii ,nie stwarza on jakiś większych problemów,co do cen części to może być różnie.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

17 Maj 2015, 22:48

Szacun za gust :ok: Mnie też cholernie podoba się to auto :oops:
W zasadzie to zwykła Laguna III, a więc części tanie i łatwo dostępne (chyba, że mamy na myśli części blacharskie to już ciężko). Drożej robi się, gdy na pokładzie jest system 4control - wszystkie koła skrętne. Silniki w zasadzie wszystkie ok. Unikałbym diesli 3.0-3.5. Złotym środkiem wydaje się 2.0t. Z tego co kojarzę benzynka 3.5 z Nissana, więc na pewno będzie bezawaryjnie... i emocjonująco :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14195
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Maj 2015, 22:53

F4RT jest dobrym silnikiem. Ale w takim budżecie pewnie weźmiesz cokolwiek się pojawi na rynku. Mimo obecności o połowę tańszej wersji hatch, tu płaci się wyłącznie za wygląd. Zauważenie, że strasznie traci na wartości i sugerowanie innego auta jako lepsze jest dziwne. Poza tym porównanie Renault i BMW? L3 jest miękka, a seria 3 sportowa.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

17 Maj 2015, 23:02

czyli mozna powiedziec ze jest warty tych pieniedzy? bo gust gustem ale jednak cyferki troche na mnie działaja, i jezeli mam stracic w ciagu 3 lat kolo 20k+ to troche cienko

co do e46 za stara konstrukcja (nieumneijszajac) ale neistety kazdy mlody gniewny kupuje juz takie auto po 10k ( w tej bryle) i lata psujac wizerunek
clk nie bardziej clc- ale rpzeszkadza mi tam stare wnetrze
impreza to juz inny poziom kosztow utrzymania, az takiego hardkoru mi nie trzeba, ale dziekuje za propozycje
plusem zarowno laguny coupe i e92 jest to ze sa stosunkowo swieze i szczegolnie laguny jest niewiele na ulicach.
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

18 Maj 2015, 00:00

mike1735 napisał(a):Z tego co kojarzę benzynka 3.5 z Nissana


No i to jedyny sensowny silnik w L3 Coupe, ale niestety praktycznie niedostępny w PL, od ubiegłego lata oglądałem praktycznie każdą jaka była na allegro/otomoto i zazwyczaj albo to były sztrucle albo handlarze, z kolei sprowadzenie to złodziejska akcyza 18,6% :/
hmd
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MORPHOZ - ciekawa stylistyka samochodu elektrycznego
    Samochód koncepcyjny Renault MORPHOZ z nadwoziem o długości 4,40 lub 4,80 m (w zależności od wersji) przy szerokości 2 m i wysokości 1,55 m to crossover z napiętymi i zmysłowymi liniami nadwozia. Jego stylistyka łączy ...

18 Maj 2015, 01:01

Fakt #1 każdy samochód w danym segmencie traci na wartości mniej więcej tyle samo %. To nie jest tak, że Laguna straci 30%, a BMW 10%... BMW mają wyższą cenę startową i dlatego nie spadną tak nisko w tak krótkim czasie. Po około 15 latach ceny się zatrzymują na pułapach kilkunastu tysięcy i wtedy już utratę wartości liczysz u mechanika. Ale jest to tylko analiza. Wartość e92 możesz ocenić po wartości e46 sprzed 6 lat... Ale wszędzie są błędy pomiaru
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

18 Maj 2015, 03:51

w dalszym ciagu nie wiem czy warte zachodu auto :D aczkolwiek dziekuje za kazdy post:) :naughty:
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

18 Maj 2015, 10:01

W zasadzie kupując auto, które "mniej traci na wartości" nie kupujesz auta dla siebie, tylko dla kogoś, kto potem je od Ciebie kupi :roll: tzn w zasadzie dla siebie, bo przy odsprzedaży dostaniesz więcej, a nie oddasz auto za pół darmo. Chodzi mi jednak o to, że jesteś uzależniony od rynkowych preferencji - bo auto X za kilka lat odsprzedam korzystniej, jednak nie podoba mi się takim stopniu oraz nie spełnia tak dobrze moich potrzeb jak samochód Y.
Generalnie kupno coupe nie należy do racjonalnych, więc po co się przejmować takimi drobiazgami jak utrata wartości? :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14195
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Maj 2015, 10:03

Ale patrząc z drugiej strony, kupując coś taniego i mało tracącego na wartości za kilka lat uzbierałby te 60 tysi... I by mógł kupić coś porządniejszego.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

18 Maj 2015, 10:36

Uważasz, że auto za 40k typu Laguna nie jest porządne? :sly: To jakie jest to "właściwe"?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14195
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Maj 2015, 11:37

Nie kierujmy się na rozmowę o gustach. Moim zdaniem lepiej będzie kupić auto typu Lexus IS200/IS300, gdzie kosztem będzie przede wszystkim paliwo, a za 4 lata kupić Lagunę Coupe za 15, 20 tysięcy. Wtedy utrata wartości będzie miała małe znaczenie (auto będzie miało 10 lat). Z resztą Laguna tylko udaje sportowy samochód. Z resztą jak większość pseudo coupe.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

18 Maj 2015, 12:42

Znaczy zeby byla jasnosc, nie interesuje mnie typowo sportowy charakter taki dosc hardcorowy, bo wtedy bym pewnie myslal o jakims m3 e46, ja potrzebuje auta do poruszania na codzien, na wakacje itp, ktore bedzie efektownie wygladalo i zapewnialo zadowalajace osiagi tj dla mnie hmm jakby to.opisac, ponizej 9 do setki, znajomy ma grand scenica z 2.0 dci 150 i dynamika mi starcza a domyslam.sie ze laguna jest lzejsza i doszedlby chip, wazne jest tez to.aby auto zuzywalo rozsadne ilosci paliwa czyli zarowno w bmw jak i lagunie interesowalby mnie max 2.0, co do lexusa to interesowalby mnie, ba chetnie bym kupil 220d wyglad super, utrata wartosci super, prestiz, mocy tez wystarczajaco ale wszedzie czytam fatalne opinie :( z kolei 2,5 raczej za duzo pali dla mnie idealem w tej sytuacji jest wspomniane e92 ale no chyba niestety nie w moim budzecie, dozbieranie przez te kilka lat jak ktos wyzej wspomnial nie wchodzi w gre, gdyz wiazalo by sie to z rezygnacja z innych rzeczy a to bez sensu tylko zbierac i odmawiac sobie wszystkiego, pozatym mysle ze za te 4 lata bede mial juz inne priorytety ;) tak wiec wchodzi w gre wstrzymanie sie ale max z 3-4 mies wiec dozbierac by sie udalo nie wiele. Laguna podoba mi sie z wygladu w coupe aczkolwiek nigdy w niej nie siedzialem a w okolicy nikt nie sprzedaje, chcialbym uniknac poprostu jakiejs tandety znanej mi z fiata ze tu odpada to tam tamto tu cos skrzypi tam trzeszy albo sie odrazu wyciera, ciezki orzech do zgryzienia. Chcialbym tez stylistycznie mlode auto.
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

18 Maj 2015, 13:38

Tylko chciałem cię uświadomić. Jeżeli kupisz samochód, który przez 5 lat straci na wartości 20 tysięcy, a Ty przez ten czas odłożysz na ten cel 10 tysięcy jest życiem ponad stan. Laguna w wersji Coupe jest jak BMW 3 w wersji coupe. W zasadzie tylko trochę zmieniono nadwozie, co nie ma istotnych walorów praktycznych (zmniejszenie praktyczności, polepszenie wyglądu i zwiększenie ceny). Argumentacja że spala 0.1 l/100 mniej czy ma 0.1 sekundy więcej do setki jest totalnym pomyleniem. Dlatego na twoim miejscu rozejrzałbym się prędzej za L3 Hatchback/kombi (zakup tańszy). Choć jak masz kaprys na L3 Coupe, to sobie jej szukaj. Usterki nie odbiegają od typowych dla tego typu aut.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

18 Maj 2015, 20:55

Ostatnio mocno zastanawiam się na L3 dla siebie, tylko, że w kombiaku, niestety, na coupe już za późno :wink:
Kupetek jest trochę na allegro sporo z rewelacyjnym 2.0 turbo, więc żaden chip Ci potrzebny nie będzie. Auto trwałe, drobne usterki elektorniki, jak to w nowych autach.

Generalnie warto brać, bo rodzynek na drodze, ja chyba ze dwie w życiu widziałem :)

L3 to trwały i niedoceniany, a co za tym idzie tani samochód. I z czasem ta utrata ceny może nie być taka straszna, bo ludzie przekonają się do Lagun jak ich więcej na rynek wtórny trafi :P
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003