Laguna MK3 - opinie, najmniej awaryjny silnik i nadaje się pod LPG?

18 Cze 2023, 11:25

Cześć, chciałbym kupić lagune Mk3.
Który silnik jest najmniej awaryjny i nadaje się najlepiej do LPG? Jakie są bolączki tego auta?
Ostatnio edytowany przez ArteK, 19 Cze 2023, 09:15, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Poprawiony temat.
Mi3W
Początkujący
 
Posty: 102
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Marea
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Cze 2023, 11:53

Najlepszy silnik do gazu i pod względem dynamiki w tym modelu to będzie 2.0T, a na drugim miejscu 1.6. Zerknij sobie do tego postu benzyna-lpg-ok-30-tys-roczniki-2008-2011-vt83455.htm#p520478 na forum.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

19 Cze 2023, 06:24

Silnikowo ok
Bolączki? Elektronika: ręczny hamulec, centralny zamek, karta, panel klimy
Zawieszeniowo głośne auto, bardzo słabo wyciszone w tylnej części.
Części drogie jak do każdej renaufki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Cze 2023, 07:03

Kao napisał(a): Elektronika: ręczny hamulec, centralny zamek, karta, panel klimy


Moduł hamulca zużywa się zwykle w granicach ~300kkm, można kupić używany, można regenerować
Co niby z kartą się ma dziać? Większość LIII ma hands free, nie musisz jej nigdzie wtykać więc nie ma się co uszkodzić, co najwyżej może się bateria wyczerpać. "Problem" z centralnym jest wyłącznie taki, że potrafią paść czujniki pod klamką, które grosze kosztują

BTW narzędzia do podstawowej diagnostyki laguny są śmiesznie tanie więc większość "usterek" możesz sobie ogarnąć we własnym zakresie

Pod lpg tylko 2.0T ale te mają kosmiczne ceny na rynku wtórnym, jeśli coś cię nie zmusza do jazdy na lpg to chyba lepiej postawić w tym przypadku na diesla, różnica w cenie zakupu jest kosmiczna
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Cze 2023, 07:30

franccc napisał(a):Moduł hamulca zużywa się zwykle w granicach ~300kkm,
na jakiej podstawie te obliczenia?
Czyli według Ciebie nie ma znaczenia czy auto jedzie cały dzień i hamulec pracuje 2 razy czy auto jest odpalane dziennie naście razy przemierzając kilkadziesiąt km to zużywa się tak samo? Dziwna logika

franccc napisał(a):Co niby z kartą się ma dziać? Większość LIII ma hands free, nie musisz jej nigdzie wtykać więc nie ma się co uszkodzić, co najwyżej może się bateria wyczerpać.

Karta sama w sobie działa tylko auto jej nie widzi, nawet w slocie.

franccc napisał(a):Problem" z centralnym jest wyłącznie taki, że potrafią paść czujniki pod klamką, które grosze kosztują
a o braku możliwości zamykania poszczególnych drzwi nie słyszałeś? Zamykasz auto i idziesz do domu że świadomością że jest zamknięte a tu się okazuje że w aucie od długiego już czasu nie działają któreś tam drzwi i jak nie sprawdzisz targając za wszystkie klamki to się o tym nie dowiesz. Najczesciej pada zamek od kierowcy? Ile kosztuje 800? 1000zl?

franccc napisał(a):narzędzia do podstawowej diagnostyki laguny są śmiesznie tanie więc większość "usterek" możesz sobie ogarnąć we własnym zakresie
ale co ogarniesz? Skasujesz błąd i już?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Cze 2023, 08:29

Chłopie, mam lagunę, jestem na kilku grupach dla posiadaczy laguny, poznałem ludzi, którzy zajmują się głównie renault (a takich w okolicy Krakowa kilku jest). "Usterki" jakie wymieniłeś to żadna reguła, temat ręcznego raz na jakiś czas się pojawi (ale generalnie nic w tym dziwnego bo elektronika pod podłogą dostaje po dvpie) i tyle, ciągła gadka o wypalaniu dpf

Kao napisał(a):ale co ogarniesz? Skasujesz błąd i już?


Odczytasz, naprawisz, skasujesz. Nie będziesz płacił mechanikowi za diagnostykę i wymianę np. czujnika położenia pedału sprzęgła, który kosztuje 30 pln. Przy okazji sprawdzisz sobie poziom zapełnienia wspomnianego wyżej dpf a w razie potrzeby ręcznie uruchomisz procedurę wypalania. Dochodzi też możliwość aktywowania niektórych funkcji, które w zależności od wersji mogą być wyłączone np. świateł do jazdy dziennej przy bixenonie, kierunków autostradowych czy otwierania klapy z pilota. Kostka do obd na BT za 50 złotych albo kabel za 120, oprogramowanie dostępne w sieci, pyclip na telefon (mniej rozbudowany) albo dt4all na kompa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    LED-owa rewolucja
    Jeszcze niedawno za szczyt nowoczesności uchodziły reflektory biksenonowe, jednak ich kariera już dobiega końca – dziś nowe modele aut coraz częściej wyposażane są w reflektory LED. Mało kto wie, że pierwszym samochodem ...
    Toyota Harrier – krewniak crossoverów Lexusa
    Nazwa Harrier kojarzy się większości fanów techniki z angielskim samolotem szturmowym, zdolnym do pionowego startu i lądowania. Jest to jednak także nazwa zgrabnego crossovera Toyoty produkowanego na japoński rynek, ...

19 Cze 2023, 10:08

Ale możesz i nawet mieć złote kaczki przed domem co to zmienia? Usterki wymienione występują, nie twierdzę że w każdym egzemplarzu ale nie są to przypadki jednorazowe a powrzechnie znane i nie ma potrzeby abyś tu coś wybielał. Ja tu wśród renowek żyję więc kto ma większe doświadczenie Ty który ma 1 szt czy ja który ma na tapecie kilka szt miesięcznie?
Co do diagnostyki co niektóre osoby są w stanie odczytać i skasować ale naprawiać już nie koniecznie bo nie mają do tego zaplecza,ochoty lub umiejętności.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Cze 2023, 11:00

Nie piszę o swoim egzemplarzu (jeszcze by tego brakowało żeby przy tak śmiesznym przebiegu coś się złego działo) tylko o tym co się mówi w środowisku właścicieli tego auta
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Cze 2023, 11:35

franccc napisał(a):jeszcze by tego brakowało żeby przy tak śmiesznym przebiegu coś się złego działo)
nic dziwnego, koledze zamki przestały działać przy 56tys km :ok: ale porobił co trzeba i jeździ do dziś bez większych problemów.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Cze 2023, 13:58

franccc napisał(a):Chłopie, mam lagunę, jestem na kilku grupach dla posiadaczy laguny, poznałem ludzi, którzy zajmują się głównie renault (a takich w okolicy Krakowa kilku jest).

Rzeczywiście środowisko posiadaczy aut to rzetelne źródło informacji szczególnie jak połowy rzeczy o aucie nikt nie mówi.
Znasz kogoś kto ma auto i na niego narzeka? :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Cze 2023, 18:42

Trevor napisał(a):Rzeczywiście środowisko posiadaczy aut to rzetelne źródło informacji szczególnie jak połowy rzeczy o aucie nikt nie mówi.

Są różni posiadacze aut jedni mówią a drudzy nie mówią są też tacy co znają auto z plakatu ale bardzo dużo mają do powiedzenia a praktyki zero.
Kao napisał(a):Bolączki? Elektronika: ręczny hamulec, centralny zamek, karta, panel klimy
Zawieszeniowo głośne auto, bardzo słabo wyciszone w tylnej części.
Części drogie jak do każdej renaufki.


Kao no weź :naughty: dopiero broniłeś e90 :D

Dla mnie temat lagi3 jest o tyle prosty że trzeba mieć świadomość awarii elektromechanicznych, cen gratów często z d.wziętych ale z drugiej strony żyjemy w czasach gdzie będziemy tęsknić za takimi awariami.

Trzeba się zastanowić co jest lepsze czy wymiana zamka od strony kierowcy czy np. 8szt.nastawnika wałka rozrządu w TSI albo opadające szyby w bmw :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Cze 2023, 18:51

szybki napisał(a):Są różni posiadacze aut jedni mówią a drudzy nie mówią są też tacy co znają auto z plakatu ale bardzo dużo mają do powiedzenia a praktyki zero.

Mówisz o sobie? o tych plakatach? Zgadza się, szczególnie jak temat vaga/tsi/dsg
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 814
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Cze 2023, 19:20

Trevor napisał(a):Mówisz o sobie? o tych plakatach? Zgadza się, szczególnie jak temat vaga/tsi/dsg

Nie rozśmieszaj mnie muszę podjąć decyzję co do opon w moim szybkim rwd bo w trochę szybszym FWD mam nalewki pingponga z Chin i nie chcą jechać :ok:

Co proponujesz do 700nm :?: :mrgreen:
Masz jakiś plakat ? :happy:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Cze 2023, 19:39

szybki napisał(a):Kao no weź dopiero broniłeś e90
jak dobrze pamiętam to rozmowa była o marce ogólnie a nie o bronieniu e90.
Napewno wolę zmienić podnosnik szyby za 100 niż zamek za 10 razy tyle no ale kto co lubi :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Cze 2023, 07:33

Kao napisał(a):jak dobrze pamiętam to rozmowa była o marce ogólnie a nie o bronieniu e90

Tylko że jak skończyły się E30/34 itd.coś im nie pykło :D w całej palecie modelowej.

Kao napisał(a):Napewno wolę zmienić podnosnik szyby za 100 niż zamek za 10 razy tyle no ale kto co lubi

Ja jednak wolę serwisować lagi3ki niż 3ki spod śmigła :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe